اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۴۳۱۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۲ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - 12 August 2017
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه دولت باید تا زمان بهبود اوضاع اقتصادی جامعه به ساخت سالن سینما بودجه اختصاص دهد، نقش وزارت فرهنگ را در این زمینه "سکانداری" عنوان کرد.
رونق سینماسازی در گرو هم‌افزایی سازمان‌های مختلف
به گزارش عصرپرس به نقل ازخانه ملت، احمد مازنی با اشاره به واگذاری ساخت سینماها به بخش خصوصی از سوی دولت، گفت: از آنجا که ساخت سالن‌های سینمایی به اقتصاد فرهنگ گره خورده است، تا زمانی که اقتصاد فرهنگی رونق نگیرد نمی‌توان سالن‌های سینمایی و دیگر مراکز فرهنگی و هنری را گسترش داد.

نماینده مردم تهران، ری، شمرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید قبل از ساخت هر اثر سینمایی برای نحوه توزیع آن‌ نیز فکری شود، ادامه داد: با توجه به اینکه ساخت سالن‌های سینمایی بسیار هزینه‌بردار هستند، بخش خصوصی رغبت چندانی برای ورود به آن نشان نمی‌دهد؛ به همین دلیل دولت باید تا زمان بهبود اوضاع اقتصادی، همچنان به ساخت سالن سینمایی بودجه اختصاص دهد یا آنکه با ارائه تسهیلات و امکانات ویژه‌ای به علاقه‌مندان مردمی، انگیزه آن‌ها را برای سرمایه‌گذاری در کارهای فرهنگی افزایش دهند.

مازنی با اعتقاد به اینکه البته اصل 144 قانون اساسی در شرایط فعلی شامل مسائل اقتصادی کلان‌تری می‌شود، توضیح داد: سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف باید برای رونق سینماسازی هم‌افزایی کنند، به‌عنوان مثال شهرداری با اختصاص زمین ارزان یا رایگان، وزیر کشور با ارائه به‌موقع مجوزها و بانک‌ها با ارائه وام‌های مناسب و کم بهره می‌توانند در  زمینه رونق فرهنگ در کشور  نقش آفرینی کنند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس همچنین افزود: وزارت فرهنگ و انجمن‌های صنفی همچون خانه سینما می‌تواند محرک و سکاندار  این هم‌افزایی باشند، در حالی که کمیسیون فرهنگی مجلس نیز در همراه کردن این دستگاه نقش دارد.
نام:
ایمیل:
* نظر: