اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۴۶۷۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۸ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - 30 August 2017
سلحشوری مطرح کرد
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اعتقاد دارد ایجاد انگیزه برای علاقه مندان به خرید کتاب امری ضروری است، گفت: برای گسترش فرهنگ کتابخوانی طرح‌هایی مانند طرح تابستانه کتاب باید به طور دائمی اجرایی شود تا شاهد افزایش سرانه مطالعه کتاب باشیم.
طرح تابستانه کتاب باید دائمی شود
به گزارش عصرپرس از خانه ملت، پروانه سلحشوری با اشاره به اینکه ضرورت دارد برای گسترش فرهنگ کتابخوانی طرح‌هایی مانند طرح تابستانه کتاب به طور دائمی اجرایی شود، گفت: باید تلاش شود با بهره گیری از ظرفیت های مختلف سرانه مطالعه کتاب را افزایش دهیم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اجرای طرح‌هایی که همواره تخفیف در فروش به همراه دارد می‌تواند عاملی انگیزشی برای علاقه مندان به خرید کتاب باشد، اظهار کرد: زمانی که کتاب در سبد خرید خانوارهای ایرانی قرار بگیرد می‌توان انتظار داشت سرانه مطالعه افزایش یابد و در این بین انس بیشتری بین مردم و کتاب شکل بگیرد.

وی با بیان اینکه موضوع کتابخوانی نیاز به فرهنگ‌سازی دارد و تحقق این امر نیز زمان‌بر است لذا باید برنامه ریزی دقیقی برای این مهم شود، ادامه داد: به نظر می رسد باید شرایط تبادل کتاب در جامعه فراهم شود تا مطالعه کتاب در زمینه های مختلف صورت بگیرد؛ البته نباید فراموش کرد که امروزه کتابخانه های بسیاری در منازل وجود دارد که توجهی به آنها نمی شود لذا خانواده ها باید با تعامل شروع به کتابخوانی کنند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مسئولان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی می توانند الگویی برای گسترش فرهنگ کتابخوانی باشند لذا مسئولان باید با دغدغه بیشتری به این عرصه بپردازند.

طرح «تابستانه کتاب» با شعار «این چنین دوست کتاب است از او دست مدار» از پانزدهم مردادماه آغاز شده و در این مدت 302 هزار جلد کتاب به فروش رفته‌ است لذا علاقه‌مندان کتاب می‌توانند از تخفیف ۲۰ تا ۲۵ درصدی خرید کتاب در این طرح تا سقف ۱۰۰ هزار تومان استفاده کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر: