اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۴۶۱۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۷ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - 27 August 2017
از محل صندوق توسعه ملی اختصاص یافت
رئیس سازمان امور عشایر ایران گفت: با تصویب مجلس شورای اسلامی یک و نیم میلیارد دلار اعتبار برای توسعه رفاه و افزایش تولبد و اشتغال عشایر و روستاییان از صندوق توسعه ملی در اختیار بانک های عامل گذاشته می شود.

1.5 میلیارد دلار برای افزایش تولید و اشتغال عشایر و روستاییانبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی ، کرمعلی قندالی رئیس سازمان امور عشایر ایران در آئین افتتاح نمایشگاه بزرگ دستاوردهای روستاییان و عشایر استان ایلام اظهار داشت: این اعتبار به متقاضیان فعالیت های عشایری و روستایی و برای عمران و گسترش این حوزه ها پرداخت می شود.

وی افزود: دولت نیز در سازمان مدیریت بحران کشور طی 2 سال گذشته 2 هزار و 500 هزار ریال اعتبار در قالب تسهیلات با سود چهار درصد و دوره بازپرداخت پنج ساله تصویب کرد که تاکنون یک هزار میلیارد آن تخصیص یافته و یک هزار و 500 میلیارد ریال آن نیز در آینده نزدیک تخصیص می یابد.

قندالی تاکید کرد: همچنین با همکاری دولت و مجلس در برنامه ششم توسعه توجه ویژه ای به مناطق روستایی و عشایر و رشد و توسعه این مناطق شده و 17 بند از برنامه های ششم به این موضوع اختصاص یافته است.

وی در خصوص جامعه عشایری استان ایلام گفت: عشایر استان ایلام متشکل از ایلات و طوایف مختلفی با آداب و روسوم و فرهنگ های متنوعی هستند که می توانند به عنوان یک قطب گردشگری در استان ایلام معرفی شوند و ظرفیت عظیم اربعین و حضور خیل گسترده زائران در استان فرصتی ارزنده برای معرفی ظرفیت های گردشگری استان ایلام به دیگر نقاط کشور است.

استاندار ایلام نیز در این مراسم گفت: با وجود آنکه شاکله اصلی استان ایلام بر گرفته از زندگی عشایری و روستایی است اما در حال حاضر بیش از 10 درصد جمعیت استان فعالیت و تولید روستایی و عشایری دارند و روستاها به لطف توجه دولت تدبیر و امید رونق خاصی گرفته است.

محمدرضا مروارید اظهار کرد: استان ایلام یکی از قطب های اصلی کشاورزی و دامپروری در کشور بوده و هم اکنون در زمینه تولید گوشت قرمز مقام سوم کشور را دارا هستیم و سالانه 28 هزار تن گوشت قرمز توسط جمعیت روستایی و عشایر در استان ایلام تولید می شود.

وی به وضعیت اراضی آبی کشاورزی استان ایلام با 80 هزار هکتار اراضی آبی موجود نیز گریزی زد و یادآور شد: طبق برنامه های دولت تا سال 97 به اراضی آبی استان 100 هزار هکتار دیگر افزوده می شود که با تحقق این موضوع میزان تولید محصولات کشاورزی استان سه برابر افزایش خواهد یافت.


نام:
ایمیل:
* نظر: