اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۴۹۴۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۸ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - 12 September 2017
فتاح
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: تبدیل شدن مددجویان تحت حمایت کمیته امداد به کارآفرین و استقلال مالی آنها اصلی‌ترین هدف کمیته امداد است.
مددجویان باید به کارآفرین تبدیل شوند
به گزارش عصرپرس، پرویز فتاح در جشن توانمندسازی ٢ هزار و ٤٥٢ خانوار کمیته امداد استان کرمان گفت: ٨٠ تا ٩٠ درصد مبالغ پرداخت شده برای خرید خودرو وانت و یا تراکتور مددجویان کمیته امداد به صورت قرض الحسنه پرداخت می‌شود.

وی افزود: باید به جای پرداخت کمک‌های بلاعوض به سمت وام‌های قرض الحسنه پیش رویم. 
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) خودکفایی مددجویان را اصلی‌ترین برنامه کمیته امداد دانست و تصریح کرد: ایجاد اشتغال و خودکفایی مددجویان تحت حمایت اصلی‌ترین هدف ما در کمیته امداد است.

فتاح ادامه داد: فرهنگ کار باید در میان مددجویان تحت پوشش کمیته امداد تقویت شود.

وی با ارائه آماری از میزان وام اشتغال ارائه شده به مددجویان کرمانی تصریح کرد: سال گذشته به مددجویان امداد کرمان ٦٠ میلیار تومان وام پرداخت کردیم و این میزان در سال جاری به ١٥٠ میلیارد تومان افزایش یافته است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه مشکلی برای تامین اعتبار وام مددجویان امداد نداریم خاطرنشان کرد: برای پرداخت وام به مددجویان کمیته امداد با مشکل مواجه نیستیم، اما وام‌ها باید به افرادی پرداخت شود که برای بازپرداخت آن اقدام کرده و در این زمینه کاهلی نکنند.

فتاح با تاکید بر اینکه نباید قصه یارانه‌ها بار دیگر تکرار شود گفت: اکثر مسئولان کشور اکنون از پرداخت یارانه به تمام اقشار پشیمان بوده و ما به دنبال این هستیم که با عقلانیت کمک‌های خود به مددجویان را پرداخت کنیم تا بار دیگر قصه یارانه‌ها تکرار نشود.

وی کمیته امداد را نوعی اورژانس اجتماعی دانست و اذعان کرد: کمیته امداد جایی برای ماندگاری دائمی نیست و باید مددجویان با خودکفایی از چرخه حمایت خارج شوند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) از برنامه‌های ویژه کمیته امداد برای شهروندان محروم استان کرمان خبرداد و تصریح کرد: قرار شده ٢ هزار پنل خورشیدی در استان کرمان مستقر شده و بیشترین سهم پنل‌های خورشیدی به استان کرمان اختصاص یافته است.

فتاح با اشاره به اینکه نباید با فقر بازی کرد گفت: در نظام جمهوری اسلامی اقدامات خوبی برای کاهش فقر صورت گرفته و امیدوار هستیم با تکیه بر این این اقدامات فقر در کشور کاهش یابد.

وی با بیان اینکه " به خدمت امیدورا هستیم" خاطرنشان کرد: مددجویان امداد ولی نعمتان مسئولان بوده و باید برای کمک به آن‌ها اقدام شود.
نام:
ایمیل:
* نظر: