اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۴۳۷۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۶ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - 15 August 2017
نمایندگان مجلس با اختصاص بودجه به سازمان انرژی اتمی برای افزایش توان بازدارندگی ایران موافقت کردند.
طرح مقابله با اقدامات ماجراجویانه آمریکا اصلاح شد
به گزارش عصرپرس به نقل از خانه ملت، نمایندگان درجلسه علنی امروز( 3 شنبه 24 مرداد) مجلس شورای اسلامی در آغاز جلسه مجلس، اصلاح ماده ای از طرح یک فوریتی مقابله با اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا را در دستور کار خود قرار دادند.

نمایندگان در اصلاح ماده 11 طرح یک فوریتی مقابله با اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا با اختصاص بودجه به سازمان انرژی اتمی جهت افزایش توان بازدارندگی ایران موافقت کردند.

قاضی زاده هاشمی در جریان این اصلاح گفت: براساس این گزارش در ماده11 بعد از کلمه «پشتیبانی نیروهای مسلح» سازمان انرژی اتمی اضافه و کلمه «به طور مساوی» حذف می‌شود.

وی تصریح کرد: همچنین در تبصره 1 و 2 این طرح نیز عبارت «سازمان انرژی اتمی با تفکیک وظایف» اضافه می‌شود.

بر اساس اصلاح صورت گرفته در ماده 11 : به منظور تقویت بنیه دفاعی کشور، افزایش توان بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران، مقابله با تروریسم، تقویت بنیه دیپلماسی، رصد اطلاعاتی، پیشران و پدافند هسته‌ای، حفظ ثبات منطقه و حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جهت تحقق اصل یکصد و پنجاهم قانون اساسی دولت مکلف است مبلغ 20 هزار میلیارد ریال تخصیص دهد.

50 درصد مبلغ مزبور به منظور گسترش فعالیت‌های موشکی در اختیار ستاد کل نیروهای مسلح و 50 درصد دیگر میان وزارتخانه‌های اطلاعات،‌ خارجه ، دفاع و سازمان انرژی اتمی تقسیم شود و نیز دولت موظف است به منظور توسعه فعالیت های صلح آمیز فنی، پژوهشی و صنعتی از حوزه اکتشاف، استخراج و فرآوری مواد هسته ای مبلغ 2 هزار میلیارد ریال به سرجمع اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای و هزینه ای بودجه سال 96 سازمان انرژی اتمی به طور مساوی تخصیص و پرداخت نماید.

تبصره 1 – وزارت دفاع و انرژی اتمی بودجه مذکور را برای اجرای طرح پیشران و پدافند هسته‌ای هزینه نماید.

تبصره 2 – وزارت امور خارجه ، اطلاعات و سازمان انرژی اتمی موظف‌اند بودجه مذکور را در چارچوب تحقق اهداف این قانون هزینه نمایند.
نام:
ایمیل:
* نظر: