اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۴۹۳۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۸ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - 12 September 2017
وزیر بهداشت
وزیر بهداشت با اشاره به حضور بیش از 500 شرکت دارویی و صنایع وابسته در سومین نمایشگاه ایران فارما، گفت: ایران فارما یکی از مهمترین نمایشگاه های تولیدی و صنعتی حوزه دارو است که سابقه طولانی دارد و شرکت ها و اساتید داروسازی ایرانی و بین المللی، از آن استقبال ویژه ای کردند.
سیاست وزارت بهداشت در حوزه دارو حفاظت سلامت مردم است
به گزارش عصرپرس از وزارت بهداشت ودرمان، دکتر سید حسن هاشمی در حاشیه افتتاح سومین نمایشگاه بین المللی دارو و صنایع وابسته(ایران فارما)، اظهار داشت: سیاست اصلی وزارت بهداشت در حوزه دارو، حفاظت مالی و حمایت از سلامت مردم است که کمتر به آن آسیب برسد و در مواردی که بخش داخلی بتواند این هدف را تامین کند، حتما به استفاده و حمایت از تولید داخلی، تاکید و اصرار داریم و زمانی که کیفیت پایین باشد و یا قیمت به اندازه ای باشد که به جیب مردم آسیب برسد، بدون تعارف همانند 4 سال گذشته ترجیح می دهیم که در بازار رقابتی خرید کنیم و انتظار مردم و قانون نیز همین است.

وزیر بهداشت تاکید کرد: امیدواریم تولید کنندگان در جهت ارتقای کیفیت محصولاتشان تلاش بیشتری کنند و هدف آنها، بازارهای خارجی باشد و بتوانند با تنظیم کردن استانداردهای خود با استانداردهای بین المللی، در بازارهای بین المللی رقابت کنند.

هاشمی تصریح کرد: از بیمارستانها و مراکز درمانی دولتی و غیردولتی تقاضا می کنیم که به خودباوری صنایع دارویی، بیش از گذشته ارج بنهند و به تولید داخلی توجه بیشتری کنند و اطمینان داشته باشند که ما از نظر کیفیت و قیمت، مراقبت می کنیم البته حاضر نیستیم به هر قیمتی و به صرف تولید داخل بودن، بدون در نظر گرفتن کیفیت و قیمت تولیدات، خرید کنیم و قطعا از منافع مردم و بیمه ها مراقبت می کنیم.

وزیر بهداشت یکی از مهمترین گرفتاری های جدی صنعت دارو را معوقات طولانی مدت عنوان کرد و افزود: امیدواریم با تمهیدات رییس جمهور و سازمان برنامه و بودجه، معوقات شرکت های دارویی، تجهیزات پزشکی و پرسنل بهداشتی و درمانی، به حداقل برسد و بیمه ها بتوانند این تاخیر را جبران کنند.

وزیر بهداشت تصریح کرد: وزارت بهداشت از بیمه ها و صنایع دارویی از بیمارستانهای دولتی یا خصوصی طلبکار است و امیدواریم که منابع مالی در اختیار آنها قرار بگیرد البته این منابع باید از اول پیش بینی می شد و مشکل این بود که در بودجه سنواتی در نظر گرفته نشده بود و از امسال این مشکل برطرف شده است.

وزیر بهداشت اضافه کرد: از امسال باید برای بدهی بیمه ها به صنایع دارویی، جامعه پزشکی، پرستاری و مامایی کشور و تامین کنندگان تجهیزات پزشکی، فکر عاجل شود و امیدواریم با مذاکرات انجام شده، معوقات و زمان پرداخت آنها به حداقل برسد چراکه در این صورت و بر اساس گفته های نمایندگان سندیکا، معوقات مالی، یک آسیب جدی است و تا بخواهد بهبود پیدا کند زمان و بازارهای بین المللی را از دست داده ایم و مردم نیز آسیب می بینند.

گفتنی است سومین نمایشگاه بین المللی دارو و صنایع وابسته(ایران فارما) با حضور بیش از 500 شرکت داخلی و خارجی با حضور وزیر بهداشت، گشایش یافت. علاقه مندان می توانند از ساعت 9 تا 18 روزهای 21 تا 23 شهریور در مصلی بزرگ تهران، از این نمایشگاه بازدید کنند.
نام:
ایمیل:
* نظر: