اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۴۶۱۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۵ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - 27 August 2017
رییس مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات کشور اعلام کرد
رییس مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات کشور واردات سیگار در پنج ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل را دارای 58 درصد کاهش اعلام کرد و گفت: تاکنون بیش از 33 هزار مجوز خرده فروشی محصولات دخانی در سراسر کشور صادر شده است.
کاهش 58 درصدی واردات سیگار در 5 ماهه 96به گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از شاتا، علی اصغر رمزی رییس مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات کشور  واردات سیگار در پنج ماهه سال ابتدایی جاری را یک میلیارد  و یکصد میلیون نخ اعلام کرد و افزود: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که دو میلیارد و 800 میلیون نخ بوده، 58 درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به افزایش صادرات سیگار به میزان 13 درصد در پنج ماهه سال جاری، گفت:  صادرات تنباکوی معسل نیز به میزان 32 درصد  در همین مدت  نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش پیدا کرده است.

رمزی همچنین از تشدید برخورد با توزیع کنندگان سیگار و محصولات دخانی بدون مجوز خبر داد و در ادامه تصریح کرد: در راستای تسهیل فرایند صدور مجوزها و تمرکززدایی صدور مجوز توزیع استانی( عمده) به سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها واگذار و صدور مجوز خرده‌فروشی محصولات دخانی به  سه اتحادیه سوپرمارکت، خواربارفروش و سقط فروش تفویض اختیار شده است. همچنین  ضوابط و شرایط صدور مجوز خرده‌فروشی به مرکز امور اصناف ابلاغ شده است و خرده‌فروشانی که بدون مجوز اقدام به عرضه سیگار کنند متخلف تلقی و با آنها برخورد قانونی خواهد شد. 

رییس مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات کشور با اشاره به نحوه اخذ مجوز خرده فروشی، خاطر نشان کرد: دارندگان پروانه‌های کسب خواربار فروشی، سوپرمارکت و سقط فروش برای اخذ مجوز خرده‌فروشی با مراجعه به سایت اینترنتی www.iranianasnaf.ir و یا اتحادیه ذیربط مراجعه کنند.

رمزی با اشاره به این موضوع که تاکنون بیش از 33 هزار مجوز خرده فروشی محصولات دخانی در سراسر کشور صادر شده است، گفت: واحدهای صنفی مشمول که تاکنون مجوز یاد شده را دریافت نکرده اند سریعاً نسبت به دریافت مجوز اقدام کنند چراکه در آینده نزدیک سیگار و محصولات دخانی صرفاً بین واحدهای صنفی دارای مجوز توزیع خواهد شد.

وی با تأکید بر رعایت ضوابط قانونی خرده فروشی، یادآور شد: در صدور مجوزهای خرده‌فروشی رعایت برخی از ضوابط قانونی مانند منع فروش سیگار به افراد زیر 18 سال، منع فروش به صورت نخی، رعایت فاصله 100 متری از مراکز آموزشی، ورزشی، فرهنگی و مذهبی و همچنین عدم عرضه سیگار قاچاق الزامی است و در صورت عدم رعایت هر یک از موارد یاد شده مجوز مربوطه باطل و دیگر برای متقاضی مجوز صادر نخواهد شد.

رمزی در پایان مشخصه کالای دخانی قاچاق و تفاوت آن با کالای دخانی  مجاز را، نداشتن پیام و تصویر بهداشتی بر روی بسته‌بندی اعلام کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر: