اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۴۰۵۹
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۷ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - 27 July 2017
باحضور مدیرعامل شرکت مهندسی آبفا کشور
با حضور مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ،معاون عمرانی استاندار کرمان، امام جمعه و فرماندار کهنوج، مدیرعامل شرکت آبفا استان و ابلاغ تلفنی وزیر نیرو، فاز نخست تصفیه خانه فاضلاب این شهرستان، به بهره برداری رسید.

فاز نخست تصفیه خانه فاضلاب کهنوج به بهره برداری رسیدبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس، حمیدرضا جانباز مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در آیین افتتاح تصفیه خانه فاضلاب کهنوج گفت: پروژه تصفیه خانه فاضلاب کهنوج جزء پروژه های بزرگ زیست محیطی است و با توجه به مشکلات کمبود آب در این شهرستان این پروژه در واقع به آب یک ارزش دیگر میدهد و موضوع حیات مجدد آب را تحقق میبخشد.

وی افزود:معضل کمبود آب در همه دنیا وجود دارد که علت آن، میزان کم بارش موثر، مناسب نبودن شرایط مطلوب آب و‌هواو تغییر اقلیم محیط زیست است و مسئله کمبود آب باید به یک باور عمومی تبدیل شود و مردم باید در مصرف آب صرفه جویی کنند

جانباز خاطر نشان کرد: با افتتاح این پروژه تعداد تصفیه خانه های افتتاح شده در دولت یازدهم به عدد ۳۹ رسید و تا چند روز آینده ۳ تصفیه خانه دیگر هم در کشور به بهره برداری میرسد .

مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در مورد برطرف کردن مشکلات کمبود آب در کهنوج گفت: در قالب دو طرح میان مدت انتقال آب از اطراف شهر کهنوج با حفر چاه و انتقال آب با کیفیت در دستور کار است و در قالب طرح بلند مدت هم موضوع نمک زدایی و انتقال آب را به طور جدی در دستور کار قرار داده ایم و تا افق ۱۴۲۵ مشکل جدی تامین آب در شهرستان کهنوج برطرف میشود .

وی در مورد مشکلات کمبود آب و کیفیت آب در روستاهای کهنوج افزود: در جاهایی که کیفیت اب مطلوب نیست اجازه داده ایم از محل خرید تضمینی نسبت به نصب دستگاههای آب شیرین کن اقدام شود و توسعه دستگاههای آب و بسته بندی یکی دیگر از راهکارهای برطرف کردن مشکلات آب در روستاهاست.

افشار منش امام جمعه شهرستان کهنوج نیز در آیین افتتاح این پروژه ضمن تبریک دهه کرامت گفت: یکی از مشکلات اساسی شهرستان آب است که برای حل این  مشکل کارهایی خوبی انجام گرفته ولی مسئولین باید با اهتمام ویژه آن را پیگیری کنند.

ابوذر عطاپور فرماندار کهنوج گفت: شهرستان کهنوج اولین شهر در استان است که پروژه تصفیه خانه آب و فاضلاب در آن به بهره برداری رسیده است .

وی ضمن اشاره به فراهم بودن زیر ساختهای لازم برای توسعه شهری افزود: این شهرستان در حال توسعه، آمادگی لازم برای سرمایه گذاری در حوزه های مختلف را دارد .

محمد طاهری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان نیز در این مراسم گفت: طرح ایجاد تاسیسات فاضلاب کهنوج برای زیر پوشش قرار دادن جمعیتی معادل  ۲۸ هزار نفر آغاز شد که شامل احداث فاز نخست تصفیه‌ خانه فاضلاب کهنوج به ظرفیت ۷۵۲۰ متر مکعب در شبانه‌ روز، احداث خطوط انتقال و شبکه جمع‌ آوری فاضلاب کهنوج به طول ۹۱  کیلومتر، نصب ۳۵۲۰  رشته انشعاب فاضلاب احداث ۹۱ کیلومتر خط انتقال در شهر کهنوج است.




نام:
ایمیل:
* نظر: