اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۴۳۱۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۲ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - 12 August 2017
مدیر نظارت بر خطوط اصلی شرکت فاضلاب تهران از انتقال موقت فاضلاب مناطق شمال غربی تهران به تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب خبر داد و گفت: با توجه به طرح توسعه‌ای و افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک قدس، فاضلاب محدوده‌های پونک، جنت‌آباد شمالی، شهرک غرب و سعادت‌آباد به تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب منتقل می‌شود.

انتقال فاضلاب مناطق شمال غربی تهران به تصفیه‌خانه جنوببه گزارش سرويس اقتصادي عصرپرس، مسعودرضا ثامنی مدیر نظارت بر خطوط اصلی شرکت فاضلاب تهران گفت: فاضلاب محدوده‌های شمال بزرگ‌راه شهید همت از طریق خط انتقالی به طول5300 متر  از تصفیه‌خانه شهرک قدس به خط قدیم غرب در میدان توحید می‌ریزد و از آنجا به تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب منتقل می‌شود.

ثامنی با بیان این‌که این خط انتقال لجن به روش تونل سنتی اجرا شده است و در حال حاضر 84 درصد پیشرفت داشته است، گفت: به منظور اجرای850 متر باقی‌مانده، پیمانکار انتخاب و عملیات اجرایی آغاز شده است و در برخی مقاطع مانند عبور از بزرگ‌راه‌های شیخ فضل‌الله و جناح از روش لوله‌رانی با قطر 1000 میلی‌متر استفاده خواهد شد.

با افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه شهرک قدس، ظرفیت فاضلاب ورودی به ١٢٧هزار مترمکعب در شبانه‌روز می‌رسد و ٥٤٤هزار نفر جمعیت در افق طرح زیر پوشش قرار می‌گیرند.


خبرنگار: وجیهه مرادی

نام:
ایمیل:
* نظر: