اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۴۷۸۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۵ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - 05 September 2017
سرپرست وزارت نیرو گفت: در تلاشیم تا در دولت دوازدهم بتوانیم با استمرار مدیریت هوشمند آب شهری در سراسر کشور نوسانات موجود در کلانشهرها را به حداقل برسانیم.
استمرار مدیریت هوشمند آب شهری در سراسر کشور
به گزارش خبرنگار اقتصادی عصرپرس: ستار محمودی سرپرست وزارت نیرو، امروز سه شنبه در مراسم افتتاح پروژه ارتقای کیفی آب شرب جنوب تهران در محل تصفیه خانه کن، گفت: صنعت آب و برق در دولت دوازدهم به یک صنعت الکترونیک تبدیل خواهد شد و یکی از نمودهای دولت الکترونیک خواهد بود. 

وی با بیان اینکه در دولت دوازدهم چهار میلیون و 500 هزار نفر میلیون انشعاب آب و فاضلاب واگذار شد، گفت: در زمینه آب روستایی، دولت یازدهم موفق ترین دولت بود و توانست آب پایدار و سالم را برای پنج هزار و ٨٥٠ روستا با چهار میلیون و 200 هزار نفر جمعیت تامین کند. 

محمودی، کارنامه ایران بعد از پیروزی انقلاب را حاوی نمره های ارزشمندی دانست و افزود: در ابتدای انقلاب ١٨ میلیون نفر جمعیت شهری داشتیم و 68 درصد این جمعیت تحت پوشش خدمات آب و فاضلاب بودند که هم اکنون 99.4 درصد از 58 میلیون نفر جمعیت شهری تحت پوشش قرار دارند. 

وی تاکید کرد: سطح آبرسانی در هیچ کدام از کشورهای منطقه به این شاخص ها نمی رسد. 

سرپرست وزارت نیرو خاطرنشان کرد: در تلاشیم تا در دولت دوازدهم بتوانیم با استمرار مدیریت هوشمند آب شهری در سراسر کشور نوسانات موجود در کلانشهرها را به حداقل برسانیم.

وی با اشاره به راه اندازی نظام جامع اطلاعات مشترکان، خاطرنشان کرد: وزارت نیروی دولت دوازدهم در تلاش است تا در طی چهار سال پیش روی خود بتواند مدیریت منابع آب را در کشور حاکم کند.

محمودی به مقوله اقتصاد آب و برق نیز اشاره کرد و افزود: صنعت آب و برق در قبال خدمات ارایه شده نیازمند پکیج اقتصادی است. پکیجی که در قالب برنامه 100 روزه وزارت نیرو باید ارایه شود تا در قالب آن بتوان سرمایه گذاری، کاهش هزینه ها، تحرک در تعرفه و... را اعمال کرد.

سرپرست وزارت نیرو در پایان اظهار امیدواری کرد که با همکاری سازمان مدیریت بتوان به اهداف پکیج یاد شده دست پیدا کرد تا در آینده نتایج آن برای سایر دستگاه ها نیز قابل بهره برداری باشد

نام:
ایمیل:
* نظر: