اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۴۳۰۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۲ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - 12 August 2017
مدیر انجمن نجوم اهواز از زمان اوج بارش شهابی «برساووشی» خبر داد و گفت: شامگاه روز شنبه تا بامداد روز یکشنبه اوج این بارش شهابی در ایران خواهد بود.
امشب آسمان ایران شهاب باران خواهد شد
به گزارش عصرپرس به نقل از مهر، خسرو جعفری زاده در خصوص بارش شهابی «برساووشی» که در ایران قابل مشاهده و رصد است، خاطر نشان کرد: بارش شهابی «برساووشی » از جمله بارش های شهابی معروفی است که در تاریخ ۲۱ و ۲۲ مرداد به اوج می رسد.

وی با بیان اینکه این بارش شهابی در بازه زمانی ۲۲ تیر تا ۴ شهریور هر سال رخ می دهد، خاطر نشان کرد: ولی در مدت زمان ۳ تا ۱۰ ساعت به اوج خود می رسد.

جعفری زاده با تاکید بر اینکه بارش شهابی برساووشی با حداکثر ۱۰۰ شهاب در ساعت با جو زمین برخورد می کند، اظهار داشت: سرعت هر شهاب برابر با ۵۹ کیلومتر بر ثانیه است و این سرعت نسبتا زیادی برای شهاب ها به شمار می رود.

وی با بیان اینکه بارش های شهاب برساووشی، جز شهاب های پرسرعت محسوب می شود، بیان کرد: بعد از این بارش شهابی، بارش اتادلوی و جباری سرعت برخوردشان با جو زمین بیشتر است.

به گفته این کارشناس نجوم، بارش شهابی برساووشی بازمانده دنباله داری به نام سویی تاتل ۱۰۹/p است که این دنباله دار هر ۱۳۰ سال یکبار به ملاقات خورشید می آید.

وی افزود: بارش شهابی برساووشی بر اساس محاسباتی که انجام شده در تاریخ ۱۲ اگوست یا ۲۱ مرداد ماه در ساعت ۲۰:۳۰ به وقت ایران به اوج خود می رسد.

وضعیت رصدی این بارش به دلیل فاز بالای ماه که همان درخشندگی بالای ماه است بسیار سخت خواهد بود؛ بنابراین با این وضعیت تنها می توان شهاب های پر نور را رصد کرد.

مدیر انجمن نجوم اهواز خاطر نشان کرد: به دلیل اینکه بارش شهابی برساووشی تا شهریورماه ادامه دارد می توان شب ها آن را رصد کرد و بعد از زمان اوج این بارش را رصد و مشاهده کرد.

وی با بیان اینکه بهترین زمان برای عکاسی از بارش شهابی برساووشی با توجه به نور بالای ماه، بعد از زمان اوج است، تصریح کرد: در شب های آتی بعد از اوج این بارش، ماه با فاز ۴۰ درصد (یعنی نور کمتری) می تابد از این رو رصد بارش ها راحت تر خواهد بود.

نام:
ایمیل:
* نظر: