اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۴۷۲۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۱ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - 02 September 2017
سردار باقری
رئیس کل نیروهای مسلح گفت: برای مقابله با تهدیدات فرامنطقه‌ای، جلوگیری از غافلگیر شدن و پیش‌ روی در برابر تهدیدات همه‌ گونه، اقدامات مورد نظر برنامه‌ ریزی شده است.

پدافند هوایی در اولویت نخست

به گزارش عصرپرس، سردار باقری امروز در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای بومی قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص)،‌ با تاکید بر اینکه پدافند هوایی در اولویت نخست نیروهای مسلح قرار دارد، گفت: طراحی‌ ها و برنامه‌ ریزی‌ های بسیاری به جهت قرار گرفتن پدافند هوایی در اولویت نخست انجام شده است و ما دیگر شاهد عقب‌ماندگی در این زمینه نیستیم.

وی افزود: با توجه به تغییرات و تحولاتی که در تهدیدات علیه ایران اتفاق افتاده و هنوز تهاجمات هوایی و موشکی جزء احتمالات هر چند اندک تجاوز به کشور است، چند سالی است که پدافند هوایی در اولویت نخست نیروهای مسلح قرار گرفته است.

وی افزود: برای تحقیق و تولید سامانه‌ های به‌ روز در جهان برای مقابله با تهدیدات فرامنطقه‌ای و همچنین شناسایی تهدیدات، جلوگیری از غافلگیر شدن و پیش‌ روی در برابر تهدیدات همه‌گونه، اقدامات مورد نظر برنامه‌ریزی شده است.

رئیس کل نیروهای مسلح با بیان اینکه قرار گرفتن پدافند هوایی در اولویت اول جای خود را در اعتبارات، آموزش‌ها، نیروی انسانی و ساختار و سازمان باز کرده است، گفت: قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء توانسته است با در اختیار گرفتن توانایی‌های بالای پدافند هوایی در ارتش و سپاه در یک مجموعه با اتحاد، وحدت و برادری و همکاری و هم‌افزایی به نحو احسن از تمام امکانات استفاده کند.

سرلشکر باقری اضافه کرد: تحقیقات بسیاری در زمینه پدافند هوایی انجام شده است و ایران دیگر شاهد عقب‌ ماندگی در این زمینه نیست و می‌توانیم با اطمینان بگوییم که امروز قرارگاه پدافند هوایی با امکاناتی که در مدار عملیات قرار داده و توانی که صنعت دفاعی در این زمینه قرار داده است و در حال تحقیق و تولید محصولات جدید است و همچنین با تلاش‌های همکاران و رزمندگان سختکوش، این اطمینان را می‌دهیم که کشور فضای امنی دارد و جزو امن‌ ترین فضاها در منطقه پرآشوب جنوب غرب آسیاست.

وی تصریح کرد: امنیت فضاهای کشور باعث شده که بسیاری از هواپیماها و مسیرهای هوایی مسیر خود را به سمت فضای ایران تغییر دهند و از آسمان‌های این کشور استفاده کنند که این افتخار بسیار بزرگی برای ما محسوب می‌شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: