اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۴۲۷۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۵ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - 09 August 2017
اتهام عجیب وزارت کشور تاجیکستان
وزارت کشور تاجیکستان ایران را به حمایت از تروریست های تاجیکی متهم نمود. با حمایت مالی ایران، قتل های زنجیره ای سیاستمدارن، دانشمندان و روزنامه نگاران سالهاي 90 در تاجیکستان صورت گرفته است.
ایران از قتل های زنجیره ای در تاجیکستان حمایت مالی کرده است
به گزارش عصرپرس به نقل از اسپوتنیک، وزارت كشور تاجیکستان، ایران را به حمایت مالی از تروریست ها در سالهای 90 متهم کرده است.
بنابر این گزارش وزارت کشور تاجیکستان مدعی شده است که با حمایت مالی ایران، قتل‎های زنجیره‎ای سیاستمداران، دانشمندان و روزنامه نگاران در تاجیکستان صورت گرفته است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فیلم مستند نمایش داده شده در کانال تلویزیونی تاجیکستان، وزارت كشور تاجیکستان، ایران را به حمایت مالی از تروریست‎ها در سال‎های 90 متهم کرده است.

به ادعای این فیلم مستند، قتل سیاستمداران، دانشمندان و روزنامه نگاران تاجیکی در سال 90 با آنچه حمایت مالی از ایران و بر اساس دستورات مستقیم عبدالحلیم نظر زاده معاون سابق وزیر دفاع تاجیکستان خوانده شده صورت گرفته است.

پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی درگیری داخلی در تاجیکستان بین نیروهای طرفدار دولت و گروه های مخالف، در سال 1993 به وقوع پیوست که این درگیری‎ها در ژوئن 1997 به پایان رسید.

نام:
ایمیل:
* نظر: