اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۴۵۱۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۱ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - 21 August 2017
عضو کمیسیون بهداشت مجلس
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با یادآوری افزایش تعداد زوجین نابارور با بیان اینکه درمان ناباروری بسیار هزینه بر است، گفت: ردیف بودجه مستقلی برای درمان ناباروری اختصاص یابد.
کنترل میزان ناباروری با ایجاد ردیف اعتباری مستقل در بودجه
به گزارش عصرپرس از خانه ملت، منوچهر جمالی با بیان اینکه تعداد زوج های نابارور در حال افزایش است بر لزوم اختصاص ردیف بودجه مستقل برای درمان ناباروری تاکید کرد و گفت: حمایت ها باید از زوجین نابارور افزایش یابد زیرا درمان ناباروری بسیار هزینه بر است.

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی، بخشی از معضل کاهش جمعیت کشور را به افزایش ناباروری مربوط دانست و با بیان اینکه درمان ناباروری هزینه بر است و افزود: در حال  حاضر از روش ها و تکنیک های علمی و پزشکی پیشرفته برای درمان ناباروری استفاده می شود البته به دلیل آنکه درمان ناباروری هزینه بر است بنابراین خدمات درمانی ناباروری به طور کامل و عمده تحت پوشش بیمه نیست.

وی حمایت از درمان زوجین نابارور را بسیار ضروری خواند و گفت: ناباروران گروهی هستند که خواهان فرزند بوده اما نمی‌توانند فرزنددار شوند این گروه با مشکلات دیگری از قبیل کاهش انسجام خانواده، سردی روابط زوجین و درنتیجه طلاق مواجه می‌شوند البته ناباروری نه فقط زوجین بلکه بخش زیادی از جامعه را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه بیمه ها پشتوانه مالی مناسب را برای حمایت از زوجین نابارور ندارند بر لزوم اختصاص ردیف بودجه مستقل برای درمان ناباروری تاکید کرد و افزود: تشخیص و درمان به موقع ناباروری بسیار حائز اهمیت است؛ در این رابطه نیاز است وزارت بهداشت و بیمه ها گام جدی برای حمایت از زوجین نابارور بردارند زیرا ناباروری یکی از عوامل موثر در کاهش نرخ جمعیت کشور است.

جمالی ادامه داد: درمان ناباروری بسیار هزینه بر است و از سویی بیمه ها به علت بدهی زیادی که به مراکز درمانی دارند امکان حمایت از زوجین نابارور را ندارند؛ نیاز است ناباروری جزو فهرست بیماری های خاص قرار گیرد.

نماینده مردم رودبار در مجلس دهم، یادآور شد: منابعی که در اختیار وزارت بهداشت قرار دارد جوابگوی رفع نیازهای این وزارت خانه نیست بنابراین نیاز است این دستگاه هزینه های اضافی درمان را حذف و با اتخاذ تمهیدات ویژه در منابع حوزه سلامت صرفه جویی کند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، افزایش سن ازدواج را در ناباروری موثر دانست و گفت: عوامل مختلفی مانند مشکلات مادرزادی، افزایش سن ازدواج، بیماری های مختلف، اختلالات تخمک گذاری در ناباروری موثر هستند و اغلب زوجین هزینه های سنگینی را برای درمان آن متحمل می شوند.
نام:
ایمیل:
* نظر: