اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۴۲۲۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۵ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - 07 August 2017
نعمت زاده
وزیر صنعت، معدن وتجارت راه اندازی یک مرکز فنی و مهندسی توسط رنو و ایجاد یک خط تولید موتور مستقل را از ویژگی های قرارداد ایدرو با شرکت رنو عنوان کرد.
همکاری بین المللی یکی از الزامات رشد و توسعه استبه گزارش خبرنگار اقتصادی عصرپرس، محمدرضا نعمت زاده در  مراسم امضای قرارداد همکاری مشترک بین سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، شرکت پرتو نگین ناصح و گروه خودرو سازی رنو در وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه رنو شرکت شناخته شده ای است که ۱۲ سال پیش نیز مشارکتی را در بازار ایران شروع کرد، افزود: یکی از برنامه های مهم دولت یازدهم توسعه همکاری های بین المللی در راستای افزایش توان تجارت خارجی و فناوری و قرارگرفتن در زنجیره ارزش بین المللی بود.

وی ادامه داد: بیش از ۲۰۰ مشارکت در بخش صنعت، معدن و تجارت در این چهار سال دولت یازدهم شکل گرفته که بیشتر  آن ها به تولید رسیده است.

نعمت زاده تصریح کرد: ایجاد یک مرکز توانمند تحقیق و توسعه که به تمامی مراکز تحقیق و توسعه رنو متصل شود در این قرارداد گنجانده شده است.

این مقام مسئول گفت: راه اندازی یک مرکز فنی و مهندسی توسط رنو و ایجاد یک خط تولید موتور مستقل از ویژگی های این قرارداد است.قرارداد همکاری مشترک بین سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و گروه خودرو سازی رنو طی مراسمی به امضا رسید.

به گزارش عصرپرس،بر اساس این قرارداد، یک شرکت خودروسازی جدید با ترکیب سهام  ۴۰ درصد متعلق به ایران(۲۰ درصد ایدرو و ۲۰ درصد یک هلدینگ خصوصی ایرانی)   و ۶۰ درصد متعلق به رنو تاسیس خواهد شد و طی دو فاز، در فاز نخست، ۱۵۰ هزار دستگاه خودرو و در فاز دوم هم ۱۵۰ هزار دستگاه رنو داستر جدید و رنو سیمبل جدید تولید خواهد کرد. این دو خودرو هم اکنون در مرحله نهایی طراحی هستند.

همچنین شرکت رنو در فاز نخست حدود ۶۶۰ میلیون یورو سرمایه گذاری می کند و اشتغالزایی ۳۰۰۰ نفر به صورت مستقیم است، نخستین تولید نیز اواخر سال آینده وارد بازار می شود.  


نام:
ایمیل:
* نظر: