اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۴۱۲۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۷ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - 31 July 2017
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: حج باید برای همه به کانون معرفتی و معنوی تبدیل شود و این اصل اساسی نباید مورد غفلت قرار گیرد.
زائران بیت الله الحرام سفیران فرهنگی جمهوری اسلامی باشند
به گزارش عصرپرس، سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، صبح امروز در آیین بدرقه حجاج بیت الله الحرام با بیان این مطلب افزود: همه چیز باید در ذیل این اصل معرفتی و معنوی تعریف شود.

وی ادامه داد: در شعار امسال حج نیز بر همین اصل استوار معنویت تاکید شده است و باید بدانیم که حج بدون معنویت و معرفت به مقصود نمی رسد.

صالحی امیری گفت: هموار کردن این مسیر برای اعزام زائران کار بزرگی است که در یک سال گذشته با همت و تلاش نمایندگی ولی فقیه، تلاش موثر دولت و اجماع ملی که در شورای عالی امنیت ملی شکل گرفت، ایجاد و همه موانع این امر برطرف شد.

وی ضمن ابراز امیدواری برای داشتن حجی عزتمند و پر برکت، خطاب به زائران تاکید کرد: همه بر این باور هستیم که کعبه هویت، دیانت و نقطه اتصال ما با حضرت حق تعالی است؛ بنابراین هر کسی در این مسیر قدم بردارد می تواند رضایت حق را جلب کند.

وی در عین حال تصریح کرد: امسال همه زائران  باید تلاش کنند به عنوان سفیران فرهنگی جمهوری اسلامی ایران باشند و پیام وحدت، انسجام و برادری و صلح و صمیمیت را به گوش همه مسلمانان جهان برسانند.

زائران بیت الله الحرام سفیران فرهنگی جمهوری اسلامی باشند

صالحی امیری با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه "در حج و در نزد مسلمانان افشاگر صهیونیست باشید"، ادامه داد   : پیام مظلومیت مسلمانان را  به  جهانیان منعکس کنید، زیرا دشمنان همواره در فکر توطئه علیه مسلمانان هستند.

وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی افزود: شما زائران باید نماد اخلاق، قانون و نظم باشید و انتظار ما دولت مردان نیز این است که حجاج پرچمدار اخلاق و فضیلت باشند.

وی در پایان خطاب به زائران بیت الله الحرام گفت: برای همه مسلمانان و نجات اسلام از چنگال داعش و متحجران دعا کنید زیرا امروز خاورمیانه از جمله عراق، سوریه، لبنان و ... در آتش کینه متحجران می سوزد و دعای خیر شما باعث می شود تا دنیای اسلام به صلح و برادری برسد.

وی گفت: من حامل پیام رییس جمهور به شما هستم و در این سفر معنوی برای همه و خدمتگزاران و مسئولین نظام دعا کنید.

نام:
ایمیل:
* نظر: