اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۴۸۹۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۰ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - 11 September 2017
والی قندهار مطرح کرد
والی قندهار گفت: گاهی اوقات روابط بازرگانی تحت تأثیر مسائل سیاسی قرار می‌گیرد که تجارت بین طرفین را متضرر می‌سازد. بندر چابهار و بندرعباس هم برای تجارت افغانستان اهمیت حیاتی دارد و روابط بازرگانی بین دو کشور نباید تحت تأثیر مسائل سیاسی قرار گیرد.
روابط بازرگانی ایران و افغانستان از سیاست دور شودبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از اتاق ایران، والی قندهار افغانستان در راس هیاتی تجاری و باهدف توسعه همکاری‌های اقتصادی به اتاق مشهدکرد و نشست مشترکی را با فعالان اقتصادی خراسان رضوی برگزار نمود.

والی قندهار در این نشست گفت: یکی از مسائلی که در تجارت بین ایران و افغانستان باید به آن توجه شود، توازن در صادرات و واردات است و تاکنون این تجارت یک‌جانبه بوده و افغانستان بیشتر واردکننده بوده است.

زلمی ویسا افزود: انتقال کالاهای افغانستان از طریق بنادر عباس و چابهار برای صدور به کشورهای دیگر و توسعه این روند، برای بازرگانان افغان اهمیت زیادی دارد.

والی قندهار خاطرنشان کرد: گاهی اوقات روابط بازرگانی تحت تأثیر مسائل سیاسی قرار می‌گیرد که تجارت بین طرفین را متضرر می‌سازد. بندر چابهار و بندرعباس هم برای تجارت افغانستان اهمیت حیاتی دارد و روابط بازرگانی بین دو کشور نباید تحت تأثیر مسائل سیاسی قرار گیرد.

نایب‌رئیس اتاق مشهد نیز در این دیدار با اشاره به اینکه برقراری این دیدارها فرصت مناسبی برای توسعه روابط تجاری دو کشور است، تصریح کرد: ارائه راهکارهای ویژه که در آن منافع تجار دو طرف رعایت شود در دستور کار اتاق‌های مشترک است.

محمدرضا توکلی زاده با ابراز امیدواری برای توسعه ارتباط تجاری مؤثر بین ایران و افغانستان گفت: باید راهکارهایی به‌منظور افزایش روابط دو کشور از سوی اتاق‌های بازرگانی ارائه شود.

در این دیدار همچنین تفاهم‌نامه همکاری بین اتاق مشترک ایران و افغانستان و اتاق قندهار امضا شد.

نام:
ایمیل:
* نظر: