اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۴۷۹۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۸ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - 05 September 2017
رئیس بنیاد شهیدو امور ایثارگران گفت: پرداخت معوقات خانواده‌های معظم شهدا، اشتغال و مسکن ایثارگران وساماندهی گلزار شهدا از مهمترین اقدامات این ارگان در دولت یازدهم بوده است.
مهم‌ترین اقدامات بنیاد شهید و امورایثارگران در دولت یازدهم
به گزارش عصرپرس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی شهیدی به تشریح دستاوردها و چشم انداز آینده بنیاد شهید و امور ایثارگران پرداخت.

وی گفت: قبل از تشکیل دولت یازدهم مشكلات زيادي در خصوص ایثارگران وجود داشت . آنچه كه بنیاد شهید و امور ایثارگران از روز اول، با آن روبه‌رو بود عدم آرامش و اعتماد و در واقع شکافی بود که بین بنياد و ايثارگران بوجود آمده بود و مي‌بايستي برنامه‌ريزي هایی صورت می گرفت تا اعتماد ایثارگران و خانواد های معظم ایشان که جامعه­ای حدود ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر را تشکیل می دهند، به بنیاد برگردد و آرامش در جامعه ايثارگران شکل بگیرد.همچنین یکی از بزرگترین چالش های مدیریتی کلان بنیاد، عدم پرداخت مطالبات ایثارگران در طول سال­های گذشته بود که باعث نارضایتی ایثارگران شده بود؛ در همین راستا و با برنامه ریزی های انجام شده توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران معوقات سال های ۱۳۷۶ تا ۱۳۹۲ خانواده های معظم شهدا که در دولت های مختلف به علت بار سنگین مالی پرداخت نشده بود، در دولت تدبیر و امید پرداخت شد. همچنین مطالبات سال های ۱۳۹۳ و ۱۳۹۴ نیز پرداخت گردید که مجموع معوقات و مطالبات پرداخت شده، بالغ بر ۵۰۰۰ میلیارد تومان بوده است. در همین راستا حجت الاسلام شهیدی در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی دولت، به تشریح اقدامات بنیاد شهید پرداخت که مشروح آن را از منظر می گذرانید:

شهیدی افزود: بنیاد شهید و امور ایثارگران به منظور تأمین اشتغال ایثارگران در راستای برنامه ها و سیاست های دولت و استفاده از امکانات و ظرفیت­های اشتغالزایی دستگاه­ها با بهره گیری از نظرات و پیشنهادهای مسئولین و کارشناسان و همچنین با توجه به قوانین و مصوبات دولت، "شورای سیاست گذاری اشتغال" و "صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران " را تأسیس نمود.

با توجه به گزارش های دریافتی در طی دولت تدبیر و امید (دولت یازدهم)، قریب به ۴۵۰۰۰ نفر از طریق استخدام در دستگاه­های دولتی و غیر دولتی و ۳۰۷۵۰ نفر از طریق خود اشتغالی و کارآفرینی و در مجموع بیش از ۷۵ هزار  و ۷۵۰ فرصت شغلی ایجاد شده است.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: تأمین  مسکن ایثارگران یکی از اهداف بنیاد در جهت تأمین معیشت و رفاه ایثارگران و کمک به تأمین مسکن مناسب برای ایشان می باشد. در دولت تدبیر و امید حدود ۱۷۰ هزار نفر از ایثارگران تسهیلات مسکن و حدود ۱۸ هزار نفر نیز، زمین یا مابه ازای رقم ریالی آن را دریافت نموده اند. همچنین به منظور رفع مشکلات والدین معظم شهدا و جانبازان بالای ۵۰ درصد که منزل مسکونی آنان نیاز به مناسب سازی داشته، در طی سال های ۱۳۹۶-۱۳۹۲ بالغ بر ۹۰۰۰ واحد مسکونی ، مناسب سازی شده اند.

موضوع

از سال ۹۲-۹۵

۴ ماهه اول سال ۹۶

جمع کل

مسکن

تعداد تسهیلات مسکن (به نفر)

۱۶۹۷۵۸

*

۱۶۹۷۵۸

تعداد واگذاری زمین

۱۶۸۵۷

۱۸۲۳

۱۸۶۸۰

مناسب سازی مسکن ایثارگران

۸۵۷۱

۴۹۳

۹۰۶۴

ساماندهی گلزار و مزار مطهر شهدا

تعداد گلزار و مزار ساماندهی

گلزار

مزار

گلزار

مزار

-

۳۷۰۲

۳۵۶۶۱

۱۵۸

۷۴۱

۴۰۲۶۲

تعداد گلزار و مزار در دست اقدام

-

-

۳۰۱

۲۷۷۳۶

-

 
وی گفت: همانطور که اشاره شد با گذشت زمان بسیاری از مزارهای شهدا در گلزار های سراسر کشور، دچار فرسودگی شده و حسب درخواست خانواده معظم شهدا و پیگیری مسئولین از اواخر دهه ۱۳۸۰ موضوع ساماندهی گلزارها با تصویب قوانین و مقررات مربوط شروع شده و مجموعاً از ۱۹۹۸۳ گلزار شهدا شامل ۲۲۲۹۶۴ مزار منور شهدا تاکنون بالغ بر ۱۳۹۹۴ گلزار شامل ۱۷۷۸۰۴ مزار ساماندهی شده است که از سال ۱۳۹۲ تا تیرماه ۱۳۹۶ مجموعاً ۳۷۰۲ گلزار مشتمل بر ۳۵۶۶۱ مزار به عنوان اسناد فرهنگی ماندگار، ساماندهی شده و مابقی گلزارها نیز در دست بررسی و اقدام است که جمعاً در این راستا همواره موضوع کسب رضایت از خانواده معظم شهدا مورد نظر بنیاد است.

شهیدی افزود: پس از سال­ها پیگیری، قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران پس از تصویب در مجلس شورای اسلامی، شورای نگهبان قانون اساسی و مجمع تشخیص مصلحت نظام توسط ریاست مجلس شورای اسلامی، جهت اجرا ابلاغ گردید ولی در سال ۱۳۹۱ به علت بار سنگین مالی توسط دولت وقت اجرا نشده بود. در ابتدای دولت یازدهم و با تأکید بر "اجرای کامل­ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران" ، این موضوع در دستور کار بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار گرفت و با دقت و تأمل دستورالعمل­های اجرایی مورد نیاز تدوین گردید.

وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد مواد و احکام قانون مذکور به مرحله اجرا رسیده است و اجرای مابقی آن نیز در دستور کار قرار دارد که با تصویب آیین نامه های اجرایی و تأمین مالی آن، عملیاتی خواهد شد.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: با توجه به دائمی شدن قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران و اصلاحات آن و نیز اختصاص بخشی از مواد قانون برنامه ششم توسعه فرهنگی اجتماعی و اقتصادی جمهوری اسلامی ایران به ایثارگران عزیز این موضوعات نیز با جدیت در حال انجام و پیگیری است. بخشی از آیین نامه های اجرایی تهیه و برای دولت ارسال شده است و مابقی در دست تهیه می باشد.

شهیدی گفت: افزایش هزینه ­های بهداشتی و درمانی در حال حاضر به یکی از دغدغه های مهم جامعه و جامعه ایثارگری تبدیل شده است. حدود ۱۲ تا ۱۳ درصد جامعه هدف بنیاد در حال گذران دوران سالمندی و دریافت خدمات درمانی خاص هستند که شامل ۴۸ هزار جانباز، ۱۵ هزار همسر شهید و ۱۵۰ هزار نفر والدین شهید بالای ۶۰ سال هستند. با اتخاذ سیاست های اصولی و حمایت های بیمه ای از سویی و تشکیل صندوق سلامت ایثارگران از سوی دیگر، بنیاد کوشیده است هزینه های درمانی ایثارگران را تأمین و پرداخت نماید.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: در همین رابطه لازم به توضیح است تعداد ۷۶۰.۰۰۰ از ایثارگران و افراد تحت تکفل ایشان که تحت پوشش هیچ بیمه دستگاه اجرایی نمی باشند از طریق سازمان بیمه سلامت تحت پوشش بیمه همگانی قرارگرفته اند؛ همچنین تعداد ۱.۷۰۹.۶۴۲ نفر از ایثارگران تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار گرفته اند و کلیه هزینه های درمانی آنان با توجه به تکالیف قانونی و مفاد قراردادهای موجود بصورت رایگان انجام می شود.

وی افزود: در طول چهار سال گذشته، رویکردهایی از قبیل درمان کامل، تأمین کامل هزینه ها، درمان در داخل کشور و انتقال علوم مربوطه به داخل کشور و ... برنامه ریزی های لازم صورت گرفته و اجرایی شده است.

شهیدی گفت: از دیگر اقدامات برای ارتقای وضعیت سلامت ایثارگران و جبران هزینه های درمان ایشان تشکیل صندوق سلامت ایثارگران بوده است. این صندوق با هدف تأمین هزینه های درمانی مازاد از تعهدات بیمه های همگانی و تکمیلی و درمان های خاص ایثارگران و ایجاد آسودگی خیال ایثارگران گرانقدر ایجاد شده است این صندوق در طول چهارسال گذشته با پرداخت ۱۵۰ میلیارد ریال از هزینه های پزشکی ایثارگران ایفای نقش نموده است.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: بنیاد شهید با هدف صرفه جویی در منابع، انتقال دانش روز پزشکی، ارتقای کیفی درمان و آموزش پزشکان داخل کشور و افزایش تعداد جانبازان نیازمند به معاینه، ویزیت و درمان، رویکرد خود مبنی بر اعزام جانبازان به خارج از کشور را با رویکرد جذب متخصصین خارجی (بویژه متخصصین ایرانی خارج از کشور) صاحب صلاحیت جایگزین نموده است. با این حال جانبازانی که امکان مداوای ایشان در داخل میسر نبوده و نیاز به امکانات بیشتری دارند به کشورهای پیشرفته اعزام می شوند.

وی افزود: در طول چهار سال گذشته بیش از ۱۰۵ تیم پزشکی خارجی به ایران دعوت شده اند و در این بین بیش از ۳۲۷۹ نفر از جانبازان عزیز ویزیت و ۵۷۰ نفر مورد عمل جراحی قرار گرفته اند. طی همین مدت ۴۲ نفر از جانبازان گرانقدر ( بعلاوه ۳۰ همراه ) برای طی مراحل تکمیل درمان به خارج از کشور اعزام شده اند.

شهیدی گفت: برای رعایت عدالت و سهولت دسترسی به خدمات درمانی، بنیاد تیم­های تخصصی و فوق تخصصی درمانی را براساس نیاز ایثارگران به استان­های کم برخوردار اعزام نموده است. این اقدام علاوه بر رضایتمندی ایثارگران باعث کاهش هزینه­های مسافرت­های درمانی و جلوگیری از دوری ایثارگر از خانواده اش شده است. از سال ۱۳۹۲ تا کنون با اعزام ۸۶ تیم تخصصی حدود ۷۴۳۵ نفر از ایثارگران توسط این تیم­ها در استان های مختلف ویزیت و درمان شده اند.

وی افزود: بنیاد با رویکرد مراجعه خادم به مخدوم و حفظ منزلت ایثارگران با تلاش برای افزایش سلامت جسمی ایثارگران "طرح پایش سلامت ایثارگران "را تعریف و اجرایی نموده است. در این طرح که از اولین طرح های مراقبت مستقیم و نزدیک، از افراد پر خطر در معرض بیماری می باشد انجام خدمات بالینی در منزل مانند: ویزیت پزشکی، خدمات مراقبتی و پرستاری، فیزیوتراپی، پانسمان و تزریقات، بر اساس وضعیت بالینی بیمار و نظر پزشک معالج ارائه می شود. با توجه به اهمیت این طرح در کاهش هزینه های خانواده و نهایتاً بنیاد و همچنین استقبال از این طرح به مرور جامعه تحت پوشش این طرح افزایش یافته و در طول دولت یازدهم سالانه تعداد ۱۲۱ هزار نفر از ایثارگران شامل جانبازان، والدین و همسران شهدا تحت پوشش طرح پایش سلامت قرار گرفته­اند که این میزان در سال ۱۳۹۶ به ۱۴۳۰۰۰ نفر رسیده است.


رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: با افزایش سن جانبازان و مشکلات جسمی ناشی از افزایش سن و مجروحیت ها و بیماری های این عزیزان و مجروحین جدید سال های اخیر، متقاضیان شرکت در کمیسیون های تعیین درصد و تجدیدنظر افزایش یافته و جلسات کمیسیون های تعیین درصد، حالت اشتغال و ... در ستاد بنیاد و استان ها به صورت اعزام تیم های تخصصی در حال اجر است. در رویکرد جدید کمیسیون های پزشکی، افزایش دقت در ویزیت و " تعامل اقناعی" با جامعه ایثارگران در دستور کار قرار دارد. در این چهار سال گذشته با برگزاری جلسات کمیسیون های پزشکی در زمینه های مختلف بیش از ۱۳۱.۶۵۴ پرونده مورد بررسی قرار گرفته است.

شهیدی افزود: به منظور ارائه خدمات مناسب فرهنگی، ورزشی، توانبخشی به ایثارگران، برنامه ریزی برای ساخت یک مرکز جامع در مرکز هر استان در سراسر کشور تعریف سه فاز فرهنگی، ورزشی و توانبخشی در دهه ۱۳۸۰ در دستور کار بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار گرفت.

وی گفت: بر همین اساس مراکز مذکور دارای سه بخش فرهنگی، ورزشی و توانبخشی در ۹۳ فاز اجرایی بوده و در سال ۱۳۸۷ تا ۱۳۹۲ تعداد ۱۷ فاز بهره­برداری و از سال ۱۳۹۲ تاکنون ۳۳ فاز تکمیل و به بهره برداری رسیده است، ۱۵ فاز در جریان ساخت با پیشرفت فیزیکی خوبی است و ۲۸ فاز بقیه نیز به علت محدودیت­های اعتباری، فعلاً متوقف مانده است. تا کنون حدود ۵۰۰ میلیارد تومان برای احداث این مراکز هزینه شده است.

 رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: با توجه به انجام مناسب فعالیت‌ها در بخش‌های فرهنگی و ورزشی این مجتمع‌ها بنیاد در حوزه توان‌بخشی نیاز به دانش تخصصی داشت لذا تصمیم به اداره مشترک این مراکز با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گرفته شد و در همین راستا تفاهم‌نامه‌ای در مهر ۱۳۹۵ امضا شد. بر اساس این تفاهم‌نامه‌ بنیاد در تمام استان‌ها مراکز توان‌بخشی راه‌اندازی خواهد کرد و ۵۰۰ تخت بیمارستانی مورد استفاده قرار می گیرد و ۵ مرکز توان‌بخشی نیز تا پایان  سال ۹۶ بهره‌برداری خواهد شد تا مجموعاً ۱۰۰۰ تخت توانبخشی در مدت ۲ سال در اختیار ایثارگران و عموم مردم قرار گیرد. اداره این مراکز بر عهده بنیاد شهید و امور ایثارگران خواهد بود و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در کنار صدور مجوزهای لازم، کمک‌های تخصصی را ارائه خواهد داد.

وی گفت: سطح زیربنای مفید مجتمع‌های توان‌بخشی در حال حاضر ۱۰۰ هزار و ۷۶۱ مترمربع است و دارای بخش‌های فیزیوتراپی شامل هیدروتراپی، الکتروتراپی و مکانوتراپی و کاردرمانی، شنوایی‌سنجی، بینایی ‌سنجی و درمانگاهی هستند.

توسط جنابعالی و دیگر مدیران بنیاد انجام می شود چه تجاربی را در بر داشته و با خورد این دیدارها در بین مدیران و کارکنان بنیاد چگونه است؟

شهیدی درباره دیدارهای مستمری که با ایثارگران داشته است چنین می گوید: زمانی که  مسئولین خدمت خانواده شهدا و جانبازان می‌رسند از دیدن صبر و استقامت آنها، خستگی‌ها برطرف می‌شود و با استشمام بوی عطر این خانواده‌ها، روحیه جدیدی برای تلاش و خدمت به دست می‌آید و امیدواریم خادمان خوبی برای خانواده شهدا و مردم عزیز ایران باشیم.

 وی گفت:به طور معمول رییس جمهور محترم هر ۱۵ روز یک بار به سرکشی از خانواده شهدا و ایثارگران می پردازند و تاکنون با بیش از ۱۱۰ خانواده دیدار داشته اند. به همین ترتیب استانداران، امامان جمعه، شهرداران و دیگر مسئولین لشکری و کشوری همگام با مسئولین بنیاد از خانواده شهداء و ایثارگران دلجویی می نمایند. به طور متوسط نزدیک به ۴۰۰ هزار دیدار سالانه صورت گرفته است و برابر ارزیابی انجام شده ۸۲% ایثارگران از این دیدارها رضایت داشته اند.

 رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: بنیاد با تعریف و تدوین " طرح سپاس " مراجعه مسئولین و کارکنان بنیاد شهید و مجموعه دستگاه های اجرایی به ایثارگران جهت دیدار و ارائه خدمت در نزدیک­ترین محل اقدام گردد که در آن اصل " مراجعه خادم به مخدوم " تجلی می یابد و گام بلندی در این زمینه است. البته نواقصی هم در رسیدگی به مشکلات ایثارگران وجود دارد که باید برطرف شود.

  وی درباره ترویج فرهنگ ایثار و شهات می گوید: در این زمینه در بخش های مختلف اقدامات متعددی انجام شده است که در اینجا فقط به چند بند اشاره می کنم.یکی از اقدامات بنیاد شهید و امور ایثارگران در این زمینه تشکیل دبیرخانه شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بوده است. این دبیرخانه براساس ماده ۶۳ قانون جامع شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت و به منظور استفاده از تمام ظرفیت های نظام برای توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و نهادینه نمودن آن و زنده نگه داشتن یاد شهیدان در دولت تدبیر و امید این شورا تشکیل گردید. از جمله اقداماتی که این شورا طی این مدت داشته است می توان به مواردی همچون تدوین پیوست فرهنگی و نظام نامه جامع حوزه ترویج ایثار و شهادت، تدوین محورها و شاخص های ارزیابی دستگاه های اجرایی «حوزه ترویج و توسعه ایثار و شهادت» در سطح ملی، تشکیل کارگروه های تخصصی علمی و پژوهشی دبیرخانه شورای عالی با استفاده از ظرفیت های مدیران باتجربه، نخبگان و سرآمدان جامعه، جهت تحقق مأموریت های شورای عالی، تهیه نقشه جامع علمی نظام ملی پایش در ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت و... اشاره نمود. "پس از تدوین و ابلاغ دستورالعمل تشکیل شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استانها از ابتدای سال ۱۳۹۵ این شوراها با ریاست استانداران و دبیری مدیران کل بنیاد شهید و امور ایثارگران در سطح همه استانهای کشور تشکیل شده است."

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: یکی از برنامه های خاص بنیاد شهید و امور ایثارگران  در دولت تدبیر و امید اجرای برنامه های مرتبط با روز بزرگداشت شهدا بوده ، که نقش مؤثری در آشنایی مردم با این روز و شناساندن آن به جامعه داشته است. از سال ۱۳۸۳ که ۲۲ اسفندماه بعنوان روز بزرگداشت شهدا در شورایعالی انقلاب فرهنگی تصویب شد تا سال ۱۳۹۲ به این موضوع به صورت جدی پرداخته نشد، لیکن در دولت یازدهم به طرق مختلف جهت اطلاع رسانی و بزرگداشت این روز اقدام شد به گونه ای که بر اساس نظرسنجی های انجام شده قبل و بعد از برگزاری مراسم های مرتبط با روز شهید، شناخت و آگاهی مردم از روز شهید قبل از اجرای برنامه های فرهنگی روز بزرگداشت شهدا سال ۱۳۹۲ یک درصد، در سال ۱۳۹۲ پس از اجرای اولین سال مراسم به هفده درصد، در سال ۱۳۹۳ حدود ۶/۳۴ درصد بوده است. این میزان برای سال ۱۳۹۴ به بیش از ۴۴% رسید و در سال ۱۳۹۵ به حدود ۵۰درصد افزایش یافت.

شهیدی افزود: از دیگر اقدامات بنیاد برگزاری مراسم و کنگره های مختلف جهت تقدیر از خانواده معزز شهدا و ایثارگران و گرامی داشت یاد شهدا و ایثارگران است که از سال ۱۳۹۲ تا کنون مجموعاً تعداد ۱۰۹۱۵۰ مراسم، یادواره و کنگره  شهدا در سطح روستاها، شهرها، استانها و کشوری برگزار شده است.ایجاد موزه شهدا در سراسر کشور یکی دیگر از برنامه های بنیاد است که با برنامه ریزی انجام شده مجموعاً تعداد ۵۲۸۰۰۰۰ نفر از  ۴۴ موزه شهدا در مناطق مختلف کشور در طی چهار سال گذشته بازدید کرده اند.انجام برنامه های فرهنگی در حسینیه های شهدا و مراکز فرهنگی برای آشنایی بیشتر مردم با این اسطوره ها، از دیگر اقدامات بنیاد است که در سراسر کشور توجه جدی نسبت به آن وجود داشته است به طوری که در طی این بازه زمانی تعداد  ۱۴۹۱۴۴۰۰ نفر در برنامه های فرهنگی ۱۱۲۱ حسینیه شهید در سراسر کشور شرکت کرده اند. یکی دیگر از اقدامات بنیاد برای زنده نگه داشتن یاد این عزیزان جمع آوری آثار و اسناد شهدا و ایثارگران والا مقام و ثبت اسناد شفاهی است به طوری که از سال ۱۳۹۲ تا پایان تیر ماه ۱۳۹۶ تعداد ۱۳۶۱۳ مورد خاطره نگاری والدین شهدا جمع آوری شده است.

وی گفت:در بنیاد شهید و امور ایثارگران مدیران همواره به نقش جامعه ایثارگری اعتقاد داشته و از این رو سعی شده است در زمینه های مختلف از توانمندی این قشر معزز استفاده کند. ایجاد مرکز دانش پژوهان و تشکل های شاهد و ایثارگر یکی از اقداماتی بوده که بنیاد برای استفاده و حمایت از ظرفیت های ایثارگری داشته است. در این خصوص تاکنون حدود ۲۸۹تشکل ثبت و درحال فعالیت هستند و ۱۲ مورد نیز در حال بررسی است.تعداد نخبگان شاهد و ایثارگر ما تا پایان تیر ماه ۱۳۹۶ تعداد ۸۵۰۰نفر می باشد که با فعالیت این عزیزان از سال ۱۳۹۲ تا کنون تعداد ۲۰۴ اختراع ثبت شده و تعداد ۸۹۹۶ مقاله ISI  و علمی و پژوهشی منتشر شده و همچنین تعداد ۲۸ مدال در المپیادها کسب شده است که این موارد نشان دهنده نقش این قشر و از سویی وظیفه بنیاد در حمایت از این استعداد هاست و ما تمامی تلاش خود را داریم که به بهترین نحو خدمات لازم را برای رشد و شکوفایی این عزیزان و همچنین بهره مندی از توان آنان در زمینه های مختلف فراهم نماییم.

شهیدی افزود: ما در بنیاد شهید و امور ایثارگران همواره علمی بودن اقدامات را مورد تاکید قرار داده ایم و با توجه به اهمیت موضوع تحقیق و پژوهش مرکز مطالعات و پژوهش هارا تقویت نمودیم. در این راستا با پیگیری معاونت بهداشت و درمان بنیاد، برای اولین بار در جهان راهنمای بالینی درمان عوارض چشمی گازهای شیمیایی با همکاری اساتید دانشگاهی تهیه و تدوین گردید و مورد تأیید وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی قرار گرفت.همچنین در همین راستا تهیه راهنمای بالینی درمان عوارض پوستی و ریوی گازهای شیمیایی در دست تهیه است. در حال حاضر برای برنامه های سال ۱۳۹۶ نیز جهت اجرای مطلوب برنامه ها در برخی حوزه ها انجام طرح های پژوهشی در اولویت قرار گرفته است همچون اجرای طرح آسیب شناسی قوانین و مقررات حمایتی ایثارگران (با رویکرد تبیین نیازهای اساسی ایثارگران و رفع کاستی ها)

رئیس بنیاد شهید وامور ایثارگران گفت: یکی از اقدامات اصلی بنیاد توجه به موضوع آموزش این عزیزان است به طوری که ادره کل آموزش بنیاد در زمینه های مختلف و با اقدامات متنوعی سعی می نماید به این عزیزان در گروه های دانش آموزی، دانشجویی و طلاب خدمت رسانی همچون مشاوره تحصیلی، تقویت بنیه تحصیلی و...  داشته باشد.در سال ۱۳۹۶ رصد و حمایت تحصیلی بیش از  ۲۱۲۰۰۰ نفر  دانش آموز، دانشجو و طلبه تحت پوشش صورت گرفته است.

وی ادامه داد: بنیاد شهید و امور ایثارگران سعی نموده زمینه شرکت خانواده شهدا و ایثارگران را در برنامه های مختلف فرهنگی فراهم نماید به طوری که  از سال ۱۳۹۲ تا کنون در برنامه های قرآنی و معارف اسلامی ۸۲۳۰۱۸ نفر شرکت کرده اند. اجرای اردوها و سفرهای زیارتی و سیاحتی ایثارگران از دیگر برنامه های فرهنگی بنیاد است که  از سالهای ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶ تعداد ۸۱۶۸۰۷ نفر عزیزان ایثارگر در اردوهای زیارتی و سیاحتی شرکت نموده اند.
نام:
ایمیل:
* نظر: