اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۴۳۹۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۷ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - 15 August 2017
مدیرعامل شرکت آبفای استان تهران مطرح کرد
مدیرعامل شرکت آبفای تهران استان تهران گفت: یکی از دغدغه‌های اصلی در زمینه محیط زیست کشور، موضوع جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب است. امروز در هیچ حوزه و هیچ صنعتی چنین ظرفیت بالایی در بحث توسعه مشارکت وجود ندارد.
جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب دغدغه اصلی محیط زیستی استبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از روابط عمومی شرکت آبفای استان تهران، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران در نخستین نشست تخصصی مدیران دفاتر تجهیز منابع مالی و توسعه مشارکت شرکت‌های آب و فاضلاب کشورگفت: برای صنعتی هم‌چون صنعت آب و فاضلاب که هم حیاتی و هم نیازمند منابع مالی فراوان است، منابع مالی فراهم نمی‌شود مگر آن‌که از ایده و خلاقیت بهره ببریم و این ایده و خلاقیت به شکل تعریف مدل‌های مختلف مالی بروز می‌کند.

پرورش گفت: در نشست‌های مختلفی که در استانداری و یا جاهای دیگر حضور داریم همه به دنبال آن هستند تا بدانند شرکت آب و فاضلاب استان تهران برای تامین منابع مالی پروژه‌های خود از چه منابعی استفاده می‌کند. تصور کنید در استان تهران چه اتفاقی می‌افتاد اگر با این وسعت و گستردگی با این حجم انبوه فاضلاب و محدودیت منابع مالی، از ظرفیت مشارکت استفاده نمی‌کردیم. بهره‌مندی از خلاقیت و تولید ایده در ایجاد مدل‌های مالی، نوعی مزیت رقابتی در صنعت آب و فاضلاب ایجاد می‌کند.

وی افزود: صنعت آب و فاضلاب در بحث تعرفه مهجور و غریب است، اما اراده‌ای که در این بخش شکل گرفته توانسته است این کمبود را جبران کند.

مدیرعامل شرکت آبفای  استان تهران گفت: روزگاری ما در صنعت آب و فاضلاب مشکل نیروی انسانی متخصص داشتیم، اما در حاضر روزانه 5 تا 6 نیروی متخصص با مدرک PHD با رشته‌های مرتبط برای همکاری معرفی می‌شوند. در مورد پیمانکاران نیز وضعیت به همین شکل است. در مناقصه‌ای که برای تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب تهران برگزار شد؛ 70 شرکت و در مناقصه خطوط انتفال فاضلاب 30تا40 شرکت پیمانکار ثبت نام کردند.

وی افزود: روزگاری شرکت‌های آب و فاضلاب سایر استان‌ها برای خرید تجهیزات به تهران می‌آمدند اما در حال حاضر کارخانه‌های تجهیزات، لوله و شیرها در تمام شهرها موجود است. تمام اجزای چرخه برای فرایند مشارکت فراهم است؛ فقط لازم است که سوخت و منابع مالی آن فراهم شود. هر شهر و استانی فرهنگ خاص خود را دارد، برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در پروژه‌های آب و فاضلاب باید پروژه‌ها ساده‌سازی و قابل فهم شود تا سرمای‌هگذار داخلی به سرمایه‌گذاری ترغیب شود.

پرورش گفت: امروزه ایجاد کسب و کار نیازمند ایده و خلاقیت است. ما در صنعت آب و فاضلاب هیچ مشکلی فنی در زمنیه اجرای پروژه‌ها نداریم و همه امکانات مهیاست، حال نوبت آن است که ایده و مدل‌های مختلف مالی  برای پیشبرد پروژه‌ها، از این جلسات حاصل شود. برای اجرای پروژه‌ها اگر منتظر باشیم که پول از بالا به زمین بیفتند، یک رویاست. در حال حاضر کارگر، پیمانکار و مشاور همگی آماده و مهیا هستند و هنر اینجاست که با تعریف یک مدل و ایده جدید بتوانیم کسب و کار ایجاد کنیم و پروژه‌ای خود را جلو ببریم.

نام:
ایمیل:
* نظر: