اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۴۵۲۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۷ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - 22 August 2017
رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران در رابطه با چرایی هجوم یکباره مگس‌های سفید به شهر تهران خبرداد.
علت هجوم یکباره مگس‌های سفید به تهران
به گزارش عصرپرس به نقل از میزان: رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران در رابطه با چرایی هجوم یکباره مگس‌های سفید به شهر تهران خبرداد.
 
محمد حقانی گفت: برخی عوامل از قبیل تغییرات آب و هوایی، بالا و پایین رفتن دمای هوا، کاهش میزان بارندگی و به طور کلی تغییرات اقلیمی سبب هجوم یکباره مگس‌های سفید در شهر تهران شده است.
 
وی افزود: سال‌های گذشته نیز با معضل هجوم مگس‌های سفید مواجه بودیم، اما شرایط به وخامت امسال نبود.

رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به کنش‌های صورت گرفته و تاثیر آن بر اقلیم اظهارکرد: تغییرات اقلیمی سبب برخی کنش‌ها و واکنش‌ها در طبیعت می‌شود و همین موضوع نیز مقدمات افزایش برخی گونه‌های حشره از جمله مگس‌های سفید را سبب می‌شود.

حقانی با انتقاد از سم پاشی نکردن درختان از سوی سازمان بوستان‌های شهرداری تهران خاطرنشان کرد: سازمان بوستان‌های شهرداری تهران در تابستان سال جاری سم پاشی درختان را در دستور کار نداشته و همین موضوع مشکلاتی را در پی داشته است.

وی با بیان اینکه مگس‌های سفید تهران اکنون حتی با آبشویی نیز از میان می‌روند تصریح کرد: اکنون شرایط مگس‌های سفید تهران به گونه‌ای است که حتی میزان قابل توجهی از مگس‌ها با آبشویی نیز از میان می‌روند، اما متاسفانه این کار نیز در دستور کار قرار نگرفته است.

نام:
ایمیل:
* نظر: