اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۴۷۱۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۵ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - 02 September 2017
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در نامه ای خطاب به محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه، از پیام ویدیویی ایشان به‌ مناسبت فرارسیدن نهم شهریور روز ملی یوزپلنگ ایرانی تقدیر و تشکر کرد.

تقدیر کلانتری از ظریف به دلیل حمایت از یوزپلنگ ایرانی

به گزارش عصرپرس، عیسی کلانتری خطاب به محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه نوشت:

با احترام فراوان؛ عطف به پیام ویدیویی جنابعالی در مورد یوز پلنگ ایرانی به مناسبت روز نهم شهریورماه که در تقویم به همین نام ثبت شده است، بر خود لازم می دانم از توجه و اندیشه والای آنجناب در مسیر ارتقای مسایل محیط زیستی تقدیر و تشکر کنم.

امیدوارم همواره از توجه و نظرات آنجناب نسبت به محیط زیست بهره مند بوده که مایه دلگرمی علاقمندان و دوستداران محیط زیست خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست (پام)، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه در پیامی ویدیویی که به‌ مناسبت فرارسیدن نهم شهریور روز ملی یوزپلنگ ایرانی در صفحه ایسنتاگرام خود منتشر کرد، گفت: نهم شهریورماه روز ملی یوزپلنگ ایرانی است. این روزها ما با چالش های جدی محیط زیستی مثل خشکسالی و پدیده گرد و غبار که بسیاری از هموطنانمان را به شدت رنج می دهد مواجه هستیم. این چالش ها بیانگر این واقعیت است که ما در گذشته با محیط زیست خودمان و با مخلوقات خداوند که در استفاده از این محیط زیست با ما شریک هستند مهربان نبوده‌ایم. یوزپلنگ ایرانی یک گونه زیستی در خطر، یکی از این نمونه هاست. تلاش ما برای حفظ یوزپلنگ ایرانی نشان‌دهنده آشتی مجدد ما با محیط  زیست و زیستن در یک محیط مهربان تر با همه مخلوقات خداوند است.

نام:
ایمیل:
* نظر: