اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۴۳۹۲
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۲ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - 15 August 2017
سومین دوره جشنواره ملی اسباب بازی عصر امروز در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با حضور علیرضا حاجیان‌زاده مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان افتتاح شد.

سومین دوره جشنواره ملی اسباب بازی افتتاح شدبه گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی عصرپرس، علیرضا حاجیان‌زاده مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به اینکه که اسباب‌بازی یک کالای فرهنگی است، گفت: اسباب‌بازی در شکل‌گیری فرهنگ, اخلاق و شخصیت کودکان هم موثر و هم مخرب است.

وی افزود: امسال سومین دوره جشنواره اسباب‌بازی در راستای فرهنگسازی استفاده از اسباب‌بازی‌های مناسب برگزار شده تا خانواده‌ها بدانند اسباب‌بازی مثبت و سازنده چه نوع اسباب‌بازی است.

حاجیان زاده در ادامه تصریح کرد: در طی برگزاری این جشنواره، نشست‌های تخصصی خواهیم داشت که تمام طراحان و ایده‌پردازان می‌توانند در این نشست‌ها شرکت کنند. اسباب‌بازی‌هایی که از نظر اخلاقی, فرهنگی, دینی، روانشناسی و بهداشتی مشکل دارند، اسباب‌بازی‌های سالمی نیستند و ما نسبت به ورود آنها به این جشنواره مجوزی صادر نمی‌‌کنیم.

وی گفت: ما با تمام نقاط کشور در ارتباط هستیم و بیشترین واردات اسباب‌بازی از استان‌های هرمزگان و خوزستان است و نمایندگان ما نیز در این استان‌ها حضور دارند.

حاجیان زاده افزود: به تازگی هولوگرام ویژه روی اسباب بازی‌ها در کانون پرورش نصب می‌شود تا از این طریق بتوان کیفیت تولید داخلی اسباب بازی‌ها و پیام‌های محتوایی آن را ارزیابی و کنترل کرد.

وی گفت: اسباب بازی‌های خارجی هم از طریق مبادی رسمی در گمرک و مرز کنترل می‌شود تا اسباب بازی هایی که به دست کودکان ایران می‌رسد از هر نظر مناسب و سالم باشد.

حاجیان‌زاده در خصوص عروسک‌های دارا و سارا گفت: هم‌اکنون سومین نسل عروسک‌های دارا و سارا تولید شده است و فیلم‌ها و کتاب‌هایی نیز در این خصوص تهیه کردیم.

سومین دوره جشنواره ملی اسباب بازی افتتاح شد

وی در ادامه گفت: عروسک‌های پارچه‌ای, ماشین‌های کنترلی و روبات‌هایی که توسط کودکان ساخته می‌شود, از دیگر محصولات عرضه شده در جشنواره ملی اسباب‌بازی است. اسباب‌بازی مگاترون از دیگر اسباب‌بازی‌های عرضه شده در این جشنواره است که هفت چرخ بازی دارد و در مجموعه آن می‌توان چرخ دنده و تمام قسمت‌های الکترونیکی را مشاهده کرد. این بازی قسمت‌های مختلف الکترونیکی را به کودکان آموزش می‌دهد. دومینوهای چوبی, شب خواب‌ها و کتاب‌های داستان کودک و نوجوان هم در این جشنواره در معرض دید عموم علاقه‌مندان قرار گرفته است.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان افزود: در این جشنواره غرفه‌های مختلف اسباب‌بازی وجود دارد و در آن می‌توان اسباب‌بازی‌های چوبی را مشاهده کرد که برای سنین 2 تا 10 سال ساخته شده‌اند و در کنار جنبه سرگرمی‌شان, آموزشی و فکری نیز هستند.

حاجیان زاده گفت: همچنین اسباب‌بازی‌های روبات نیز در این جشنواره دیده می‌شود که برای کودکان چهار ساله و بالاتر از این سن طراحی شده‌اند و به افزایش هوش و خلاقیت آنها کمک می‌کند. بازی‌های کمک آموزشی فومی هم برای کودکان زیر 10 سال به صورت لی لی, اعداد و علایم ریاضی, فارسی, جورچین و پازل‌های مختلف در این جشنواره عرضه شده‌اند.

شایان ذکر است: جشنواره ملی اسباب بازی 24 الی 28 مردادماه همه روزه از ساعت ۱۴ تا ۲۲ در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در خیابان حجاب برپاست.


خبرنگار: وجیهه مرادی

نام:
ایمیل:
* نظر: