اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۴۹۰۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۲ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - 11 September 2017
آمانو در نشست فصلی شورای حکام آژانس
مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با تاکید بر اینکه ایران به تعهدات خود طبق توافق هسته‌ای عمل می کند، گفت: ما به اجرای نقش خود مطابق با شروط تعیین شده در برجام ، براساس استانداردهای پادمانی آژانس به صورت عادلانه و بی طرف ادامه می‌دهیم.

ایران به تعهدات خود در برجام عمل می‌کند

به گزارش عصرپرس، یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در سخنرانی آغازین خود در نشست فصلی شورای حکام آژانس در وین، گفت: گزارش من درباره راستی آزمایی و نظارت بر جمهوری اسلامی ایران طبق قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل، فعالیت‌های مربوط به نظارت و راستی آزمایی آژانس در چندماه گذشته را پوشش می دهد.

بنابر گزارش پایگاه اینترنتی آژانس بین المللی انرژی اتمی آمانو در ادامه گفت: آژانس طبق برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) از زمان اجرایی شدن این توافق از ژانویه 2011 به نظارت و راستی آزمایی تعهدات مرتبط ایران پرداخته است. ما به اجرای نقش خود طبق شروط تعیین شده در برجام مطابق با اقدامات پادمانی استاندارد آژانس به شکل عادلانه و بی طرف ادامه می‌دهیم. تعهدات مرتبط هسته‌ای ایران طبق برجام به طور کامل اجرا می شود.

وی همچنین تصریح کرد: آژانس کماکان به راستی آزمایی عدم انحراف مواد هسته‌ای اعلام شده در ایران طبق توافق پادمانی ادامه می دهد. ارزیابی‌ها در خصوص نبود مواد و فعالیتهای هسته‌ای اعلام نشده در ایران همچنان ادامه دارد.

آمانو افزود: ما همچنین به اجرای پروتکل الحاقی در ایران شامل دسترسی‌های تکمیلی به سایتها و دیگر اماکن همانطور که مطابق با پروتکلهای الحاقی در دیگر کشورها انجام می دهیم ادامه خواهیم داد.

نام:
ایمیل:
* نظر: