اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۴۳۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۷ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - 13 February 2016
دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی:
دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی با بیان اینکه 24 هزار صندلی برای ایام تعطیلات نوروزی مسافران آماده شده است، گفت: با سرخالی بودن یک مسیر پروازها، قیمت بلیت در این ایام نیز به طور میانگین 30 درصد افزایش می یابد.

آماده سازی 24هزارصندلی هواپیمابرای تعطيلات نوروزي

ایرنا- مقصود اسدی سامانی افزود: هم اکنون برخی از شرکت های هوایی عرضه بلیت را به مسافران نوروزی آغاز کرده اند و تعدادی از شرکت ها نیز تا پایان اسفند ماه اقدام خواهند کرد.

وی گفت: هر چند شرکت های هوایی قیمت بلیت پروازهای خود را در ایام نوروز به طور میانگین 30 درصد افزایش داده اند، اما برخی شرکت ها اعلام کرده اند در این ایام افزایش قیمت نخواهند داشت.

سامانی با بیان اینکه برای ارائه سرویس های مناسب در ایام تعطیلات نوروزی هماهنگی های لازم انجام شده است، گفت: به تازگی نشستی با معاونان بازرگانی 14 شرکت هوایی برگزار شد تا شرکت ها با برنامه ریزی مناسب و هماهنگ در ایام نوروز بتوانند به مردم خدمات مناسب ارائه دهند.

وی در خصوص 87 مسیر مشمول قیمت گذاری با موافقت سازمان هواپیمایی کشوری گفت: هرگونه افزایش قیمت بلیت نیز در این مسیرها با موافقت سازمان هواپیمایی کشوری خواهد بود و این افزایش در برخی از مسیرها بین 10 تا 15 درصد است.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی درباره خرید بلیت ایام نوروز گفت: مردم برای خرید بلیت های نوروز می توانند به تارنماهای شرکت های هوایی مراجعه و یا بلیت های خود را از آژانس هایی که مجوز بند الف سازمان هواپیمایی کشوری دارند، تهیه کنند.

سامانی افزود: برخی از آژانس های هوایی (بند ب) مجوز فروش بلیت های چارتری خود را از سازمان میراث فرهنگی دریافت کرده اند و این سازمان باید با نظارت دقیق اجازه ندهد این آژانس ها بلیت را با قیمت های بالاتر به مردم عرضه کنند.

سامانی افزود: شرکت هایی که بلیت های خود را به صورت فصلی عرضه می کنند، فروش بلیت های خود را برای ایام تعطیلات نوروز از گذشته آغاز کرده اند و برخی از شرکت ها نیز فروش بلیت های پروازهای برنامه ای و فوق العاده خود را در این ایام به تدریج عرضه می کنند.

وی تاکید کرد: از آنجا که تقاضای سفر در ایام تعطیلات نوروزی به شدت افزایش می یابد، لذا تمام شرکت های هوایی برای ارائه خدمات مناسب به مردم برنامه ریزی کرده اند تا علاوه بر آمادگی ناوگان از ظرفیت تمام صندلی های خود نیز در این ایام استفاده کنند.

براساس اين گزارش : به منظور بهبود شرایط سفر، افزایش رضایتمندی مسافران و ارتقای فضای کسب و کار در صنعت هوانوردی کشور، قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه کشور اجازه داده است نرخ بلیت هواپیما در شبکه پروازهای داخلی و خارجی به صورت شناور بر اساس عرضه و تقاضا تعیین شود و سازمان هواپیمایی کشوری با صدور دستورالعملی از آذرماه سال جاری اجرای این قانون را به تمام شرکت های هوایی ابلاغ کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر: