اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۴۹۵۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۵ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - 13 September 2017
دبیر انجمن صنعت پخش ایران مطرح کرد
دبیر انجمن صنعت پخش ایران گفت: استراتژی واگذاری کار قیمت‌گذاری به آخرین حلقه شبکه توزیع باعث ارایه کالای ارزان و با قیمت واقعی به مصرف کننده می‌شود.
ارایه کالای ارزان به مشتریان با استراتژی قیمت گذاریبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از شاتا، سعید جارودی دبیر انجمن صنعت پخش ایران با اشاره به مصوبه جدید وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص چگونگی درج برچسب قیمت کالاها، تصریح کرد: در تصمیم جدید قرار نیست که برچسب قیمت حذف شود، بلکه وظیفه قیمت گذاری از تولید کننده به آخرین حلقه متصل به مصرف کننده یعنی خرده فروش واگذار می‌شود و در واقع  مجری درج قیمت تغییر می‌کند.

وی شیوه قیمت‌گذاری قبلی را سبب تخلف برخی فروشندگان و تولیدکنندگان دانست و افزود: درج قیمت غیرواقعی کالاها توسط برخی تولید کنندگان سبب ارایه تخفیف غیرواقعی توسط فروشندگان و به دنبال آن منت گذاشتن روی مصرف کننده خواهد شد که واقعی شدن قیمت کالا از مهمترین مزایای واگذاری کار قیمت‌گذاری به آخرین شبکه توزیع است.

دبیر انجمن صنعت پخش ایران با تأکید بر این موضوع که اجرای قیمت‌گذاری کالاها توسط توزیع کننده‌ها سبب ایجاد فضای رقابتی در خرده فروشی‌ها می شود، گفت: این اتفاق خوشایند در تمام کشورهای صنعتی دنیا نیز در حال انجام است و نتیجه ملموس آن ارزانتر شدن قیمت کالاها است
نام:
ایمیل:
* نظر: