اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۴۵۱۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۸ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - 21 August 2017
سخنگوی وزارت امور خارجه مطرح کرد
سخنگوی وزارت امور خارجه سفر رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به ترکیه را جهشی در روابط دو کشور خواند و گفت: در آینده شاهد آثار مثبت این سفر در روابط دو کشور و تاثیر منطقه ای آن خواهیم بود.
تاثیر مثبت سفر سردار باقری به ترکیه در آینده منطقهبه گزارش سرویس سیاسی عصرپرس، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری هفتگی خود با خبرنگاران، سفر رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به ترکیه را بی نظیر دانست و افزود: سفر سردار سرلشکر محمد باقری پس از 40 ‌سال در این سطح و با دعوت همتای ترکیه ای وی انجام شد.  

وی تصریح کرد: این سفری بسیار مهم بود که نقش تعیین کننده در روابط دو کشور دارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: این سفر علاوه بر تقویت و ارتقای روابط دوجانبه و همکاری های منطقه ای بر تثبیت شرایط و ثبات در منطقه تاثیر خواهد گذاشت.

وی ادامه داد: این سفر در برهه ای خاص از روابط دو کشور صورت گرفت که یک جهش و گامی تکاملی در روند روابط فی ما بین ایران و ترکیه است.

قاسمی گفت: امیدواریم این گفتگوها و رایزنی در آینده ای نه چندان دور در تهران ادامه یابد.
وی ابراز امیدواری کرد سفر هیئت عالی رتبه نظامی و سیاسی ایران به آنکارا بتواند به نفع مردم دو کشور و منطقه باشد.
 
سفر سردار باقری ربطی به اجلاس آستانه ندارد
سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن ابراز امیدواری برای برگزاری اجلاس آستانه 6 در شهریور ماه، گفت: علاقه ای ندارم که سفر سردار باقری به ترکیه را به اجلاس آستانه گره بزنم.

بهرام قاسمی در ادامه نشست خبری هفتگی خود با خبرنگاران افزود: جمهوری اسلامی ایران به تلاش های خود همراه با دو کشور تاثیرگذار منطقه یعنی روسیه و ترکیه، برای حل معضل سوریه ادامه خواهد داد.

وی دستور کار اجلاس آستانه 5 را فراگیر خواند و تصریح کرد: اجلاس آستانه یکی از اجلاس های موثر و کارآمد است که جایگزین دیگری در شکل خود ندارد که می تواند به سوریه کمک کند.
وی با تاکید بر مشخص بودن دستور کار اجلاس آستانه، گفت: امیدواریم بتوانیم گام های بلندتر و بیشتری درخصوص حل موضوع سوریه برداریم.
 
تشکیل معاونتی جدید و ادغام سه معاونت در وزارت خارجه
سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به تغییرات ساختاری در این وزارتخانه گفت: تشکیل معاونت دیپلماسی اقتصادی و ادغام سه معاونت از جمله تغییرات ساختاری وزارت خارجه دولت دوازدهم خواهد بود. 

بهرام قاسمی در ادامه افزود: سه معاونت اروپا - امریکا، آسیا - اقیانوسیه و معاونت عربی- شمال افریقا در یکدیگر ادغام خواهند شد و معاونت سیاسی وزارت خارجه را تشکیل خواهند داد.

وی ادامه داد: همچنین بخش حقوقی از معاونت امور بین‌المللی و حقوقی تفکیک خواهد شد و معاونت بین‌الملل در جای خود باقی خواهد ماند.

قاسمی تصریح کرد: معاونت امور کنسولی با همان شرح وظایف و البته تغییراتی در نام این معاونت، به کار خود ادامه خواهد داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: این تغییرات با طی چندین ماه کار کارشناسی فشرده به سازمان امور استخدامی کشور رفته و هم اکنون مصوب شده است.

نام:
ایمیل:
* نظر: