اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۴۴۲۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۳ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - 16 August 2017
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اجرای قانون تجمیع بیمه‌ها، گفت: راهی بجز تجمیع منابع برای ارتقای خدمات وجود ندارد.
تجمیع بیمه‌ها تنها راه ارتقای کیفی خدمات سلامت
به گزارش عصرپرس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، مسعود پزشکیان با اشاره به وظایف مهم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، افزود: ما باید منابع را جمع کنیم و بر اساس منابع سرویس خدمت تعریف کنیم.

وی گفت: هر انسانی که هزینه درست کند، اما از پول جیبش خبر نداشته باشد و نداند چقدر باید خرج کند، طرف مقابل را که پرداخت کننده است، به ورشکستگی می‌کشاند، در نتیجه کسی که می‌خواهد هزینه تعریف کند، اول باید بداند چه مقدار پول دارد و چه خدماتی را می‌تواند بخرد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصور اشتباهی که برخی می‌گویند خریدار و فروشنده باید جدا باشند، تصریح کرد: این موضوع در ارائه خدمت است، ولی وزارت بهداشت و درمان سیاستگذاراست، ارائه کننده خدمت نیست. 

پزشکیان گفت: تنظیم کننده بازار است و این چیزی است که گاهی در دولت هم هنگام تصمیم گیری آن را اشتباه می‌گیرند و به خاطر همین مشکلاتی پیش آمده است، نمی‌شود پول دست کسی دیگر باشد و وزارت بهداشت پاسخگو باشد، ضمن اینکه اگر می‌خواهیم منابع هم مدیریت شود، باید نظام ارجاع و سطح بندی و پزشک خانواده و ... بر اساس قانون بدرستی اجرا شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که آقای قاضی زاده هاشمی تنها کسی است که می‌تواند برنامه‌های وزارت بهداشت را به جلو ببرد، گفت: من معتقدم ادامه کاری که دکتر هاشمی شروع کرده است، با وجود همه چالش‌های موجود فقط از عهده خودش برمی آید وهیچ کس نمی‌تواند بسادگی این کار را بسامان برساند.

پزشکیان افزود: دلیل آن هم این است که خود آقای قاضی زاده هاشمی در جریان همه نقاط ضعف و قوت طرح تحول سلامت است و آن را تا اینجا رسانده و اگر هر کسی جز خودش بخواهد آن را ادامه دهد، ممکن است کل طرح را با شکست مواجه کند و نارضایتی‌های شدید مردم را در پی خواهد داشت و مشکلات را بیشتر می‌کند.

وی با اشاره به حضور فعال وزیر پیشنهادی وزارت بهداشت دولت دوزادهم در تدوین برنامه ششم توسعه، گفت: وی در جریان برنامه‌ها و طرح‌هاست و نقاط قوت و ضعف را می‌شناسد و بهتر می‌تواند مدیریت کند.

وی با اشاره به این‌که نظام ارجاع و سطح بندی، راهنماهای بالینی و پزشک خانواده در قانون آمده است، تاکید کرد: وزیر بهداشت راهی جز اجرای قانون ندارد و شاید کم توجهی به این مسائل موجب ایجاد مشکلاتی شد؛ بنابراین راهی جز طی مسیر قانون وجود ندارد و هر حرکتی خلاف جهت قانون، سیستم بهداشت و درمان کشور را به قهقرا خواهد برد و دستاورد‌ها را نابود می‌کند.
نام:
ایمیل:
* نظر: