اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۴۴۰۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۲ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - 16 August 2017
معاون اجتماعی وزیر بهداشت با اشاره به ضرورت پایش و نظارت مواد غذایی و اعمال استانداردها و کیفیت لازم، گفت: ما به دنبال صدمه زدن به صنعت نیستیم، اما سلامت مردم اهمیت فراوانی دارد.
امضای تفاهم‌نامه همکاری در زمینه افزایش امنیت و سلامت غذاییبه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس  از وبدا،  سید محمد هادی ایازی معاون اجتماعی وزارت بهداشت در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی و انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور با تاکید بر ضرورت تشکیل بیش‌تر نشست‌های شورای عالی سلامت و امنیت غذایی کشور به ریاست رییس جمهور دکتر روحانی، افزود: انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور باید برنامه فرهنگ‌سازی در کاهش ضایعات مواد غذایی، بهبود وضعیت نان‌های تولیدی، کالاهای آسیب‌رسان را در اولویت فعالیتهای خود قرار دهد.

 ایازی به مجمع ملی سلامت و دستاوردها و ضرورت‌های آن اشاره کرد و افزود: در مجمع استانی سلامت گزارش‌های گوناگونی از جمله امنیت غذایی ارایه می‌شود و انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور یک پتانسیل خوب برای بهبود وضعیت و ارایه گزارش در استان‌های کشور است.

در ادامه این نشست، دکتر پیوندی رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، از ایجاد معاونت اجتماعی وزارت بهداشت و فعالیت‌های آن و نقش پررنگ دکتر ایازی در این زمینه قدردانی و بر رویکرد اجتماعی سلامت تاکید کرد.

 پیوندی همچنین بر استفاده از ظرفیت‌های علمی انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور تأکید کرد و گفت: نقش انستیتو در نظام سلامت کشور می‌تواند بسیار موثر و تعیین کننده باشد و برای توسعه امکانات و زیرساخت‌های آن باید تلاش کنیم.

همچنین، در ادامه این نشست دکتر حسینی رییس انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غدایی، گزارشی را درباره روند طی شده تا کنون و معرفی انستیتو و تاریخچه آن ارایه داد و گفت: انستیتو با انجام تحقیقات و بررسی‌های مختلف، مدلی برای تشخیص و تعیین کالاهای آسیب‌رسان در حوزه تغذیه و مواد غذایی در دست تهیه دارد.

همچنین، مدیران گروه‌های تحقیقات صنایع غدایی، تحقیقات سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی غذا و تغذیه، تحقیقات تغذیه، و برنامه ملی ارتقای کیفیت نان نیز گزارش کارها و آمارهای لازم حوزه خود را ارایه دادند.

در پایان این نشست تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان انستیتو و دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی کشور از سوی دکتر ایازی به نمایندگی از دبیرخانه و دکتر حسینی، رییس انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور امضا و مبادله شد.

شایان ذکر است تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور و دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی کشور در راستای بند ۳-۲ و بند ۶ سیاست‌های کلی نظام سلامت و به منظور استفاده از شواهد علمی معتبر علمی در کاهش مخاطرات و آلودگی‌های غذایی و تغذیه‌ای تهدیدکننده سلامت و سیاست‌گذاری مبتنی بر شواهد در زمینه تامین امنیت غذایی و بهره‌مندی عادلانه آحاد مردم از سبد غذایی سالم، مطلوب و کافی و نیز مطابق با وظایف شورای عالی سلامت و امنیت غذایی و اساس‌نامه انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور است.

نام:
ایمیل:
* نظر: