اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۴۸۹۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۷ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - 11 September 2017
ماموران گمرک ايران در جديدترين عمليات مبارزه با مواد مخدر موفق شدند قلياني را کشف کنند که از ماده مخدر شيشه ساخته شده بود.

کشف قليان ساخته شده از مخدر شيشهبه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس از ایرنا، در اين عمليات مقدار 4 کيلو و 630 گرم ماده مخدر شيشه که قاچاقچيان به شکل قليان در آورده بودند و قصد داشتند اين ميزان ماده مخدر را از طريق يک بسته پستي جابه جا کنند، کشف شد.

قاچاقچيان اين مقدار مواد مخدر را که از نوع متامفتامين خالص بود، با شگردي خاص و در قالب صنايع دستي به شکل قليان کامل طراحي و با مواد رنگي و اکليل ساخته و تزئين کرده بودند و به طرز ماهرانه اي به شکل قسمت هاي مختلف قليان درآورده و سپس با روکش هاي مخصوص سر هم کرده بودند اما ماموران گمرک امانات پستي فرودگاه امام خميني (ره) با هوشياري به اين ترفند پيچيده قاچاقچيان پي برده و موفق شدند اين ميزان ماده مخدر از نوع شيشه را کشف و ضبط کنند.

کشف اين محموله روان گردان شيشه با پشتوانه مهارت و تجربيات ماموران گمرک و در نظر گرفتن شاخص هاي خطر در ارزيابي غيابي و بهره گيري بهينه از تجهيزات کنترلي ايکس ري صورت گرفته است.

تعداد تجهيزات کنترلي ايکس ري گمرکات در دولت يازدهم سه برابر شده و روند تجهيز گمرکات به تجهيزات کنترلي ايکس ري کاميوني و چمداني در دولت دوازدهم نيز ادامه دارد.

ماموران گمرک ايران در سال 2017 بر اساس ارزيابي سازمان جهاني گمرک(wco)بيشترين تعداد عمليات موفق را در کشف انواع مواد مخدر انجام داده اند و بر اساس ارزيابي سازمان جهاني گمرک رتبه نخست مبارزه با مواد مخدر در ميان گمرکات جهان به گمرک ايران اختصاص دارد.

همچنين گمرک ايران رتبه دوم جهاني را در مبارزه با انواع تخلفات و قاچاق کالا در اختيار دارد.


نام:
ایمیل:
* نظر: