اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۴۹۵۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۲ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - 13 September 2017
با اجرای پروژه های شاخص سطح کیفی و کمی آب شرب در این شهرستان ارتقاء یافت.
تامین آب پایدار و ارتقاء سطح کیفی آب شرب شهرستان ملاردبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس،  مجید صالحی امیری معاون فنی و مهندسی شرکت آب و فاضلاب شهرها وشهرکهای غرب تهران با اعلام این خبر گفت: از آنجا که ارتقاء کیفیت آب شرب مصرفی شهروندان همواره از دغدغه های کارکنان و مدیریت این شرکت بوده است، به منظور بالا بردن فشار و حجم آب در دسترس مشترکین همزمان با ارتقای کیفیت، حوزه معاونت فنی و مهندسی شرکت پروژه‌هایی را در سطح شهر ملارد تعریف و در انتهای سال گذشته و چهار ماه اول سال جاری اجرا و به بهره برداری رسانده است.

وی افزود: این پروژه ها شامل اجرای خطوط انتقال از قطر 200 الی 900 میلیمتر به طول 10.000 متر، حفر، تجهیز و اجرای خطوط جمع آوری پنج حلقه چاه آب شرب، تکمیل و راه اندازی پکیج پیش ساخته ایستگاه پمپاژ مخزن کشاورز و همچنین تکمیل و راه اندازی ایستگاه پمپاژ و مخزن 10.000 متر مکعبی شهرک جعفریه ملارد می‌باشد، و برای افزایش کیفیت و فشار آب زونهای سرآسیاب شمالی و جنوبی و همچنین جنوب شهر ملارد و قشلاق و براساس طرح جامع آبرسانی این شهر اجرا و به بهره برداری رسید.

صالحی امیری گفت: خط کمربند شمالی شهر به قطر 900 و 800 میلیمتر از جنس چدن داکتیل به طول 3500 متر و خط ارتباطی چاههای جنوب میدان ارتش تا مخزن کشاورز به اقطار 600 و 400 میلیمتر از عمده ترین این عملیات بوده اند.

معاون فنی و مهندسی آبفای شهرها و شهرکهای غرب تهران خاطر نشان کرد: با راه اندازی پکیج پیش ساخته ایستگاه پمپاژ با ظرفیت 2300 مترمکعب در ساعت و هد 50 متر (که برای اولین بار در شرکتهای اقماری نصب و به کار گیری شده است) همچنین ارتباط آن از طریق اجرای خط 600 میلیمتر به طول 1500 متر تا منطقه سرآسیاب جنوبی، موضوع کمبود فشار منطقه مذکور و به تبع آن کمبود فشار منطقه سرآسیاب شمالی به طور کامل رفع شد.

شایان ذکر است: هدف گذاری و اولویت بندی پروژه ها در راستای ارتقاء کیفی آب شهر بوده که با وارد مدار شدن تاسیسات ذکر شده شاهد ارتقاء سطح کیفی آب شرب ملارد بوده ایم.

همچنین برای تقویت فشار زون سرآسیاب شمالی تا زمان احداث مخزن جدید 10.000 متر مکعبی، عملیات یک رشته لوله 400 میلیمتر داکتیل به طول 500 متر تا مخزن 5000 مترمکعبی موجود (مخزن ابوالحسنی) ارتباط به خط 900 جدید و ارتقای پمپ‌های مخزن ابوالحسنی اجرا شد.

صالحی امیری اظهار داشت: راه اندازی مخزن 10.000 متر مکعبی شهرک جعفریه و ایستگاه پمپاژ آن با ظرفیت 1650 مترمکعب در ساعت و هد 50 متر که موجب ورود به مدار مخزن به شبکه ملارد جنوبی و قشلاق بوده از دیگر عملیات اجرا شده در سطح شهرستان می باشد.

وی با بیان این که در این بازه زمانی جهت بالا بردن کیفیت شبکه آبرسانی و در راستای کاهش آّب های به حساب نیامده و کاهش تعداد انشعابات غیر مجاز، عملیات اصلاح شبکه و انشعابات به طول 20 کیلومتر اجرا شده عنوان کرد: پروژه های آبرسانی شهر ملارد با اعتباری بالغ بر 160 میلیارد ریال از محل منابع جاری شرکت اجرا شده اند.
 

نام:
ایمیل:
* نظر: