اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۴۹۰۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۵ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - 11 September 2017
خجسته تاکید کرد
رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس گفت: اگر قاچاق کالا با شتابی که این روزها وارد کشور می شود، ادامه پیدا کند تولید کشور فلج می شود.
ورود کالای بی‌کیفیت چینی تولید را فلج می کندبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از خانه ملت، امیر خجسته رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس با بیان اینکه وضعیت شهرک های صنعتی در کل کشور خوب نیست گفت: متاسفانه در این سال ها ما نه تنها رشد نداشته ایم بلکه افت داشته ایم و نه تنها اشتغال ایجاد نکرده ایم بلکه به آمار بیکاری کشور اضافه شده است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی افزود: در بعضی از موارد شاهدیم کسی که توان مالی بالایی داشته توانسته کارخانه ای ایجاد کند ولی چند کارخانه در کشور به دلیل مشکلات متعدد مالی تعطیل شده اند.

وی با اشاره به اینکه در سطح کشور رونق کسب و کار نداشته ایم و با توجه به واردات بی رویه کالا به ویژه از چین، شهرک های صنعتی ما در معرض خطر قرار گرفته و  تولید از بین رفته است افزود: براساس آمار موجود، وورد کانتینرهای البسه از ترکیه 360 هزار خیاط و تولید کننده لباس را از کار بیکار کرده است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون شوراها و امورداخلی کشور در مجلس ادامه داد: متاسفانه مسئولان ما فکری برای قاچاق کالا نکردند در حالی که آسیب جدی به تولید و شهرک های صنعتی،قاچاق و واردات کالاهای بی خاصیت و بی کیفیت ارزان قیمت است.

خجسته با اشاره به اینکه بین 50 تا 60 درصد از  شهرک های صنعتی تعطیل شده اند گفت: یکی از مشکلات تولید کننده بانک ها هستند که با برخوردها و بروکراسی اداری غیر منطقی سر راه آن ها مانع ایجاد می کنند.

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسداقتصادی مجلس با بیان اینکه مشکل دیگر تولیدکنندگان، قاچاق کالاست افزود: تنها راه علاج رونق تولید، توجه ویژه دولت به کنترل ورود کالای قاچاق به کشور است چراکه به نظر می رسد قاچاق کالا مافیا و باند سازمان یافته ای است که کالاهای مختلف را وارد کشور کرده و باعث تعطیلی واحدهای تولیدی و کارخانه ها می شود.

وی با بیان اینکه اگر قاچاق کالا با این شتابی که وارد کشور می شود، ادامه پیدا کند تولید کشور فلج می شود، خاطرنشان کرد: در گذشته فرش ایرانی به اروپا صادر می شد اما در حال حاضر چینی ها شکل فرش ایرانی را تولید کرده و با قیمت کمتر برای خودمان می فرستند.

این نماینده مجلس دهم تاکید کرد: مسئولان نظارتی و دولت باید مراقبت کنند و جلوی قاچاق کالا را بگیرند چراکه قاچاق کالا یک خطر جدی است که تمام کارخانه های ما را فلج کرده و کارگران را بیکار کرده است و با اینکه کیفیت کالای ایرانی مناسب است اما متاسفانه مردم با وجود کالای چینی ارزان قیمت، کالای ارزان تر را می خرند؛ از این رو، دولت باید جلوی ورود قاچاق کالارا بگیرد چراکه این یک خطر جدی برای کشور است چراکه توسعه پایدار و اشتغال زمانی ایجاد می شود که جلوی قاچاق را بگیریم
نام:
ایمیل:
* نظر: