اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۴۸۴۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۲ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - 10 September 2017
رئیس سازمان بازرسی کل کشور با رئیس آمبودزمان جمهوری قرقیزستان پس از مراسم اختتامیه اجلاس بین المللی آمبودزمانی و حقوق بشری یادداشت تفاهم همکاری امضا کردند.
امضای تفاهم همکاری بازرسی کل کشور ایران و قرقیزستانبه گزارش عصرپرس از روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور، ایران و قرقیزستان در نهادهای منطق های آمبودزمان آسیایی و مؤسسه آمبودزمان بین المللی و مرکز همکاری منطقه ای دستگاه های مبارزه با فساد و نهادهای آمبودزمانی کشورهای عضو اکو همکاری های مشترک داشته اند. 

با توجه به تجربه مشترک مذکور و ظرفیت سازمان بازرسی کل کشور جمهوری اسلامی ایران و آمبودزمان کشور قرقیزستان ، این تفاهمنامه همکاری برای ارتقاء سطح کیفی امور نظارت و بازرسی و رسیدگی به شکایات مردمی در دستگاه های اجرایی دو کشور به امضاء طرفین رسید. 

همکاری های دوجانبه در زمینه فعالیت های آمبودزمانی و رسیدگی به شکایات مردمی؛ تبادل تجارب و اطلاعات در حوزه فعالیت های آمبودزمانی از جمله اطلاعات مربوط به قوانین و مقررات و تصمیمات مهمی که از سوی مراجع و نهادهای اجرایی در ایران و قرقیزستان اتخاذ می شود، اعزام هیأت ها و کارشناسان دو کشور برای به اشتراک گذاشتن تجارب در حوزه های کاری فعالیت های آمبودزمانی و دعوت از یکدیگر برای شرکت در مجامع، هم اندیشی های آموزشی، نشست ها و اجلاس های بین المللی است.

 در اجلاس بین المللی قرقیزستان که از 15 تا 17 شهریور از سوی آمبودزمان این کشور و با همکاری دفتر برنامه توسعه ملل متحد(UNDP) و سازمان امنیت و همکاری اروپا(OSCE) در قرقیزستان برگزار شد؛ نمایندگان آمبودزمانهای منطقه اورآسیا و رؤسای نظارت و بازرسی و نهادهای آمبودزمانی اتریش، فدراسیون روسیه، جمهوری اسلامی ایران، جمهوری ترکیه، جمهوری اسلامی پاکستان و جمهوریهای مولداوی، لاتویا، لتونی، مغولستان، تاجیکستان، ارمنستان، قزاقستان و ازبکستان و نمایندگان سازمان ملل متحد، اتحادیه اروپا و دبیر کل مؤسسه آمبودزمان بین المللی(IOI) حضور داشتند. این اجلاس با صدور قطعنامه های روز گذشته در منطقه ایسیککول به کار خود پایان داد.

نام:
ایمیل:
* نظر: