اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۴۴۱۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۵ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - 16 August 2017
نشست نمایندگان ستاد مرکزی هماهنگی خدمات‌سفر با محوریت «تبریز2018» با حضور نمایندگان دستگاه‌های عضو این ستاد در محل سالن خلیج‌فارس معاونت گردشگری برگزار شد.
برگزاری نمایشگاه محیط ‌زیست در تبریز
به‌گزارش عصرپرس به نقل از میراث‌آریا، کاظم خلدی‌نسب دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات‌سفر، امروز چهارشنبه 25 مرداد، در این جلسه که به‌منظور استفاده از امکانات و ظرفیت‌های تمام دستگاه‌های دولتی برای برگزاری هر چه بهتر رویداد «تبریز2018» برگزار شد، گفت: « تبریز2018 یکی از محوری‌ترین و مهم‌ترین رویدادهایی است که در کشور برگزار خواهد شد.»

وی ادامه داد: حوزه گردشگری به‌عنوان یکی از اولویت‌های برنامه دولت در دستورکار است و رئیس‌جمهوری به این حوزه توجه و بر آن تأکید بسیار زیادی دارند.

خلدی‌نسب ادامه داد: تبلیغات بسیار منفی علیه کشور ما در دنیا جریان دارد و یکی از راه‌هایی که می‌توانیم این تبلیغات منفی را خنثی کنیم و واقعیت‌ها را نشان دهیم گردشگری است.

وی افزود: "تبریز2018" رویداد بسیار مهمی است، چراکه این فرصت ممکن است با توجه به وجود 57 کشور اسلامی، تا 57 سال دیگر در اختیار ایران قرار نگیرد. تبریز یک شهر پایلوت است برای معرفی و شناسایی ایران به تمام مردم دنیا، که باید از این فرصت استفاده کنیم.

دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات‌سفر، با تشریح برنامه‌های سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری برای برگزاری رویداد «تبریز2018»، گفت: تمام دستگاه‌های دولتی و بخش‌خصوصی باید در برگزاری این رویداد مشارکت داشته باشند، چراکه سازمان میراث‌فرهنگی به‌تنهایی قادر به برگزاری این رویداد نخواهد بود.

وی گفت: از دستگاه‌های عضو ستاد می‌خواهیم درصورت‌امکان جشنواره‌ها و برنامه‌های ملی خود را برای رونق‌بخشی هر چه بیشتر به صنعت گردشگری، در استان آذربایجان‌شرقی و در شهر تبریز برگزار کنند.

خلدی‌نسب، با اشاره به اینکه برگزاری همایش شهرداران کشورهای اسلامی در تبریز می‌تواند برای برگزاری رویداد «تبریز2018» ثمربخش باشد، تصریح کرد: تبریز یکی از شهرهای مهم در بحث جاده ابریشم است و از این فرصت هم می‌توان برای معرفی ظرفیت‌ها و جاذبه‌های این شهر استفاده کرد.

دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات‌سفر از نمایندگان دستگاه‌های عضو این ستاد خواست تا پوستر «تبریز2018» را در سایت وزارتخانه‌ها و سازمان‌های خود درج کنند.

«تبریز2018» فرصتی برای خنثی کردن تبلیغات منفی علیه ایران است

لیلا اژدری، سرپرست دفتر بازاریابی و تبلیغات معاونت گردشگری، نیز در این نشست گفت: این رویداد فرصت مغتنمی برای شهر تبریز و تمام کشور است. معرفی ایران و خنثی کردن ایرا‌ن‌هراسی در دنیا یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که ما در این رویداد باید موردتوجه قرار دهیم.

اژدری تصریح کرد: می‌توان به اجرای برنامه‌هایی با محوریت گردشگری حلال برای معرفی تبریز و ایران به‌عنوان مقصد جذابی برای گردشگران مسلمان در خلال رویداد "تبریز2018" اقدام کرد.

وی افزود: دستگاه‌های دولتی که با اتحادیه‌های خارجی و داخلی مرتبط با فعالیت‌های خود ارتباط دارند باید از نفوذ و قدرت خود برای برگزاری هر چه بهتر این رویداد مهم در کشور استفاده کنند.

سرپرست دفتر بازاریابی و تبلیغات معاونت گردشگری اضافه کرد: عرضه خدمات به گردشگران، اقامت گردشگران، شناخت بازارها و بازاریابی و معرفی ایران و تبریز از مهم‌ترین مواردی است که در رویداد "تبریز2018" باید به آن‌ها پرداخت و هر یک از دستگاه‌هایی که توانایی و ظرفیت همکاری در این بخش‌ها را دارند باید با تمام توان وارد این عرصه شوند، چراکه این رویداد باید در عرصه ملی مطرح شود.

اژدری تصریح کرد: این ستاد تجربه چهار سال کار حرفه‌ای در حوزه سفر و گردشگری دارد و باید از این ظرفیت برای پیشبرد اهداف رویداد ”تبریز2018" استفاده کرد.

وی گفت: افتتاحیه رویداد "تبریز2018" یکی از مهم‌ترین اتفاقاتی است که باید موردتوجه قرار گیرد. این افتتاحیه باید به‌صورت حرفه‌ای و بدون نقص برگزار شود، چراکه تمام دنیا این مراسم را نظاره‌گر خواهند بود.

سرپرست دفتر بازاریابی و تبلیغات معاونت گردشگری اضافه کرد: رویدادهایی که در سال 2018 و در خلال این سال قرار است شکل بگیرد از موارد مهمی است که باید متناسب با رویداد "تبریز2018" به آن‌ها پرداخت. برخی دستگاه‌ها برنامه‌هایی را که می‌توانند در این سال در تبریز برگزار کنند اعلام کرده‌اند و ما از سایر دستگاه‌ها هم می‌خواهیم که برنامه‌های خود را اعلام کنند تا امکان برنامه‌ریزی و زمان‌بندی دقیق فعالیت‌ها فراهم شود.

نظارت بر قیمت‌ها و وضعیت بهداشتی خدمات در تبریز

محمد خوش‌قدم، مدیرکل گشت‌های سازمان تعزیرات حکومتی، هم در این نشست اظهار کرد: با توجه به شرح وظایف سازمان تعزیرات حکومتی، این سازمان تلاش می‌کند در این رویداد عظیم نقش خود را ایفا کند.

مدیرکل گشت‌های سازمان تعزیرات حکومتی افزود: برگزاری طرح نظارتی ویژه در حوزه بهداشتی، نظارت بر قیمت‌ خدمات در این استان و بحث قاچاق صنایع‌دستی ازجمله اقداماتی است که سازمان تعزیرات حکومتی می‌تواند برای برگزاری هر چه بهتر رویداد "تبریز2018" به آن‌ها بپردازد.

برگزاری نمایشگاهی با محصولات ایرانی در تبریز

محبوب پناهی، نماینده وزارت صنعت، معدن و تجارت، نیز در این نشست گفت: این یک فرصت ملی است که باید به‌واسطه آن تمام کشور دیده شود. استان‌های همجوار آذربایجان‌شرقی مانند اردبیل، گیلان، آذربایجان‌غربی و سایر استان‌ها باید در این رویداد مهم موردتوجه قرار گیرند.

نماینده وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: برگزاری نمایشگاهی با محصولات ایرانی در خلال این رویداد و استفاده از نمایندگان وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت در سایر کشورها برای معرفی این رویداد ازجمله برنامه‌های عملی این وزارتخانه برای برگزاری هر چه بهتر این رویداد است.

تبلیغ «تبریز2018» در ناوگان حمل‌ونقل خروجی کشور

رضا نفیسی، نماینده سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، هم گفت: تجهیز و ایجاد مجتمع‌های خدمات‌رفاهی، تبلیغات این رویداد در ناوگان خروجی کشور و تجهیز راه‌های کشور به‌ویژه راه‌های منتهی به تبریز به خدمات رفاهی موردنیاز گردشگران ازجمله اقداماتی است که سازمان راهداری می‌تواند در آن‌ها ورود کند.

نصب لوگوی «تبریز2018» در فرودگاه‌های کشور

سیدمحمود رضوی، از شرکت فرودگاه‌های کشور، نیز گفت: فرودگاه‌ها و راه‌ها دروازه‌های ورود به کشورند. لوگوی رویداد "تبریز2018" در فرودگاه‌ها نصب شده و اعتباری بالغ بر 6میلیارد تومان هم به‌صورت مازاد برای تجهیز فرودگاه تبریز اختصاص یافته است.

نماینده شرکت فرودگاه‌های کشور افزود: شرکت فرودگاه‌های کشور در تمام مکاتبات خود از سربرگی با نشان و لوگوی "تبریز2018" استفاده می‌کند. این شرکت یکی از نهادهای پیشرو در معرفی این رویداد بوده است.

برگزاری مراسم روز جهانی تالاب‌ها در تبریز

علیرضا نجیمی، از سازمان حفاظت محیط‌زیست، هم گفت: در جلسات مربوط به رویداد "تبریز2018" در سطح‌های مختلف نمایندگان ثابت شرکت کنند تا امکان پیگیری موارد مطرح‌شده وجود داشته باشد. برنامه‌های سازمان محیط‌زیست برای این رویداد مشخص شده، اما برگزاری این برنامه‌ها نیازمند اعتبار است.

نماینده سازمان حفاظت محیط ‌زیست افزود: نمایشگاه محیط‌زیست، مراسم روز جهانی تالاب‌ها، روز جهانی محیط‌زیست و برخی دیگر از برنامه‌های سازمان حفاظت محیط‌زیست در راستای این رویداد مهم در تبریز برگزار خواهد شد.

نوسازی و سامان‌دهی ناوگان ریلی تبریز
علی موسوی، از شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، نیز در این نشست گفت: بازسازی 700 کیلومتر از راه‌های ریلی منتهی به شهر تبریز، بازسازی و نورپردازی راه‌آهن تبریز، سامان‌دهی دیوارهای راه‌آهن تبریز، افزایش ظرفیت قطار بین‌المللی راه‌آهن تبریز، نوسازی قطارهای مسیر تبریز و راه‌اندازی قطارهای گردشگری از تبریز به شهرهای اطراف ازجمله برنامه‌های این شرکت برای رویداد "تبریز2018" است.
نام:
ایمیل:
* نظر: