اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۴۸۴۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۶ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - 10 September 2017
ارومیه به عنوان قطب تولید انگور کشور شناخته می‌شود. به این منظور جشنواره‌ای با هدف شناساندن این محصول برای پنجمین سال پیاپی از ۱۶ تا ۲۴ شهریور در دهکده تفریحی چی‌چست ارومیه در حال برگزاری است. این جشنواره به منظور ایجاد شور و نشاط اجتماعی و نشان دادن آداب و رسوم کهن آذربایجان با برگزاری بیش از ۲۲ جشن و برنامه فرهنگی اجرا می‌شود.
جشنواره انگور در ارومیه آغاز شد
به‌گزارش عصرپرس به‌ نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی در آیین افتتاحیه این جشنواره، اعضای شورای شهر ارومیه و نمایندگان اداره‌ها و نهادهای مشارکت‌کننده و جمع کثیری از شهروندان و خانواده‌ها حضور داشتند.

اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی نیز همچون سال‌های گذشته، مشارکت فعال و گسترده‌ای در این جشنواره دارد، در سالن نمایشگاهی اختصاصی مربوط به این اداره‌کل، در قالب 20 غرفه، هنرمندان صنایع‌دستی استان به ارائه آثار هنری خود با مضامین انگور پرداخته‌اند.

در سایر غرفه‌های نمایشگاه اختصاصی اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان نیز ابزار و آثار فرهنگی مربوط به آیین و رسوم مردم آذربایجان‌غربی و برخی ادوات قدیمی مرتبط با برداشت انگور و فرآوری مشتقات آن ارائه شده است.

پنجمین جشنواره انگور تا 24 شهریور در محل دهکده ساحلی چی‌چست ارومیه دایر است و بازدیدکنندگان می‌توانند از ساعت 17 تا 24 از برنامه‌های متنوع و نمایشگاه‌های موجود در این جشنواره بازدید کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر: