اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۴۶۶۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۱ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - 29 August 2017
تجری در نطق میان دستور
نائب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس ضمن برشمردن پتانسیل های استان کرمانشاه گفت: وزیر کشور در انتخاب و انتصاب مدیران بومی افرادی که وحدت و انسجام را بیش از پیش تقویت می کنند،انتخاب کند
وزیرکشوردرانتصابات مدیران بومی را انتخاب کنند
به گزارش عصرپرس از خانه ملت، فرهاد تجری در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور ضمن ادای احترام به شهدای انقلاب و گرامیداشت مقام شهدای مدافع حرم گفت: آغاز به کار دولت دوازدهم همزمان با هفته دولت را به فال نیک گرفته و آرزوی موفقیت برای رئیس جمهور و وزرای دولت در اجرای برنامه هایی که اعلام داشته اند را دارم.

تجری گفت: ضمن ارج نهادن عمل خداپسندانه جهادگران عزیز که در حین خدمت رسانی به مردم محروم گیلانغرب دچار سانحه خودرویی شدند و عده ای از این عزیزان به شهادت رسیدند یا مصدوم شدند، برای آن ها که شهید شدند علودرجات و برای آن ها که مصدوم شدند سلامتی آرزو می کنم.

لزوم توجه به پتانسیل های استان کرمانشاه

وی بیان داشت: از مقام ریاست جمهوری و دولتمردان خواهان هستم که با توجه به پیشینه تاریخی استان کرمانشاه و مرزبانی مردم غیور این خطه در دوران جنگ تحمیلی؛این استان که اکنون در رتبه آخر توسعه یافتگی قرار دارد بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

نائب رئیس کمیسیون اصل 90 قانون اساسی مجلس تاکید کرد:استان کرمانشاه دارای پتانسیل های بالایی است،اما متأسفانه رتبه نخست بیکاری در کشور را دارد؛ این استان که بالاترین رأی را به رئیس جمهوری داشته انتظار دارد اقدامات عملی در جهت رفع بیکاری صورت گیرد.

ضرورت تلاش جهادی مدیران و توجه به آمایش سرزمینی

وی در ادامه گفت: استان کرمانشاه دارای پتانسیل های خوب اقلیمی و کشاورزی، منابع آبی، خط انتقال پتروشیمی، شرایط تجارت و مبادلات مرزی، وجود نیروهای متخصص و مدیران خوب ملی همانند زنگنه (وزیر نفت) دکتر امیری (معاون پارلمانی رئیس جمهوری) است.

تجری گفت:مقام معظم رهبری همواره تأکید داشته اند که تلاش جهادی مدیران و توجه به آمایش سرزمینی در دستورکار قرار گیرد. وجود ظرفیت های قانونی نظیر 10 درصد اضافه اعتبار استان های مناطق جنگی، ردیف ویژه سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه و احکام وارده به حوزه ایثارگری که جمعیت زیادی از مردم استان کرمانشاه را شامل می شود،لازم است کارگروه ویژه ای در جهت توسعه استان کرمانشاه تشکیل شود. لازم است دولت استان کرمانشاه را به عنوان اولین مقصد سفر استانی خود انتخاب کند.

وزیرآموزش و پرورش نسبت به صدور احکام ایثارگری فرهنگیان شاغل در مناطق جنگی اقدام کند

وی بیان داشت: از وزیر آموزش و پرورش انتظار داریم با توجه به محرومیت و نرخ بالای بیکاری استان کرمانشاه با توجه به استعدادهایی که وجود دارد؛ زمینه های دلگرمی هرچه بیشتر معلمان و فرهنگیان حق التدریسی و بازنشسته، مربیان پیش دبستانی و آموزش یاران نهضت سوادآموزی را با تبدیل وضعیت آن ها فراهم کنند.

نماینده مردم قصرشیرین،سرپل ذهاب و گیلانغرب درمجلس گفت: لازم است وزیرآموزش و پرورش نسبت به صدور احکام ایثارگری فرهنگیان شاغل در مناطق جنگی شهرستان های حوزه انتخابیه اقدام نماید.همچنین نسبت به تعیین تکلیف احکام هیأت علمی مدرسین و اساتید دانشگاه فرهنگیان با به اجرا درآوردن مصوبه های عادلانه و بدون تبعیض اقدام فرمایند.

مقررات شفاف و بدون تبعیض استخدام و بکارگیری افراد توسط دولت در دستور کار قرار گیرد

وی خطاب به رئیس جمهور گفت: از آقای روحانی تقاضا می کنم با توجه به حمایت غاطبه مردم اهل سنت و اهل حق استان کرمانشاه از ایشان با توجه به سیاست نظام جمهوری اسلامی در استخدام و بکارگیری افراد بدون توجه به مذهب و قومیت اقدام به استخدام به دور از هرگونه تنگ نظری مردم اهل سنت اقدام کنند.لازم است مقررات شفاف و بدون تبعیض استخدام و به کارگیری افراد توسط دولت در دستور کار قرار گیرد.

لزوم حل مشکل زمین های مناسب جامانده از طرح گرمسیری

تجری گفت: با توجه به شرایط ویژه استان کرمانشاه که ذکر شد و وجود دشت های سرسبز و مستعد همچنین حمایت های مقام معظم رهبری از ابر پروژه آب سامانه گرمسیری و وجود بالغ بر 900 هزار هکتار زمین زراعی مناسب متأسفانه سهم استان کرمانشاه خیلی کم دیده شده و مخازن و سدهایی که قدرت نگهدارندگی میزان سهم ناچیز آب استان کرمانشاه را ندارند. از رئیس جمهوری و وزارت نیرو خواهانم به این موضوع و حل مشکل زمین های مناسب جامانده از طرح گرمسیری در شهرستان های سر پل ذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب رسیدگی کنند.

وی تأکید کرد: از وزیر راه و شهرسازی می خواهم تسریع در پروژه راه آهن کرمانشاه- خسروی به نحوی که امکان دسترسی شهروندان هر 3 شهرستان حوزه انتخابیه اینجانب را فراهم نمایم. نکته مهم اینجا است که باید امکان انتقال بار و کالا را برای بازارچه های مرزی پرویزخان و مرز خسروی فراهم شود.

این نماینده مردم مجلس دهم گفت: از وزیر کشور تقاضامندم با توجه به بافت جمعیت و شرایط جغرافیایی مناطق پشت بند ذهاب و دهستان های ذهاب و سرقلعه و جگیران نسبت به تبدیل آن ها به بخش اقدام کنند.

وی با مخاطب قرار دادن ربیعی گفت: از وزیر تعاون، کار، رفاه و تأمین اجتماعی تقاضا می کنم با توجه به جمعیت 250 هزار نفری شهرهای حوزه انتخابیه که عمدتا تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند،با توجه به دستورات پیشین درباره احداث بیمارستان و درمانگاه اقدام عملیاتی هرچه سریع تر صورت گیرد. با توجه به نرخ بالای بیکاری در استان کرمانشاه لازم است نسبت به ایجاد و فراهم نمودن طرح های تولیدی از طریق شرکت های وابسته به شستا اقدام جدی صورت گیرد.
وزیر فرهنگ نسبت به اجرای طرح های حمایتی و تشویقی متناسب با مناطق و فرهنگ های استان کرمانشاه اقدام کند
نائب رئیس کمیسیون اصل 90 قانون اساسی مجلس گفت: از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با توجه به وجود استعدادها و ذوق های هنری و ادبی در شهرستان های سر پل ذهاب و قصرشیرین،وجود شاعران محب اهل بیت(ع) همانند احمد عزیزی تقاضامندم نسبت به اجرای طرح های حمایتی و تشویقی ویژه ای متناسب با مناطق و فرهنگ های استان کرمانشاه اقدام فرمایند.

وزیر کشور در انتخاب و انتصاب مدیران بومی افرادی که وحدت و انسجام را بیش از پیش تقویت می کنند،انتخاب کند

وی گفت: خواستارم نسبت به وضعیت معیشت و رفاه پرسنل کارکنان شهرستان های مرزی به ویژه حوزه انتخابیه خود که با ایثار و کار شبانه روزی در ایجاد امنیت نسبت به خنثی سازی توطئه های اشرار و دشمنان داخلی مشغول خدمت هستند، اقدام جدی صورت گیرد.

تجری تاکید کرد: از وزیر کشور با توجه به اینکه در حوزه انتخابیه اینجانب اقوام و قومیت های مختلف سالیان متمادی در کنار یکدیگر در کمال دوستی و وحدت زندگی کردند و در جنگ تحمیلی با جان و مال خود از مرزهای ایران اسلامی دفاع کردند؛خواهانم که در انتخاب و انتصاب مدیران محلی کسانی را برگزینند که وحدت و انسجام را بیش از پیش تقویت کرده و از هرگونه اقدام تفرقه آمیز جلوگیری نماید.

وی در ادامه گفت: همانگونه که مقام معظم رهبری به دولت دوازدهم متذکر شدند که دولت باید تحمل شنیدن حرف مخالف را داشته باشند و با توجه به کارآمدی و روحیه انقلابی و جهادی عمل کردن در انتخاب مدیران تصمیم گیری کند.

نماینده مردم قصر شیرین، سر پل ذهاب و گیلانغرب در مجلس گفت: از وزیر دفاع و وزیر سازمان برنامه و بودجه می خواهم در پرداخت حقوق نیروهای جان برکف مسلح که امنیتمان را مدیون آن ها هستیم، اقدام کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر: