اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۴۰۵۴
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۸ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - 27 July 2017
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به تلاش برای تغییر در سبد فرهنگی مردم اشاره کرد و گفت: باید به سبد مصرف فرهنگی توجه جدی کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر توجه به سبد مصرف فرهنگی تاکید کرد

به گزارش عصرپرس به نقل ازروابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز در جلسه شورای اداری استان زنجان با تاکید بر این مطلب افزود: در شورای فرهنگ عمومی ، خانواده ، سبک زندگی، سرمایه اجتماعی، اخلاق، آسیب های اجتماعی و اقتصاد مقاومتی به عنوان اولویت های امسال تعیین شده است، گفت: با توجه به اولویت ها می توان با آسیب های اجتماعی مبارزه کرد.

وی به توجه خانواده ها در مولفه های مهارت آموزی، انتقال تجربه و تربیت در خانواده در گذشته اشاره کرد و گفت: این تعامل به جهت فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به ٢٠ دقیقه در طول روز کاهش یافته است.

وی با اشاره به دهه کرامت اظهار کرد: دهه کرامت در ٧٠٠ شهر، ٧٧ کشور،  ٨٠ هزار مسجد، ٤٠ هزار پایگاه بسیج، ٨٨ هزار قطب فرهنگی و بیش از  ٥ هزار پایگاه قرانی بیش از ٢ هزار و ٥٠٠ برنامه با هدف اشاعه معرفت رضوی در بین جوانان اجرا می شود.

صالحی امیری با اشاره به عملکرد دولت در سال های اخیر، ادامه داد: تغییر ریل توسعه کشور نخستین اقدام روی کار آمدن دولت تدبیر و امید بود؛ چرا که آمارها نشان می دهد امکان تداوم  مسیر  گذشته وجود نداشت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به تورم ٤٣ درصدی دولت قبلی و گرانی و تحریم های گسترده در کشور اشاره کرد و گفت: تغییر  این فضا با حرکت به سمت قله های روشن با تلاش رئیس جمهور دولت تدبیر و امید آغاز شد.

وی به درآمد ایران در آن شرایط و رقم ١٤٣ میلیارد دلاری اشاره کرد و افزود: این رقم در سال ٩٥ به ٤٣ میلیارد دلار کاهش یافت.

صالحی امیری، افزود: در حوزه اقتصادی نیازمند ثبات اقتصادی بودیم که به مردم اطمینان برای سرمایه گذاری داد و در کنار آن امنیت اقتصادی به جهت اطمینان دادن به سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری انجام شد.

صالحی امیری به اقدامات حوزه سیاسی و چالش های ایجاد شده در این حوزه اشاره کرد و گفت: در منطقه ناامن خاورمیانه تنها کشوری هستیم که آزادی انتخابات داریم و امروز نظام اسلامی پرچمدار مردم سالاری دینی در منطقه است.

وی  تقویت  اعتماد بین نظام و مردم، نشاط جوانان، افزایش میزان مشارکت و اعتماد مردم را از دیگر دستاوردهای دولت خواند و گفت: موتور محرکه نظام  اسلامی، مردم هستند و تمام تلاش ها باید به رضایت و اعتماد مردم  ختم شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه دولت پس از کسب دوباره رای مردم مسوولیت جدیدی احساس می کند، گفت: دولت تلاش می کند اعتماد مردم را جلب کند.

صالحی امیری با بیان اینکه دوران رقابت به پایان رسیده است و مردم از ما انتظار رفاقت دارند، افزود: زنجان به دلیل پیشینه فرهنگی و مذهبی که دارد می تواند نماد وفاق ملی باشد.

وی با بیان اینکه بسترهای لازم برای توسعه استان فراهم شده است، گفت: سرمایه های جدید استان نوید توسعه این استان را در آینده می دهد و زنجان با داشتن ظرفیت منابع انسانی، جامعه دین مدار و اخلاق مدار یکی از کانون های اصلی توسعه است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری در برهه ای که منطقه در آتش جنگ می سوزد، موجب امنیت و آرامش کشور شده است، گفت: استراتژی دولت تعامل و مذاکره است چرا که شاخص های قدرت تغییر کرده است.

وی با بیان اینکه امروز رسانه، دیپلماسی و مذاکره در عرصه جهانی تبدیل به یک قدرت شده است، گفت: برای مقابله با مشکلات، دولت زبان مذاکره را انتخاب کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: توانستیم فضایی را ایجاد کنیم تا با کشورهای اروپایی همکاری داشته باشیم و شکاف بین آمریکا و اروپا از دستاوردهای برجام بود.

وی با بیان اینکه دولت زمینی است و ادعای آسمانی بودن را ندارد، از اینرو محتاج نقد و هدایت مردم هستیم، افزود: این دولت اعتماد مردم را سرمایه خود می داند و ناکامی ها را به پای دیگران نمی نویسیم.

به گفته صالحی، کسانی که بر طبل نفاق میکوبند با دشمنان هم صدایی می کنند و کشور بیش از هر زمانی به صدای واحد نیاز دارد. چرا که دشمن از روزنه اختلاف و مجادله نفوذ می کند و بیش از هر زمانی باید پذیرفت دولت ملی هستیم نه دولت جناح ها.

وی به مدیریت فضای مجازی و تلاش برای ایجاد ضوابط و استانداردهای جدید الگوهای مصرف برای به حداقل رساندن حضور افراد در فضای مجاز اشاره کرد و یادآور شد: تولید محتوا از بسترهای فضای مجازی است و رسانه ها و روحانیون با تولید محتوای گسترده فضای مجازی را مدیریت کنند.

به گفته وی، احیاء  ثبات و آرامش در سطح ملی، توجه به فعالیت های فرهنگی اثربخش و کیفی، توجه به معرفت گرایی در اولویت برنامه های فرهنگی به عنوان جهت گیری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

نام:
ایمیل:
* نظر: