اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۴۲۳۵
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۳ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - 07 August 2017
با حضور رئیس مجلس
خط 8 مترو با حضور لاریجانی رئیس مجلس و شهردار پایتخت در ایستگاه مترو فرودگاه امام (ره) به بهره برداری رسید.

خط 8 مترو تهران به بهره برداری رسید

به گزارش عصرپرس؛ خط 8 مترو ادامه خط یک مترو است که فاز اول آن از ایستگاه شاهد تا ایستگاه شهر آفتاب به طول 4 کیلومتر در سال گذشته افتتاح و امروز از ایستگاه شهر آفتاب تا فرودگاه امام به طول 27 کیلومتر راه اندازی شد.

لاریجانی گفت: در خط 8 ایمنی و استانداردهای لازم در نظر گرفته شده است و ما از شهرداری تهران متشکریم زیرا خطوط مترو که در تهران به بهره برداری رسیده است کاری ماندگار و زیرساختی برای شهر تهران شد.

خط 8 مترو با گذشت دو سال از ساخت آن امروز به طول 27 کیلومتر از ایستگاه شهر آفتاب تا ایستگاه مترو فرودگاه امام (ره) به بهره برداری رسید.

درویش مدیرعامل شرکت مترو ،افزود: ایستگاه مترو فرودگاه امام خمینی با طراحی منحصر به فرد به صورت رو زمینی و در مساحت 25 هزار متر مربع با 12 پله برقی و 8 آسانسور ساخته شده است.

وی گفت: در ساخت این خط 2 میلیون متر مکعب خاکبرداری، 40 هزار تن آرماتوربندی، 750 هزار متر مکعب بتن ریزی و 155 هزار متر مربع فنس کشی و 54 کیلومتر ریل گذاری شده است.

درویش افزود: در مسیر خط 8 برای سهولت ساکنان شهرک های اطراف 9 زیرگذر ایجاد شده است.

وی گفت: برای ارائه خدمات بهتر به مسافران فرودگاه حضرت امام 10 رام قطار وارد خطوط می شود که ارائه خدمات از فردا آغاز خواهد شد و با توجه به اینکه واگن های این خط در حال ساخت است هر ماه دو رام قطار وارد این خط خواهد شد.

درویش ادامه داد: با توجه به اینکه حجم مسافران در فرودگاه امام شب ها خواهد بود بنابر این این خط به صورت شبانه روزی کار انتقال مسافران را به مرکز شهر و همچنین به فرودگاه مهرآباد انجام خواهد داد.

نام:
ایمیل:
* نظر: