اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۴۵۸۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۳ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - 26 August 2017
سد مخزنی آقبلاغ ورزقان در استان آذربایجان شرقی همزمان با دومین روز هفته دولت، با حضور محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهور به بهره برداری رسید.
سد مخزنی آقبلاغ ورزقان استان آذربایجان شرقی افتتاح شدبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از پایگاه اطلاع رسانی دولت، محمود واعظی رییس دفتر رییس‌جمهوری گفت: سیاست دولت یازدهم بر این محور استوار بود که ایران فقط تهران و مراکز استان‌ها نیست و همه کشور باید متوازن و یکنواخت توسعه یابد.

 واعظی با تاکید بر نقش توسعه متوازن کشور در رفع مشکلاتی همانند اشتغال اظهارداشت: دولت دوازدهم نیز سیاست توسعه متوازن کشور را با جدیت دنبال خواهد کرد. سیاست دولت یازدهم همواره بر این استوار بود که اگر قرار است به بخشی از کشور اعتبار و تسهیلاتی اختصاص یابد، مناطق کمتر برخوردار باید در اولویت باشند و اجرای این سیاست با وجود همه محدودیت‌های منابع در سال‌های گذشته به طور جدی دنبال شد و پروژه‌های متعددی که امروز و این روزها در هفته دولت در مناطق مختلف کشور، در روستاها و مناطق محروم افتتاح می‌شوند، گواه ادعای دولت مبنی بر توجه ویژه به مناطق محروم است.

رییس دفتر رییس‌جمهوری تصریح کرد: محور دیگر مورد نظر دولت برای توسعه توجه به اصول آمایش سرزمینی است به این معنا که در به فعلیت رساندن ظرفیت‌های توسعه، استعدادهای اقلیمی و منطقه‌ای باید مورد توجه آن قرار گیرند.

 واعظی در ادامه با تأکید بر ضرورت استفاده بهینه از منابع آب، گفت:‌دولت یازدهم توجه ویژه ای به مهار آب‌های مرزی و سطحی داشت و در این زمینه دستاوردهای خوبی حاصل شد و بر همین اساس امروز آموزش برای مصرف بهینه این آب‌ها و احداث شبکه‌های توزیع، بیش از گذشته ضرورت دارد که لازم است بخش خصوصی و خود مردم در این زمینه فعال شوند.

رییس دفتر رییس‌جمهوری با بیان اینکه توجه به محیط زیست یکی دیگر از سیاست‌های اصولی دولت یازدهم بود که همچنان تداوم می یابد، اظهار داشت: یکی از وجوه مهم حفاظت از محیط زیست استفاده صحیح از آب است که امیدوارم اقدامات دولت در این زمینه با همکاری و همراهی مردم به نتایج مطلوب‌تر برسد.

 واعظی در بخش دیگری از سخنان خود یکی از افتخارات دولت یازدهم و سیاست‌های دولت دوازدهم را خدمت به مردم مناطق محروم، روستاها و مناطق مرزی عنوان کرد و گفت: یکی از بخش‌های اساسی حقوق شهروندی همین است که هر فردی در هر کجا که زندگی می‌کند، در تهران و یا دورترین نقاط مرزی کشور، از حقوق برابر برخوردار باشد.

رییس دفتر رییس‌جمهوری ابراز امیدواری کرد اقدامات و گام‌های دولت برای توسعه همه جانبه و متوازن کشور باعث تحقق سیاست‌های کلی مد نظر مقام معظم رهبری از جمله سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال و رونق تولید برای مردم شود.

سد مخزنی آقبلاغ با هزینه ۲۲ میلیارد تومان و با هدف کنترل سیلاب،  تنظیم و استحصال ۳.۸۴ میلیون متر مکعب از جریانات رودخانه آقبلاغ برای تأمین آب کشاورزی ۴۸۰ هکتار از اراضی پایاب و تولید محصولات کشاورزی به میزان ۸ هزار تن  افتتاح شد.

از جمله آثار اقتصادی و اجتماعی افتتاح این سد را نیز می توان جلوگیری از مهاجرت روستائیان و اهالی، رونق اقتصادی و کشاورزی منطقه و مهاجرت معکوس و اشتغال‌زایی برای ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۸۰۰ نفر غیرمستقیم، ذکر کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر: