اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۴۰۶۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۳ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - 29 July 2017
«صدسال به این سال ها» ساخته سامان مقدم که ۱۰سال توقیف شده بود، به زودی در سینماهای ایران اکران می شود.
اکران یک فیلم پس از ۱۰ سال توقیف
به گزارش سرویس فرهنگی عصرپرس به نقل از خبرگزاری صبا،مرتضی شایسته گفت: فیلم «صدسال به این سال ها» که مدت ۱۰سال توقیف شده بود، مراحل اکران خود را سپری کرده و امیدوارم آبان سال ۹۶ در سینماهای کشور به نمایش عمومی درآید.

همچنین شایسته از انتظاربرای دریافت پروانه ساخت دو فیلم جدیدش خبر داد.

«صدسال به این سال ها» فیلمی به کارگردانی و نویسندگی سامان مقدم و تهیه‌کنندگی مرتضی شایسته ساخته سال ۱۳۸۶ است که در بیست و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر (۱۳۸۶) حضور داشته‌است.

این فیلم در مورد زنی به نام «ایران» با بازی فاطمه معتمدآریاست که داستان زندگی این زن را طی حدود سه دهه تعریف می کند. اینکه چطور شوهرش را با بازی رضا کیانیان در جریان انقلاب و بعد تنها پسرش را در جریان جنگ از دست می دهد . بعد از آن مجبور می شود پسر کوچک شوهرش را که از وجود او خبر ندارد بزرگ کند. 

این فیلم در دوازدهمین دوره جشن خانه سینما (۱۳۸۷) برای بهترین چهره‌پردازی (مهین نویدی) برنده تندیس زرین مسابقات شده‌است.همچنین در پنج بخش بهترین نقش اول زن (فاطمه معتمدآریا)، بهترین فیلمبرداری (محمود کلاری)، بهترین صداگذاری و میکس (علیرضا علویان)، بهترین تدوین (محمدرضا مویینی) و بهترین موسیقی متن (کارن همایون‌فر) کاندیدا بوده‌اند.

از بازیگران این فیلم می توان به فاطمه معتمدآريا ،رضا كيانیان، هانيه توسلی ،محمدعلي شادمان، پرويز پرستویی، علي قربان زاده، امیرحسین آرمان، نگار جواهریان، بهاره افشاری و .... اشاره کرد.
نام:
ایمیل:
* نظر: