اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۴۴۷۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۳ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - 20 August 2017
ملی پوشان بسکتبال ایران امشب برای قهرمانی در کاپ آسیا برابر استرالیا قرار می گیرند.
استرالیا آخرین رقیب ایران برای قهرمانی کاپ آسیابه گزارش سرویس ورزشی عصرپرس، تیم ملی بسکتبال ایران در مرحله نیمه پایانی رقابتهای بسکتبال کاپ آسیا(جام ملت های آسیا) توانست تیم کره جنوبی را شکست دهد مسابقه ایی که در آن ملی پوشان کشورمان بیش از هر مسابقه دیگری در این تورنمنت به زحمت افتادند.
 
در این مسابقه همانطور که پیش بینی می شد کره جنوبی از مزیت خود بهره برد و با حرکت در محیط پیرامونی و پشت خط سه امتیازی تلاش کرد با توجه به نداشتن مزیت در نفوذ و زیر حلقه به دلیل حضور حامد حدادی به شوت بپردازد.
 
فراموش نکنیم تیم ملی کشورمان که در مسابقه های قبلی خود برابر هند، سوریه، اردن و لبنان فشار زیادی را تحمل نکرده بود در این مسابقه دربخش دفاعی به چالش کشیده شد.

در مسابقه مرحله نیمه پایانی برابر کره جنوبی بهنام یخچالی و محمد جمشیدی جزو امتیاز آورترین بازیکنان زمین بودند چرا که به دلیل یارگیری فشرده کره ای ها با حامد حدادی فرصت خوبی در اختیار این بازیکنان قرار گرفت تا با شوت های منطقه ای و سه امتیازی خود حلقه کره ای ها را هدف قرار دهند و جالب اینکه این دو بازیکن که پیش از این مسابقه توانسته بودند عنوان بهترین شوتیست های رقابتها را از آن خود کنند دیشب هم در عمل به وظایف خود موفق بودند.
 
رقابت در مرحله نیمه پایانی برابر کره جنوبی یک واقعیت دیگر را هم نشان داد و آن اینکه بازیکنان بزرگ و با تجربه با 4 خطا هم می توانند به خوبی خود را تا پایان مسابقه مدیریت کنند تا تیم از وجودشان استفاده کند کاری که ارسالان کاظمی و حامد حدادی به خوبی از پس آن بر آمدند.
 
ملی پوشان بسکتبال ایران امشب در فینال رقابتها ساعت 22:30 در بیروت لبنان باید برای اضافه کردن افتخاری دیگر بر کتاب زرین افتخاراتشان برابر استرالیا قرار بگیرند استرالیایی که برای رسیدن به فینال رقابتها نیوزلند را شکست داده است.
 
تیم ملی بسکتبال استرالیا در حالی وارد این مسابقات شده است که هیچ کدام از بازیکنان شاغل در لیگ اتحادیه ملی بسکتبال ایالات متحده و اروپا را همراه خود ندارد و طبیعی است رقابت با چنین تیمی که از نظر فیزیکی و راهبردی با کره جنوبی تفاوت دارد راهبرد و تاکتیک خاص و متفاوتی را طلب می کند.

نام:
ایمیل:
* نظر: