اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۴۷۹۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۶ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - 05 September 2017
شمخانی
دبیر شورای عالی امنیت ملی در دیدار نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور سوریه گفت: همکاری و تشریک مساعی با طرف های دیگر صرفا بر اساس حسن نیت و در مسیر حمایت از خواست مردم و دولت مشروع و قانونی سوریه صورت خواهد گرفت.
استقرار ثبات و امنیت اولویت ایران در منطقه
به گزارش عصرپرس به نقل از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، شمخانی در این دیدار با اشاره به موفقیت چشمگیر ائتلاف مبارزه با تروریسم در آزاد سازی شهر راهبردی دیر الزور سوریه اظهار داشت: نتایج ارزشمند همکاری راهبردی ایران، سوریه، روسیه و جبهه مقاومت در مقابله واقعی با تروریسم به صورت مستمر در عرصه های میدانی و سیاسی در حال ظهور و بروز است. 

وی بر لزوم احترام همه کشورها و گروه ها به حاکمیت ملی سوریه تاکید کرد.

وی گفت: پایبندی همه طرفها به راه حل سوری - سوری و رعایت حق انتخاب مردم این کشور در تعیین سرنوشت خود بدون دخالت خارجی، زمینه را برای تسریع در رسیدن به نتیجه و خروج از بحران فراهم می سازد.

مقام عالی هماهنگ کننده اقدامات سیاسی، نظامی و امنیتی میان ایران، روسیه و سوریه با اشاره به تردد آزاد عناصر تروریست از مرز برخی کشورهای همسایه سوریه به منظور دریافت سلاح و امکانات تصریح کرد؛ کشورهای مختلف باید ضمن مهارحضور، نفوذ و استفاده ابزاری از تروریسم به تبعات حمایت از جبهه تروریسم بر ایجا ناامنی در کشورها ی خود بیاندیشند و زمینه توسعه تروریسم به محیط امنیتی خودرا فراهم نکنند.

وی گفت؛ تروریسم چون ویروسی خطرناک از مرز ها عبور کرده وقابل بکارگیری ابزاری از سوی کشورهای خاص نیست از این رو باید مبارزه با آن با اتخاذ رویکردهای هماهنگ، مشترک و غیر تبعیض آمیز صورت پذیرد.

شمخانی ضمن حمایت از اقدام حزب الله لبنان در پاکسازی لبنان از وجود عناصر تروریستی داعش گفت: ما همانطور که در جنگ با تروریست ها جدی و محکم هستیم در پیشگیری از وقوع جنایت انسانی نسبت به خانواده، زنان و کودکان تروریست ها هم مصمم هستیم.

وی افزود؛ اجازه دادن حزب الله به جابجایی تعدادی از عناصر تحت محاصره از یک محور عملیاتی در خاک سوریه به محور دیگر در آن کشور یک تاکتیک عملیاتی است و تغییری در راهبرد جنگ با تروریست ها ندارد و این اتفاق در منطقه قلمون، قبلا در منطقه حلب هم صورت گرفت و اجازه داده شد تا عناصر مسلح پس از خلع سلاح به ادلب منتقل شوند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی اظهار داشت؛ ابتکار سیاسی مذاکرات سه جانبه و برگزاری اجلاس آستانه، باید با بهره گیری از ظرفیت های بومی و ضرورت ها و اقتضائات جدید مورد پیگیری قرار گیرد و تهران نیز آمادگی کامل خود را بدین منظور اعلام می دارد.

الکساندرلاورنتیف نماینده ویژه رییس جمهور روسیه در امور سوریه نیز در این ملاقات ضمن ارائه گزارشی از آخرین مذاکرات و تلاش های دیپلماتیک صورت گرفته با کشورهای مختلف در موضوع سوریه بر نقش و کارکرد تعیین کننده جمهوری اسلامی ایران، روسیه و سوریه در موضوع مبارزه واقعی با تروریسم تاکید کرد.

وی خاطر نشان کرد؛ مسکو همچنان به اقدام نظامی علیه تروریست ها و کسانی که به راه حل سیاسی پایبند نباشند متعهد است و مبارزه بی امان با عناصر داعشی و جبهه النصره و گروه های مرتبط با آنان را در کنار پیگیری مسیرهای سیاسی ادامه خواهد داد.

نشست آستانه 6 میان نمایندگان ایران، ترکیه و روسیه با حضور نمایندگان دولت سوریه و معارضه در اواخر شهریور ماه در شهر آستانه قزاقستان برگزار خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر: