اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۴۶۵۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۹ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - 29 August 2017
با حضور سرپرست وزارت نیرو
پروژه آب شیرین‌ کن بخش صالح آباد از توابع شهرستان مهران ایلام صبح امروز با حضور سرپرست وزارت نیرو به بهره برداری رسید.
پروژه آب شیرین کن صالح‌آباد به بهره‌برداری رسیدبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از پاون، سرپرست وزارت نیرو همزمان با ششمین روز هفته دولت با حضور در استان ایلام پروژه آب شیرین‌ کن بخش صالح آباد از توابع شهرستان مهران را افتتاح کرد.

 ستار محمودی  در آیین بهره برداری از آب شیرین کن صالح آباد با تاکید بر اینکه در هفته دولت سال جاری شاهد افتتاح پروژه‌های شاخصی در حوزه آب و برق هستیم، عنوان کرد: مردم ولایتمدار استان ایلام سزاوار خدمات بهتر و بیشتری هستند و دولت نیز نگاه ویژه ای به این استان دارد.
وی با بیان اینکه بهره برداری از چنین پروژه های در توسعه استان تاثیرگذار خواهد بود، ادامه داد: براساس برنامه ریزی صورت گرفته در آینده ینز شاهد اجرای پروژه های دیگری در این استان خواهیم بود.

همچنین در این مراسم داراب بیرنوندی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام با اشاره به اینکه این پروژه با اعتباری بالغ بر 15 میلیارد ریال توسط سرمایه گذاری بخش خصوصی آماده سازی شده است، تصریح کرد: پس از راه اندازی این مجموعه و با آزمایشات صورت گرفته کیفیت آب شرب این شهر از لحاظ تمام پارامترهای اندازگیری شده در وضعیت مطلوب و طبق استانداردهای تعیین شده قرار دارد.

وی با بیان اینکه با بهره‌برداری از آب شیرین کن صالح‌آباد جمعیتی بالغ بر پنج هزار و ۸۰۰ نفر به طور شبانه روز و مستمر از آب شیرین بهره‌مند شده‌اند، ادامه داد: ظرفیت آب شیرین کن صالح آباد معادل هزار و 728 مترمکعب در شبانه روز یا ۲۰ لیتر بر ثانیه است که سبب افزایش بیش از چهار برابر ظرفیت آب شرب شهر شده است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب ایلام گفت: با در مدار قرار گرفتن این پروژه سایر چاه‌های تامین آب شهر صالح آباد از مدار بهره‌برداری خارج و به عنوان حاشیه اطمینان تامین آب مورد استفاده قرار می‌گیرند.

بیرنوندی در پایان گفت: تامین آب شرب مورد نیاز شهر صالح آباد به دلیل قرار گرفتن در مسیر تردد زائران عتبات عالیات اهمیت و حساسیت ویژه ای برخوردار است.

نام:
ایمیل:
* نظر: