اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۴۲۸۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۰ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - 10 August 2017
رئیس سازمان حج و زیارت: تا پایان روز چهارشنبه ۱۸ مرداد، ۲۲ هزار و ۵۰۰ زائر ایرانی به سرزمین وحی مشرف شده اند.

اعزام ۲۲۵۰۰ زائر ایرانی به سرزمین وحی

به گزارش عصرپرس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، حمید محمدی در این باره افزود: بیش از ۷۵ درصد این زائران توسط شرکت هواپیمایی ایران ایر و بقیه بوسیله هواپیمایی سعودی به مدینه منوره منتقل شده اند.

وی با اشاره به تاخیرهای پیش آمده در برخی پروازهای حج امسال، اضافه کرد: دست اندرکاران حج تلاش دارند تا برنامه انتقال زائران با جدیت بهتر و نظم بیشتری دنبال شود.

رئیس سازمان حج و زیارت همچین ترافیک سنگین هوایی و ورود زوار کشورهای مختلف به فرودگاه مدینه را یادآور شد و گفت: این امرممکن است به معطلی برخی کاروان‌ها منجر شود که توصیه می‌شود زائران صبور باشند تا مراحل قانونی و تشریفات گمرکی انجام و از فرودگاه خارج شوند.

وی اضافه کرد: در صورت لزوم و برای سرعت بخشیدن به بازگشت زائران به کشور می‌توانیم استفاده از شرکت هواپیمایی کمکی به ایران ایر را مد نظر قرار دهیم.

محمدی تاکید کرد: تاکنون مشکل حادی که در برنامه انتقال زائران به شهرهای مدینه و مکه اختلال ایجاد کند، نداشته ایم و عملیات انتقال طبق برنامه ریزی انجام شده پیش رفته است.

وی با اشاره به اینکه مناسک حج امسال در فصل گرما انجام می‌شود، افزود: احتمال گرمازدگی برخی زائران از نگرانی‌های هیئت پزشکی است و علاوه بر دستورالعمل‌های وزارت حج عربستان، مرکز پزشکی حج و زیارت در این خصوص تدابیری پیش بینی کرده است.

امروز (۱۹ مرداد) ۲ پرواز از مشهد و تهران به مدینه وارد خواهند شد.

همچنین ۶ کاروان خروجی امشب به مکه عازم خواهند شد.

امشب ۱۱ هزار و ۱۶۷ زائر در مدینه حضور خواهند داشت.

نام:
ایمیل:
* نظر: