اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۴۴۹۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۹ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - 21 August 2017
با حضور معاون اول رئیس جمهور؛
مراسم تودیع و معارفه رؤسای پیشین و جدید سازمان میراث‌فرهنگی برگزار شد.
مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان میراث فرهنگی
به‌گزارش عصرپرس، مراسم تکریم و تودیع زهرا احمدی‌پور و معارفه علی‌اصغر مونسان معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، امروز دوشنبه 30 مرداد 96، با حضور اسحاق جهانگیری معاون‌اول رئیس‌جمهوری، اکبر ترکان دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، سیدمحمد بهشتی رئیس پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری، تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، سیدابوالفضل رضوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس‌جمهوری، محسن مهرعلیزاده عضو هیئت‌مدیره سازمان منطقه آزاد کیش و کارکنان این سازمان برگزار شد.

اسحاق جهانگیری معاون‌اول رئیس‌جمهوری در مراسم تکریم و تودیع زهرا احمدی‌پور و معارفه علی‌اصغر مونسان معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: خانم احمدی‌پور مدیری شایسته و پرتلاش است که در دوره زمانی کوتاهی که مسئولیت این سازمان را بر عهده داشت با تلاش و پاک‌دستی کار را به اینجا رساند، از ایشان تشکر می‌کنم که این مسئولیت را پذیرفت و خوب درخشید.

 وی ادامه داد: باید شرایط و فرصت حضور زنان را در همه ابعاد جامعه فراهم کنیم، چراکه کشور نباید به‌راحتی از نیمی از جامعه عبور کند، در دولت دوازدهم یکی از اصلی‌ترین جهت‌گیری‌ها حضور زنان در مدیریت کلان جامعه است.

 جهانگیری تصریح کرد: براساس برنامه‌ریزی‌ها تا پایان برنامه ششم سهم زنان در مدیریت کشور به 0 درصد افزایش می‌یابد این رقم در حال حاضر 22درصد است و امیدواریم بتوانیم این سهم را افزایش دهیم.

 معاون‌اول رئیس‌جمهوری اضافه کرد: مونسان از مدیران موفق کشور است و تجربه بسیار موفقی در زمینه‌های مختلفی که مسئولیت داشته‌است، دارد، امروز فرصت جدیدی برای ایشان و سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری به وجود آمده است، امیدوارم با حضور آقای مونسان دوران جدیدی در این سازمان آغاز شود، این دوران حتما دوران مهمی خواهد بود که بر موفقیت‌های سازمان میراث‌فرهنگی افزون خواهد کرد.

 معاون‌اول رئیسی‌جمهور در ادامه با اشاره به رأی اعتماد نمایندگان مجلس شورای اسلامی به وزرای پیشنهاد دولت دوازدهم افزود: این دوره از رأی اعتماد نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نمایشی از دموکراسی، آزادی و اخلاق‌مداری بود. نقدهای جدی و اخلاقی در این جلسات مطرح شد و مسائل غیرمرتبط با موضوعات پرداخته نشد، دوسوم وزرای دولت دوازدهم بالای 200 رأی از نمایندگان ملت دریافت کردند و این کابینه‌ کابینه‌ای است که بیش از دوسوم رأی مجلس را دارد.

 دولت دوازدهم راه سخت و پیچیده‌ای در پیش دارد

 جهانگیری افزود: امروز چالش‌های جدی پیش روی کشور و ملت بخش‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی داریم که نمی‌توانیم از کنار این چالش‌ها عبور کنیم. مردم مطالبات جدی از دولت دارند و دولت دوازدهم راه سخت و پیچیده‌ای را پیش رو دارد، این چالش‌ها فقط با کمک دولت قابل رفع کردن نیست، بلکه این موضوعات متعلق به همه کشور است.

 وی تصریح کرد: دیروز مجلس شورای اسلامی و دولت چهره‌ای از تفاهم را به نمایش گذاشتند، بقیه ارکان نظام هم باید در این راه همراهی کنند. همه مدیران با هر توانمندی و سلیقه‌ای در این مسیر همراه ما باشند. هر کس فکر می‌کند استعدادی دارد فکر باید در این مسیر همراه دولت باشد، دولت دوازدهم وظیفه دارد این تفاهم ملی را به‌وجود آورد، من خوشبین هستم و فکر می‌‌کنم می‌توانیم با حمایت و رهنمودهای مقام معظم رهبری ، پشتیبانی مردم و همکاری ارکان نظام می‌توانیم در این مسیر موفق شویم.

 معاون‌اول رئیس‌جمهوری گفت: رئیس‌جمهوری پس از ابلاغ حکم وزرا، برای همه دستگاه‌ها یک پیوست با موضوع اولویت‌های قابل پیگیری اعلام کردند که دستگاه‌های مختلف باید با زمان‌بندی و برنامه‌ریزی در مسیر دست‌یابی به این موارد تلاش کنند، سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری هم از این قاعده مستثنا نیست.

 میراث‌فرهنگی یکی از عوامل بقای کشور است

 جهانگیری تصریح کرد: میراث‌فرهنگی یکی از عوامل بقای کشور است، کشوری که دارای پشتوانه فرهنگی غنی است اقتدار دارد، ما باید میراث ناملموس و ملموس کشور را به دیگران معرفی کنیم، باید به مردم دنیا بگوییم که چه داشته‌ایم که بودیم و چه می‌توانیم باشیم، این پشتوانه تاریخی و فرهنگی اهمیت بسیار زیادی دارد.

 وی تصریح کرد: میراث‌فرهنگی نه تنها چیزی است که در گذشته بوده بلکه امروز و آینده ما به میراث‌فرهنگی وصل است، ما باید فهم درستی از این مواریث داشته باشیم تا از آن استفاده کنیم، دغدغه من در طول این سال‌ها توسعه کشور بوده است و میراث‌فرهنگی می‌تواند یکی از عوامل مهم توسعه کشور باشد.

 برای رشد اقتصادی و توسعه کشور باید به گردشگری توجه کنیم

 معاون‌اول رئیس‌جمهوری با اشاره به مقوله گردشگری و اهمیت آن در توسعه کشور افزود: ما نباید فقط به فکر استفاده از منابع نفتی باشیم، اگر به‌دنبال رشد اقتصادی، ایجاد اشتغال مولد، اجرایی شدن مبانی اقتصاد مقاومتی و رشد و توسعه کشور هستیم، باید به مقوله گردشگری توجه کنیم، همه نقاط  کشور ما دارای طبیعت و جاذبه‌های خاص است که باید از این ظرفیت‌ها برای توسعه صنعت گردشگری استفاده کرد.
 جهانگیری یادآور شد: صنایع‌دستی هم یکی دیگر از موضوعات جدی است که باید مورد توجه قرار گیرد، امروز در دورافتاده‌ترین نقاط کشور شاهد فعالیت اقشار مختلف مردم در حوزه صنایع‌دستی هستیم، این در حالی است که این تولیدات دستی در دنیا طرفداران بسیار زیادی دارد.

 فهم مشترک برای توسعه هر سه بخش سازمان به‌وجود نیامده است

 وی تصریح کرد: در سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری دو چالش جدی وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد، اول اینکه در حوزه حاکمیتی هنوز موفق به ایجاد فهم مشترک برای توسعه هر سه بخش این سازمان نشده‌ایم، برای دست‌یابی به این فهم مشترک باید از نظرات کارشناسان، نخبگان و صاحب‌نظران استفاده شود.

 سازمان میراث‌فرهنگی باید به یک پیکر واحد تبدیل شود

 معاون‌اول رئیس‌جمهوری اضافه کرد: چالش دوم در این سازمان، موضوع واحد شدن پیکره این سازمان است، با وجود اینکه سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری از نظر نظام اداری جزو قدیمی‌ترین سازمان‌ها است اما به‌نظر می‌رسد هنوز سه بخش این سازمان، یک پیکر واحد نیستند، هرچند روسای قبلی تلاش کردند تا این پیکر واحد را ایجاد کنند اما هنوز باید در این حوزه تلاش‌های بیشتری صورت بگیرد. 

جلالی، نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر،شمیرانات و پردیس و رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، در این مراسم با بیان اینکه امروز جایگاه گردشگری فقط جایگاه اقتصاد نیست، بلکه جایگاه فرهنگی، دیپلماسی و شناخت است، تأکید کرد: ما باید به گردشگری کشور بپردازیم.

وی با اشاره به اینکه در برنامه ششم توسعه تکالیف خوبی برای حوزه گردشگری درنظر گرفته شده است، افزود: این شایسته کشور نیست که تراز منفی در حوزه گردشگری داشته باشیم. امیدواریم همه برای تقویت گردشگری کشور تلاش کنند. سیاست‌ها باید شفاف باشد و سایر دستگاه‌ها هم اراده جدی داشته باشند. همچنین برای تقویت و توسعه صنعت گردشگری ایجاد امکانات رفاهی بسیار مهم است.

کاظمی در ادامه، با تأکید بر اینکه از نزدیک شاهد تلاش‌های مجاهدانه زهرا احمدی‌پور در رأس سازمان میراث‌فرهنگی بوده است، اظهار کرد: از خانم احمدی‌پور برای تلاش‌هایی که برای رشد و توسعه سه حوزه میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری داشته است تشکر می‌کنم.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، در ادامه با بیان اینکه علی‌اصغر مونسان با پرتوان، نخبه و عالم خواندن او موفق ارزیابی کردن سابقه مدیریت رئیس جدید سازمان میراث‌فرهنگی، گفت: مونسان تحول بزرگی در کیش ایجاد کرد، مانند فعال کردن جزایر اطراف همچون جزیره هندورابی و همچنین در بحث‌های عمرانی و توجه به نمادهای دینی و مذهبی از دیگر اقدامات او در جزیره کیش است.

نام:
ایمیل:
* نظر: