اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۴۷۵۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۶ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - 03 September 2017
دو اثر نمایشی «پرده‌خوانی» و «خیمه‌شب‌بازی» اعضای مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران به هجدهمین جشنواره‌ی نمایش‌های آیینی و سنتی راه یافتند.
هنرنمایی اعضای کانون در هجدهمین جشنواره‌ی نمایش‌های آیینی و سنتیبه گزارش سرویس فرهنگی عصرپرس از اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، کارشناس هنرهای نمایشی کانون استان تهران گفت: دو اثر از مراکز شماره 15 و 21 کانون استان که مراحل مختلف حضور در جشنواره را سپری کرده‌اند، برای اجرا در بخش جوانه‌های این جشنواره پذیرفته شدند.

 عذرا امامی گفت: نمایش خیمه‌شب‌بازی «به دنبال بخت» که پیش ‌از این از سوی استاد فتحعلی بیگی با ساختاری دیگر به روی صحنه رفته بود، با کسب اجازه از وی و کمی تغییرات در متن، از سوی اعضا‌ی مرکز فراگیر شماره 21 تهران روز دوشنبه 13 شهریور 1396 در محوطه‌ی تئاتر شهر اجرا خواهد شد.

مربی این نمایش سنتی طاهره بشیر است که علی جباری، از نوازندگان و کارگردانان مطرح نمایش‌های سنتی ایرانی به‌عنوان دیگر کارگردان این اثر، بچه‌ها را همراهی می‌کند.

امامی در ادامه افزود: اثر دوم پرده‌خوانی داستان «فتح خیبر» است که از سوی عضو مرکز شماره 15 کانون استان تهران روز سه‌شنبه 14 شهریور اجرا خواهد داشت. 

براساس این خبر، مربی این اثر مصطفی فتحی از اعضا‌ی ارشد کانون و از تعزیه‌خوانان و پرده‌خوانان فعال است.

بر همین اساس، اعضا‌ی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران در سال گذشته نیز با 7 اثر نمایشی در بخش  نوجوان و عروسک جشنواره نمایش عروسکی بین‌المللی تهران مبارک آثار نمایشی خود را به اجرا درآورند.

هجدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی از 10 شهریور 1396  به دبیری داوود فتحعلی بیگی آغاز شده و تا 15 شهریور ادامه دارد.

این جشنواره که با هدف حفظ، اشاعه و اعتلای نمایش‌های آیینی و سنتی ایران در محوطه‌ی تئاتر شهر و چند سالن دیگر در تهران در بخش‌های نمایش‌های صحنه‌ای، مجالس شبیه‌خوانی، آیین و بازی‌های نمایشی، سمینارهای گروهی بین‌المللی، نمایش‌های آیینی و سنتی و جوانه‌های نمایش ایرانی برگزار می‌شود.

نمایش‌های آیینی سنتی بخش جوانه‌های این جشنواره بین‌المللی، در بخش پاتوق کودک و نوجوان و در محوطه تئاتر شهر تهران از ساعت 17 تا 19 اجرا خواهد شد.

نام:
ایمیل:
* نظر: