اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۴۲۰۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۶ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - 06 August 2017
كارشناس سازمان هواشناسي اعلام كرد
با توجه به پيش بيني هاي سازمان هواشناسي مبني افزايش بيشينه دما در بيشتر نقاط كشور كشور در طول هفته جاري، از عموم مشتركان درخواست مي شود تا با مديريت مصرف، صنعت برق را در خدمت رساني ياري دهند.

افزايش دماي هوا در بيشتر نقاط كشوربه‌گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس  از پاون، امين حسين نقشينه در این باره تصريح كرد: بررسي اطلاعات دريافتي از نقشه‌ها نشانگر افزايش بيشينه دماي هوا در بيشتر نقاط كشور در طول هفته جاري است.

نقشينه گفت: هفته جاري عنوان گرمترين مراكز استان ها به احتمال فراوان به اهواز و بندرعباس به ترتيب با 50 و 45 درجه تعلق خواهد گرفت اما نكته مهم موضوع افزايش دماي هوا و پايداري آن در استان هايي مانند كردستان و آذربايجان شرقي است چرا كه اين مراكز به عنوان نقاط خنك شناخته مي شود.

وي ادامه داد: نقشه‌هاي پيش يابي نشانگر آن است كه دماي هواي تبريز در روزهاي آينده (تا سه شنبه) به حدود 40 درجه نيز خواهد رسيد كه دماي بسيار گرمي براي اين مركز استان محسوب مي‌شود.

نقشينه ياداور شد: دماي هواي سنندج نيز تا روز سه شنبه به 41 درجه افزايش خواهد يافت.

به گفته اين كارشناس هواشناسي، روند افزايش دما در سواحل شمالي نيز تا روز چهارشنبه ادامه خواهد داشت به طوري كه در رشت اين ميزان به 37 و در ساري به 38 درجه خواهد رسيد.

بر پايه اين گزارش، با توجه به اين كه هر يك درجه افزايش دماي هوا، باعث افزايش 500 تا 700 مگاواتي مصرف برق در كشور مي‌شود، رعايت چند نكته ساده در مصرف برق مي‌تواند كمك شاياني به تداوم برق‌رساني به همه مشتركان در سراسر كشور نمايد.

  در كولرهاي آبي تا حد امكان از دور كند كولر استفاده شود.

  دماي مناسب براي تنظيم ترموستات در كولرهاي گازي بين 23 تا 25 درجه سانتي گراد است.

 هنگام استفاده از كولر يا وسايل سرمايشي، تا حد امكان از لوازم پرمصرف برقي مانند اتو، لباسشوئي، ظرفشوئي و جاروبرقي به طور همزمان به ويژه در ساعات اوج بار استفاده نشود.

 خاموش كردن لامپ هاي اضافي و استفاده از روشنايي طبيعي در روز، ساده ترين راه صرفه جويي در مصرف برق است.


نام:
ایمیل:
* نظر: