اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۴۵۳۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۳ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - 23 August 2017
مراسم تحلیف و آغاز بکار شورای پنجم شهر تهران با حضور معاون سیاسی وزیر کشور، استاندار تهران، رییس پلیس پایتخت، فرمانداران تهران، شمیرانات و شهرری و جمعی از نمایندگان مجلس برگزار شد.
مراسم تحلیف پنجمین دوره شورای شهر تهرانبه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس از صدا و سیما، حسین هاشمی  استاندار تهران در مراسم افتتاحیه پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش گفت: البته قبلا با جایگزینی بنزین یورو 4 تا حدی به این معضل کمک شده است اما نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی به ویژه نوسازی اتوبوسرانی از ضروریات بسیار مهمی است که در پاکی هوای تهران تاثیر گذار است. 

وی گفت: البته ناوگان تاکسیرانی پایتخت نوسازی شده اما اتوبوسرانی را شورای پنجم باید در دستور کار خود قرار دهد تا ان شاء الله این معضل رفع شود.

استاندار تهران به موضوع حریم شهر تهران و مشکلات شهرهای اطراف آن که موجب اختلاف شده است اشاره کرد و افزود: این موضوع باعث شده عده ای از این اختلافات سوء استفاده کنند.

هاشمی گفت: از شورای پنجم می خواهم بحث حریم تهران را حتما تعیین تکلیف کنند تا برای همیشه حریم تهران مشخص شود و در قالب این حریم اگر کسی خلافی انجام داد بتوان به صورت قانونی برخورد کرد.

وی آسیب های اجتماعی را یکی از اولویت های تهران دانست و با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در رابطه با این آسیب ها افزود: شورای جدید حتما به بحث آسیب های اجتماعی توجه کند خوشبختانه از قبل در این مسیر گام هایی برداشته شده و موضوع در حال پیشروی است اما شورای شهر جدید می تواند با تصویب مصوبات قوی و هدفمند برای ساماندهی متکدیان، معتادان متجاهر و حاشیه نشین ها گام های خوبی بردارد که این مهم نیازمند همکاری و تعامل شما با شهردار آینده تهران است.

استاندار تهران گفت: به شما اطمینان می دهم همه دستگاه های اجرایی تهران در خدمت شورای پنجم باشند و کمک کنند تا خدماتی را که شما می خواهید به شهروندان تهرانی ارائه کنید؛ این دستگاه ها مسیر را برایتان باز و هموار کنند.

هاشمی افزود: البته شورای جدید هم در برخی عملیات های اجرایی دستگاه ها نظیر نوسازی یا انتقال خطوط باید کمک کار دستگاه های اجرایی باشند.

وی به ساماندهی حاشیه نشینی تهران به عنوان یکی از موضوعات بسیار حساس اشاره کرد و گفت: در اطراف تهران مشکلات خاصی داریم که انتظار می رود شورای جدید با کمک فرمانداری و نمایندگان مجلس در تعاملی سه جانبه برای ساماندهی مشکل حاشیه نشینی اقدام موثری کند.
استاندار تهران انتقال صنایع و واحدهای صنعتی به خارج از تهران را یکی دیگر از برنامه های مهم کلان شهر تهران دانست و افزود: برخی از این صنایع و واحدها باید نوسازی شوند تا هم از تکنولوژی روز استفاده کنند و هم تولیدات و بهره وریشان ارتقا یابد.

هاشمی گفت: بهترین راهکار این است که با انتقال این واحدها در شهرک های جدید نوسازی آنها نیز انجام شود که حدود 8 هزار هکتار زمین برای این امر شناسایی، تایید و تسطیح شده است.

وی افزود: شورای پنجم موضوع نوسازی و انتقال واحدهای صنعتی را که مقدمات آن فراهم شده است؛ در دستور کار خود قرار دهد.

استاندار تهران درباره موضوع ایمنی مترو که بسیار حیاتی است گفت: انتظار داریم شورای جدید در این زمینه همه زوایای مختلف را برای ایمن سازی مترو بررسی و در این راه گام های موثری بردارد.
هاشمی خطاب به اعضای شورای شهر پنجم تهران افزود: یک درخواست شخصی هم از شما دارم و آن این است که ما هم شیعه هستیم، هم انقلاب کرده ایم بنابراین اینکه بعد از 30 سال مصلی تهران هنوز تکمیل نشده است خیلی مرا آزار می دهد.

وی گفت: حتی سال گذشته که مسابقات بین المللی قرآن در مصلی تهران برگزار شد اینجانب مخالفت کردم و گفتم مسابقات را در این مکان برگزار نکنید چرا که کشورهای مختلف اسلامی حضور دارند و دیدن مصلای  ناتمام در شان نظام نیست.

هاشمی افزود: این موضوع را به عنوان یک امر ضروری از شما خواستارم و به من نگویید بودجه ندارید شما سالی هزار و 800 میلیارد تومان بودجه فرهنگی دارید که اگر دو سال این بودجه را هزینه کنید حتما مصلی تهران تکمیل می شود که این هم به نفع نظام ، هم مردم و هم فرهنگ کشور است.

وی در ادامه به اعتماد مردم برای انتخاب اعضای شورای پنجم تهران اشاره کرد و گفت: مردم به شما اعتماد کردند و کار بزرگ عمران و آبادی کلان شهر تهران را بر عهده شما گذاشتند که این اعتماد مردم بسیار کلیدی است.

هاشمی افزود: عمل به وظیفه در کنار انسجام، وحدت و یکپارچگی شورای پنجم می تواند الگویی برای کشور باشد چرا که الگوسازی ویژگی تهران است.

وی ابراز امیدواری کرد اعضای شورای پنجم تهران، ری و تجریش همه بتوانند با عملکرد موثر و از لحاظ برخورد شخصی و تصویب مصوبات کارساز الگوی مناسبی برای کشور باشند.

هاشمی با تشکر از آقای چمران رئیس شورای چهارم و تعامل خوب وی برای رفع مشکلات گفت: امیدوارم شورای پنجم نیز با تعامل خوبی که با نمایندگان مجلس برقرار می کنند بتوانند مسائل این کلان شهر را رصد و برای حل آن تلاش کنند.

وی با اشاره به نقش شورایاری ها در کمک به شوراهای اسلامی شهر و روستا افزود: برای انتخاب شورایاری ها هیچ قانونی وجود ندارد که از شما اعضای شورای جدید می خواهم حتما از نمایندگان مجلس بخواهید قانونی را برای انتخابات شورایاری ها در مجلس تصویب کنند تا بتوان خدمات بهتری از ظرفیت بالقوه شورایاری ها برای رفع معضلات شهری دریافت کرد یا می توانیم از نمایندگان مجلس بخواهیم یک لایحه دو فوریتی را مطرح کنند تا این ضرورت تهران زودتر به نتیجه برسد.

استاندار تهران همچنین با تشکر از دست اندرکاران برگزاری انتخابات 94 و 96 با اشاره به تشکیل کارگروه های ویژه و مشترک فرمانداری، استانداری و شورای شهر گفت: می توان با همفکری، وحدت و یکپارچگی مسیر خوبی را در رفع مشکلات تهران در پیش گرفت.

محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران شد
محسن هاشمی با بازشماری دوباره آراء با 20 رأی به صورت رسمی رئیس پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران شد.

در مراسم افتتاحیه پنجمین دوره شورای اسلامی تهران، ری و تجریش آراء محسن هاشمی که پیشتر نیز به عنوان رئیس شورای شهر تهران انتخاب شده بود دوباره بازشماری شد و این بار نیز با کسب 20 رأی رئیس شورای اسلامی شهر تهران شد.

ابراهیم امینی با 21 رأی نایب رئیس شورای پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران شد و بهاره آروین و زهرا نژادابراهیم نیز به عنوان منشی های هیئت رئیسه شورای شهر تهران معرفی شدند. علی اعطا با ١٩ رای سخنگوی شورا شد.

افزایش 33 درصدی آرا ی شورای تهران در انتخابات 96
فرماندار تهران گفت : در انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر ری -تهران تجریش افزایش 33 درصدی آرا را شاهد بودیم. 

عیسی فرهادی در مراسم تحلیف اعضای شورای پنجم با تقدیر و تشکر از میهمانان مراسم تحلیف که استاندار تهران ، جمعی از نمایندگان مجلس و رئیس پلیس تهران هستند ، افزود : در این دوره از انتخابات که بحث مشارکت از سوی مقام معظم رهبری بعنوان یک اصل مطرح شد ؛ فرمانداری و استانداری ها از جمله فرمانداری و استانداری تهران سیاست های خود را در راستای اصل افزایش مشارکت انجام دادند. 

وی افزود : در انتخابات 4 هزار شعبه اخذ رای با حضور 91 هزار نفر از عوامل در تهران - ری و تجریش ساماندهی شد. 

فرماندار تهران با بیان اینکه 3 هزار نفر نامزد انتخابات شوراهای تهران شدند ، خاطرنشان کرد : این رقم افزایش 53 درصدی ثبت نامی ها را نشان می دهد . 

فرهادی با اشاره به اینکه مردم در این دوره از انتخابات گرایش به سمت لیست ها داشتند، گفت: همین امر باعث شد که نتیجه انتخابات شورای شهر تهران - ری - تجریش زودتر اعلام شود. 
فرماندار تهران با تشکر از اعضای دوره چهار شورای تهران و اقای چمران خاطرنشان کرد : با توجه به همراهی دوره چهارم شورا و فرمانداری ، همکاری بسیار خوبی صورت گرفت و طرح های خوبی به تصویب رسید. 

فرهادی گفت: از 675 مصوبه 132 مصوبه به کمیته تطبیق برگشت داده شد آنهم بخاطر اینکه با قوانین منطبق نبود. 

وی افزود : از 132 مصوبه 96 مصوبه طبق نظر شورا انجام شد و 38 مصوبه به هیئت حل اختلاف رفت. 

فرهادی ادامه داد: از 38 مصوبه ای که به هیئت حل اختلاف رفت 19 مورد نظر فرمانداری به تایید رسید . 

وی با اشاره به مصوبات خوب شورای چهارم گفت : لایحه بودجه سال 93 و 94 و 95 و 96 ، لایحه ضرایب ، انتخابات شورایاری ها ، نرخ کرایه ها و لایحه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از  لوایح ارزشمند این دوره شورا بود.

مراسم تحلیف پنجمین دوره شورای شهر تهران با حضور جمعی از نمایندگان مجلس از جمله محمد رحیمی، طیبه سیاوشی، سید فرید موسوی، فاطمه سعیدی، پروانه مافی و پروانه سلحشوری در حال برگزاری است.

در این مراسم حسین هاشمی، استاندار تهران، عیسی فرهادی، فرماندار تهران، علی اصغر ناصربخت، معاون سیاسی فرماندار تهران، سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس پایتخت و اصغر احمدی، معاون سیاسی وزیر کشور شرکت کرده‌اند.

مهدی چمران، رئیس چهارمین دوره شورای شهر تهران در این مراسم حضور دارد.

نام:
ایمیل:
* نظر: