اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۴۲۶۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۴ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - 08 August 2017
به مناسبت هفدهم مرداد روز خبرنگار نشست خبری با حضور صالحی معاون وزیرجهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران در کرج برگزار شد.
تجلیل رئیس سازمان شیلات ایران  از اصحاب رسانهبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از روابط عمومی سازمان شیلات ایران، حسن صالحی معاون وزیرجهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران گفت: بر اساس برنامه مصوب سال 96 میزان تولید آبزیان، یک میلیون و یکصد هزار تن پیش بینی شده که بیش از 54 درصد آن به صید و 46 درصد آن به آبزی پروری تعلق خواهد داشت. 

وی افزود: سالانه 2 میلیارد قطعه بچه ماهی از همه گونه ها در کشور تولید می شود که 450 میلیون قطعه آن برای تضمین اشتغال صیادان در استان های شمالی و جنوبی رهاسازی می شود.
صالحی گفت: امسال برای تولید 180 هزار تن قزل آلا، 400 میلیون قطعه تخم چشم زده نیاز است که بیش از 50 درصد آن در داخل کشور تولید می شود و طی 2 سال اخیر، صادرات آبزیان 300 درصد رشد داشته که بخش عمده آن به کشور روسیه صادر شده است. 

رئیس سازمان شیلات کشور در ادامه تصریح کرد: امسال صادرات 480 میلیون دلار انواع آبزیان هدفگذاری شده است . در کشور بستر مناسبی برای تولید ماهیان زینتی ایجاد شده و سال گذشته 2/5 میلیون دلار ماهیان زینتی از کشور صادر شد.

وی افزود: در سال جاری توسعه تولید ماهیان زینتی از طریق توسعه شهرک ها در دستور کار قرار دارد که به اشتغال فارغ التحصیلان و کارهای تحقیقاتی و شرکت های دانش بنیان کمک می کند.
شایان ذکر است: در این نشست از خبرنگاران فعال با اهدای لوح سپاس تقدیر به عمل آمد.

نام:
ایمیل:
* نظر: