اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۴۷۸۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۵ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - 04 September 2017
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه وظیفه اصلی نیروهای مسلح تامین امنیت کشور است اظهار کرد: نیروهای مسلح با اجرای طرح مهارت آموزی سربازان، به عنوان عنصر همکار و کمک کننده به دولت در مسئله تولید و اشتغال و اقتصاد کشور فعالیت می‌کنند
طرح مهارت آموزی سربازان وظیفه کلید خورد.
به گزارش عصرپرس ازسپاه نیوز؛ سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح صبح امروز (دوشنبه 13 شهریور) در همایش مهارت آموزی سربازان با گرامی داشت یاد امام و شهدا و تبریک عید سعید غدیر، گفت: یک برنامه و مسئولیت  ما در نیروهای مسلح مقابله با تهدیدات است.

وی ادامه داد: نیروهای مسلح تحت فرماندهی فرمانده معظم کل قوا در مقابله با توطئه‌های استکبار موفق بوده و مشغول انجام ماموریت‌های خود در نیروهای مختلف هستند. سربازان در این فرآیند مسئولیت بسیار مهمی را برعهده دارند و بخش اعظم مسئولیت‌ها توسط بدنه نیروهای مسلح یعنی سربازان انجام می‌شود.  هرچند بسیاری از مسئولیت‌ها توسط بسیجیان و ملت شریف ایران در قالب بسیج انجام می‌شود.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتی و ضرورت اتخاذ این رویکرد در اقدامات، گفت: فرمانده معظم کل قوا، تولید و اشتغال را به عنوان جهت‌گیری اصلی کشور مشخص کردند. نیروهای مسلح در این مسئله به دنبال نقش آفرینی هستند و مهارت افزایی سربازان در دستور کار نیروهای مسلح قرار گرفته است. ظرفیت نیروهای مسلح بسیار بالاست و هدف‌گذاری ما با وزارت کار، بسیج نیروها برای افزایش این مهارت افزایی سربازان است.

وی با بیان اینکه توجه به نوآوری و تربیت سربازان مومن از مطالبات فرمانده معظم کل قوا  است، اظهار کرد:  درصد مهارت‌افزایی و امید سربازان به تشکیل خانواده و زندگی می بایست مورد توجه قرار گرفته و سربازی به عنوان خدمت مقدس و تلاش برای عدم احساس تلف شدن وقت تلقی شود. 

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: در نظر داریم با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی گام‌های اساسی در این حوزه برداریم ؛ باید توجه داشته باشیم و بدانیم مسئله اشتغال در سربازان تنها به مهارت‌افزایی برنمی‌گردد و توجه به فرهنگ کار و شرایط جامعه نیز می‌تواند نقش تعیین کننده‌ای در این زمینه داشته باشد.

سرلشکر باقری با بیان اینکه مسئولیت اصلی نیروهای مسلح دفاع از کشور است، خاطرنشان کرد: ما به دنبال گرفتن جای نهادهای اجرایی در زمینه مهارت‌افزایی نیستیم، اما سربازی را یک فرصت بسیار مهم می‌دانیم که باید با استفاده از این موقعیت بتوانیم جوانان را آماده کار با ویژگی‌های آنها بکنیم.

وی افزود: البته جوانان امروز با گذشته تفاوت داشته و غالبا تحصیل‌کرده هستند، همچنین فرهنگ و خانواده که از ارکان اصلی آماده کردن جوانان برای امر اشتغال هستند با گذشته تفاوت دارد ،ضمن اینکه ایفای نقش نیروهای مسلح و دستگاه‌های اجرایی یکی دیگر از ارکان موضوع اشتغال سربازان است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: در حال حاضر 400 هزار نفر کارت پایان خدمت می‌گیرند و ما سال 96 را سال همکاری و زمینه‌سازی میان دولت و نیروهای مسلح قرار دادیم و در همین راستا صبح امروز تفاهمنامه خوبی با وزیر کار و البته ستاد اجرایی فرمان حضرت امام، کمیته امداد امام خمینی و معاونت علمی ریاست جمهوری امضا شد.

سرلشکر باقری با بیان اینکه امروز مشی برخورد با سربازان بسیار بهبود یافته است، خاطرنشان کرد: یکی از مسائلی که امروزه به آن توجه می‌شود مسئله رفاه و آسایش سربازان است اما این موضوع بسیار گسترده است و سربازان نباید از دوره خدمت خود احساس بیهودگی کنند. سربازان مانند نور دیدگان و فرزندان ما هستند و ما باید امکانات لازم را برای آنان به بهترین شکل فراهم کنیم.

وی ادامه داد: کشور ما دارای افتخارات فراوانی است و نیروهای مسلح نیز در این زمینه بی‌بهره نیستند لذا ما باید با همکاری سایر دستگاه‌ها و استفاده از بسترهای موجود تمام تلاش‌مان را برای رشد و جهش مهارت‌افزایی در سربازان به کار بگیریم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد: فرماندهان ما باید نسبت به تک تک سربازان و اینکه آموزشی که در این دوران فرا می‌گیرند چه نفعی برای آنها دارد حساسیت داشته باشند.

سرلشکر باقری در ادامه با قدردانی از اقدامات وزارت کار و سازمان فنی و حرفه‌ای اظهار داشت: امروز بار بزرگی بر دوش این عزیزان است و سازمان فنی  و حرفه‌ای با گواهینامه‌های مهارتی که به جوانان اعطا می‌کند گام مهمی را در زمینه اشتغال آنها برمی‌دارد.

وی با اشاره به نقش صدا و سیما در ترویج فرهنگ سربازی گفت: سازمان صدا و سیما نقش اساسی در فرهنگ‌سازی این مسئله دارد و ما انتظار داریم با کارهایی که این سازمان انجام می‌دهد نگاه به سربازی بهبود پیدا کند. همچنین از فرماندهان خودمان در استان‌ها انتظار داریم تا نمونه‌های موفق را به صدا و سیمای استانها معرفی کرده و آنها در غالب مستندهایی، این نمونه‌ها را به نمایش بگذارند تا تبدیل به فرهنگ عمومی شود.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه با اشاره به اقدمات صورت گرفته توسط ستاد اجرایی و کمیته امداد حضرت امام تصریح کرد: ستاد اجرای فرمان امام مسئولیت طراحی سامانه مرکزی مدیریت این موضوع را برعهده دارد و این سامانه وظیفه دارد تا به ارزیابی نیاز کار در اقصی نقاط کشور و تطبیق آن با تخصص سربازان بپردازد. همچنین کمیته امداد حضرت امام نیز اتصال جوانان تحت پوشش خود به بازار کار را برعهده گرفته است.

سرلشکر باقری با بیان اینکه وزارت ارتباطات نیز نقش مهمی در این موضوع دارد، خاطرنشان کرد: ما فکر نمی‌کردیم کار ساده حمل و نقل اینترنتی بتواند اینچنین بازار کار را مهیا کند که هم مردم و هم شاغلین در این حوزه راضی باشند ضمن اینکه بنده با وزیر ارتباطات نیز صحبت‌هایی در خصوص مهارت‌افزایی سربازان داشته‌ام تا آنها به ما کمک کنند.

وی با بیان اینکه وزارتخانه‌های علوم، بهداشت و آموزش و پرورش که نقش تربیت جوانان را برعهده دارند نیز نقش مهمی در مهارت‌افزایی سربازان ایفا می‌کنند، گفت: وزارتخانه‌هایی که به صورت تخصصی بازار اشتغال در اختیار آنهاست مجموعه‌هایی هستند که می‌توانند به ارتقای این مسئله مهم کمک کنند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پایان تصریح کرد: در آینده یکی از آیتم‌های مهم ما در بازرسی‌ها و ارزیابی از یگان‌های نیروهای مسلح همین موضوع است که جزو امتیازات تاثیرگذار خواهد بود و ما سالانه برای این کار جشنواره برگزار کرده و برگزیدگان را مورد قدردانی قرار می‌دهیم. 
نام:
ایمیل:
* نظر: