اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۴۸۷۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۰ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - 11 September 2017
معاون وزیر خارجه سوریه
معاون وزیر خارجه سوریه گفت: بهتر است آمریکا خود از سوریه خارج شود و گرنه به عنوان دشمن اشغالگر با آن رفتار خواهیم کرد.
آمریکایی ها با پای خود از سوریه خارج شوندبه گزارش سرویس سیاسی عصرپرس، فیصل المقداد  یکشنبه شب در گفت وگو با شبکه المیادین گفت: وجود هر نیروی خارجی در خاک سوریه غیرقابل قبول است و آمریکا دشمن سوریه است.
وی اضافه کرد: هر طرفی که می خواهد با تروریسم مبارزه کند باید با ارتش سوریه هماهنگ باشد.
المقداد بیان کرد: نیروهای آمریکایی زیرساخت های سوریه را ویران کردند و اقدامات آن ها در راستای خدمت به تروریسم است.

وی اظهار داشت: آمریکا نمی خواهد سوریه و عراق باهم ارتباط داشته باشند.
معاون وزیر خارجه سوریه گفت: نبرد دیرالزور آخرین نبرد بزرگ در سوریه است و آنچه باقی مانده نبردهای جزئی است.

وی بیان کرد: آزادسازی کامل دیرالزور دستاورد همه ائتلاف مقدس میان سوریه، مقاومت اسلامی، ایران و روسیه است.

المقداد اظهار داشت: نبرد دیرالزور یک نقطه عطف در نابودی تروریسم بود و آنچه در دیرالزور در جریان است یک دستاورد راهبردی است و چیزی نمی تواند از ورود و دستیابی ارتش به هرجایی که می خواهد جلوگیری کند.

معاون وزیر خارجه سوریه اضافه کرد: دیرالزور یک منطقه راهبردی است که سوریه را به عراق متصل می کند و ساکنان دیرالزور در این مدت رنج های بسیاری از کمبود غذا، آب و دارو متحمل شدند.

وی گفت: همه خاک سوریه مقدس است و سوریه یکپارچه خواهد ماند و دستاورد بزرگ ارتش در حلب و اکنون در دیرالزور در راستای خواست و انتظار ملت سوریه و نبرد کنونی یک پیروزی بزرگ برای ارتش است که ما را به پیروزی نهایی نزدیک می کند.

معاون وزیر خارجه سوریه بیان کرد: همه توطئه ها و نقشه ها برای سوریه روز به روز بیشتر فاش می شود.
المقداد اضافه کرد: از حزب الله، ایران، روسیه و همه طرف هایی که ما را در مبارزه با تروریسم یاری کردند تشکر می کنیم.

وی اظهار داشت: داعش با کمک آمریکا به دیرالزور رسید و بمباران نیروهای ارتش سوریه در کوه الثرده از سوی آمریکا را به یاد داریم و پس از بمباران نیروهای سوری در کوه الثرده توسط آمریکا، داعش فرودگاه نظامی دیرالزور را محاصره کرد.

المقداد افزود: سوریه پیروز خواهد شد و همه احمق ها و کسانی که برای سرنگونی سوریه تلاش کردند خواهند رفت.

وی درباره حضور حزب الله در عملیات شکست محاصره دیرالزور نیز گفت: حزب الله از ابتدا در کنار سوریه ایستاد و در جنگ با تروریسم ازخودگذشتگی کرد و ما به برادرانمان در حزب الله افتخار می کنیم.

معاون وزیرخارجه سوریه بیان کرد: سخنان فرمانده میدانی حزب الله به معنای احترام حزب مانند دیگر اعضای ائتلاف مقاومت به توصیه های رهبران سوریه است و در ائتلافی که سوریه حضور دارد، همه اعضاء یکدیگر را محترم می شمارند و همه پیروز می شوند.

المقداد افزود: هم پیمان های روس و ایرانی نیز مانند حزب الله با رهبران سوریه هماهنگ هستند و همکاری موجود میان اعضای این ائتلاف از تهران تا بغداد، مقاومت اسلامی و دمشق تا روسیه عامل اصلی این پیروزی هاست.

وی گفت: عربستان میلیاردها دلار برای ائتلاف تروریست ها و برضد سوریه هزینه کرد و هرچند که اتهام قطر به حمایت از تروریسم از سوی عربستان صحیح است ولی عربستان در راس حمایت از تروریسم قرار دارد.

المقداد درباره اتهام به دولت سوریه درباره به کارگیری سلاح شیمیایی اظهار داشت: هنگامی که ارتش سوریه در میدان نبرد دستاوردی را کسب می کند این اتهام ها آغاز می شود و با هر پیشروی ارتش سوریه و نیروهای هم پیمان، آمریکایی ها و دیگران، بهانه شیمیایی را زنده می کنند.

وی با تکذیب به کارگیری سلاح شیمیایی از سوی ارتش سوریه گفت: سوریه از سلاح شیمیایی استفاده نکرده و چنین سلاحی در اختیار ندارد.

معاون وزیر خارجه سوریه افزود: اگر کمیته های حقیقت یاب حرفه ای و اخلاقی عمل می کردند سوریه را بیگناه می دانستند.

المقداد اضافه کرد: هنگام حضور کمیته تحقیق در دمشق، همه اطلاعات و مدارک موجود از حمله های شیمیایی در اختیار آن ها قرار داده شد.

وی گفت: فقط ملت سوریه حق انتخاب رهبران و مسئولان خود را دارد و اظهارات غربی ها دراین باره خنده آور است.

نام:
ایمیل:
* نظر: